Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:51 |
Fiesta mk1 xr2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 01:11 Fiesta mk1 xr2.0
|
|
|
1. NICK: Maćko
2. IMIĘ: Maciek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: xr2.0
5. ROCZNIK: MK1, 1978r
6. SILNIK: 2.0
7. Jest jaka jest
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. Czarny lakier.
b. Zetec 2.0 i skrzynia 5 biegów
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. ogarnięcie wyglądu
b. doprowadzenie do kultury technicznej wszystkich zaniedbań
c. radość z jazdy
10.
Jako posiadacz białej fiesty mk 1 xr2 super full oryginał nie chciałem nią jeździć na codzień. Więc wpadła mi w ręce już dość mocno skatowana czerwona mk1 xr2
Fiesta posiadała, przegląd, oc i gaz. Przelatała jesień, w zimę straciła hamulce i przestała odpalać więc wcisnąłem w zaspę i tak została do wiosny. Z wiosną przyszły nowe siły zrobiłem hamulce poregulowałem i zacząłem myśleć o remoncie. Po oględzinach wyszło, że jest blacharski trup, pogięte i zgnite mocowania zawieszenia, brak progów, bagażnika i ogólna masakra. Silnik brał ogromne ilości oleju i nie jechał od początku. Żeby nie było że taki trup to auto prowadziło się i hamowało genialnie :p W takim stanie czerwona xrka zrobiła ogrom kilometrów i bardzo się do niej przywiązałem stąd jej opis tu
Tak czy inaczej czas leciał i trzeba było się zacząć rozglądać za czymś innym. Jakoś przez przypadek jeden znajomy znalazł na szrocie mk 1. Po drodze gdzieś tam pojechałem obejrzeć fiestę z przekonaniem, że to jakiś totalny szrot. Jak bardzo się zdziwiłem gdy po 15 min dokładnych oględzin nie znalazłem praktycznie rdzy. Wydawała się być idealnie zdrowa. Widać było, że ktoś o nią dbał, miała grubą warstwę konserwacji i wosków wszędzie, plastikowe nadkola i ogromne chlapacze. Była świetna.
Plan był prosty zawieszenie, hamulce, wnętrze z czerwonej xrki, silnik zetec z rozbitego escorta znajomej i skrzynia 5 biegów. I na tym etapie pragnę zaznaczyć, że jeśli ktoś chce coś takiego zrobić niech się dobrze zastanowi. To nie takie proste jak wygląda w internecie Ale zanim dalej to kilka fot z dnia zakupu:
Po zwiezieniu jej do MikaB4 uznałem, że nie może być taka brzydka i trzeba pomalować. Więc dwa dni pracy i całość wymatowana:
Jakoś w międzyczasie po pracy wcisnąłem tam silnik:
Jak już silnik siedział to podkład, lakier. Jak to prosto brzmi Jakoś wyszło mimo, że na lakierowaniu średnio się znam. Co do koloru to do ostatniego dnia nie wiedziałem jaki kupić, ostatecznie stanęło na tym co widać i nie żałuję
Ostatnia fota to już auto częściowo poskładane. Następnie w wyniku braku czasu auto stało i czekało. Nadszedł długi weekend, miejsce w garażu więc działam. Nabyłem brakującą pompę paliwa, kazało się, że nie działa... bywa, pojechałem wymieniłem na inną. 30 sekund po wejściu do garażu urwał się króciec, &%&%$% pokleiłem... ale przestała się kręcić, kasa wyrzucona w błoto Przy moim budżecie to katastrofa. To + kilkanaście innych problemów do rozwiązania spowodowało, że zapadła decyzja o wypieprzeniu zeteca. Ok ale co w zamian ? Cokolwiek byle jechało, w końcu ma być dupowóz. W szopie leżał kent 1.3 z escorta mk 2. Hmm kent to kent musi pasować. Otóż nie ;] brak miejsca mocowania poduszki, inny rozrząd, pompa wody itp. itd. Zanim to zauważyłem zdążyłem stracić ponad pół dnia na wyciąganie silnika z szopy, jego mycie, malowanie... Ehh mam escorta mk 1 więc do niego podpasuje ;p Znowu problem co pod maskę ? Szybki przegląd tego co jest pod ręką i wychodzi na to, że przy zerowym budżecie mam do dyspozycji pozornie zajechany silnik z czerwonej xrki. Znowu wyciąganie, kombinowanie, wiele godzin pracy... Po drodze jak już silnik był poza autem to go umyłem z tony błota i oleju, dzięki zapasom MikaB4 wymieniłem w nim uszczelki i pomalowałem. Przy wyciąganiu okazało się czemu czerwone xr2 jechało jak 900. Ktoś bardzo nieudolnie pospawał dwururkę i miała minimalny przelot, silnik był zdławiony koszmarnie. Przez pół nocy pasowałem silnik ze skrzynią 5 biegów i składałem w całość, od rana dalej spawanie wydechu, składanie hamulców itp. itd. Wczoraj po 23 odbyła się pierwsza jazda, jeszcze bez maski, oczywiście spotkaliśmy radiowóz nieważne, dzięki nowemu wydechowi i porządnej regulacji silnik odzyskał wigor i auto jechało Dzień dzisiejszy to ogarnianie spraw zostawionych na później i pierwsza dłuższa jazda, około 40 km w korkach, nie spłonęła, dojechała bez problemów mimo braku zbieżności i ściągania w każdą stronę. Foty całości później bo chwilowo mam dość tego samochodu. Co nie zmienia faktu, że bardzo mi się podoba a dźwięk z wydechu mojego pomysłu jest genialny Po tym wszystkim co przeszedłem z tym autem śmiało mogę powiedzieć, że branie się za taki projekt z zerowym budżetem, bez zaplecza było głupim pomysłem i nikomu nie polecam. Gdyby nie możliwość wykonania u MikaB4 w garażu auto by chyba w ogóle nie powstało. Co będzie dalej ? Hm jak się zepsuje to ją potnę |
Ostatnio zmieniony przez Maćko 26 Cze 2014, 00:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 11:08
|
|
|
Maćko napisał/a: | Kto widział ten wie |
A jednak ukazałeś światu tę tajemną tajemnicę
Fajnie wygląda Mike'owy esiok do góry kołami...
Oby czarna się już więcej nie psuła i zawsze dojechała na miejsce. Powodzenia i do zobaczenia u Mike'a po Nowym Roku |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 15:45
|
|
|
O dziwo fiesta odpaliła całkiem ładnie więc są już i foty poskładanej w całość, trzeba tylko zrobić zbieżność bo się jeździć nie da
Tadzias mam nadzieję, że po nowym roku będę miał już jakąś dobrą miejscówkę do prac nad Twoją
Oto i ona:
|
|
|
|
|
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 15:53
|
|
|
Brawo teraz tylko czekam na esioka |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 18:02
|
|
|
ładna szkoda że sie poddałeś co do ziutka |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 18:14
|
|
|
czemu ty tego posta nie napisałes kilka dni temu a tak sam się porwałem na reanimację trupa i to z nie oryginalnym silnikiem
czarna wyszła fajnie, ale niech wlatują spojlerki z xr2 i halogeny |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 18:14
|
|
|
Wiem, ale w tym momencie już nie miałem czym jeździć, zetec siedział w budzie, nawet auto zrobiło parę metrów na tym silniku ale brak kasy i czasu wymusił taką kolej rzeczy. Może jak moja sytuacja się poprawi zrobię 2 podejście, wszak mam zeteca z przespawaną miską olejową z całym osprzętem i dużą ilością wiedzy jakich błędów nie popełniać.
Co do spojlerów to muszę zrobić przymiarki czy mi się będzie podobać ;p Halogenów raczej na pewno nie będzie. Ogólnie auto wymaga jeszcze wielu godzin pracy na dopieszczenie detali. |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 20:10
|
|
|
mnie tam się bardzo podoba, stara dobra, mk1 |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 20:39
|
|
|
Maćko, weź zamontuj halogenu bo teraz to ona golfa przypomina tak na marginesie to czerwona była ładniejsza... (osobiście nie lubię czerwonego ale w tym wypadku bardziej mi się podobała) tak czy siak wielki respekt dla pracy włożonej w ten samochodzik !!! |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 20:47
|
|
|
Z halogenami też przypomina golfa ;p
Czerwona była ładniejsza bo ładnie na glebie siedziała i miała dokładki.
Ale pożyjemy zobaczymy. |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 21:33
|
|
|
fajna, ziutka se zostaw:) jest lepszy
kup chromu z gieldy i bedzie fajniejsza... |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16 Lis 2010, 22:57
|
|
|
Nie chce chromu, dla mnie mk 1 to tylko xr2 Xr2 zrobiłem kupę kilometrów a do zwykłej fiesty wsiadałem z niechęcią żeby ją stoczyć z lawety ;p
Jestem fanem kenta, ziutek był pod ręką, jest w miarę nowy i o części łatwiej |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 00:23
|
|
|
Maćko, ale nie mow ze gleby nie bedzie ??? jak dla mnie te auta sa skazane na glebe bo nawet najbrzydsza wyglada swietnie poza tym .... silnik .... tylko i wylacznie twoja wola jak zrobisz bedzie dobrze ogolnie gratuluje bolidu tylko na glebe prosze |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 17 Lis 2010, 00:34
|
|
|
Gleba już jest z tyłu a z przodu z jakiegoś niewyjaśnionego powodu nie ma, mam całe zawieszenie z xrki, fajne sztywne tylko nie wiem czemu przód nie usiadł. Ogólnie gleba musi być |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 19:19
|
|
|
Idzie zima to zimówki ?
Oczywiście na zimę to antygleba na lewarku ;p |
Ostatnio zmieniony przez Maćko 21 Lis 2010, 20:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 20:00
|
|
|
hmmm z czego te blachy i felgi jakieś znajome |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30 Lis 2010, 22:57
|
|
|
Fiesta dostała zimówki zbieżność i polatała trochę, zawieszenie się ułożyło i przyjemnie już siedzi. Skręca, hamuje i pracuje nad powrotem mojego zaufania i sympatii do niej. Ze strat to zgubiłem śrubę do alternatora i jedną do rozrusznika ale zawsze odpalała i jechała. Skrzynia 5 to strzał w 10, tylko tego mi tak naprawdę brakowało w xrce Dzisiaj pierwszy raz nie odpaliła i trochę pokrzyżowała plany ale z mojej winy więc się nie liczy, naprawiłem swój błąd, zobaczymy jak będzie jutro ; ) |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 1 Gru 2010, 23:13
|
|
|
W skrócie - |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 4 Gru 2010, 13:55
|
|
|
Dobra koniec żartów, SPRZEDAM bo tak. Najchętniej kompletną budę tylko bez silnika i jego osprzętu, w zamian dam kompletny swap na zeteca. Ma gaz, zawieszenie, wnętrze, hamulce z mk 1 xr2. Zdrowa, jakoś tam pomalowana. |
|
|
|
|
|