Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
3 Maj 2006, 13:48
Układ kierowniczy : zbierzność
Autor Wiadomość
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2005, 13:12   Układ kierowniczy : zbierzność

Prosze zdiagnozujcie moją fieste:
1. Kierownica nie zawsze mi odbija po skręcie (są z tym problemy gdy jadę wolno)
2. Gdy skręce kierownicę na max to już w takiej pozycji zostaje a nawet od pewnego momentu sama się na max dokręca
3. Przy skręcaniu na betonie lub innej nawierzchni śliskawej koła piszczą
4. Przy dużych prędkościach jazdy bardzo źle się kieryje - samochód zrobił sie bardzo czuły na lekkie przekręcenie kierownicy
Zbieżność miałem wczoraj ustawianą - po tym ustawianiu kierownica zaczęła mi lżeć chodzić!

Poradźcie mi prosze czy te objawy to dobry powó, żeby mechnika zje... że źle zbieżność ustawił.

Z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 28 Mar 2009, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Wrz 2005, 13:45   

wymieniałś końcówki sworznia wachacza??
_________________
 
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2005, 14:08   

nie, kiedys wymienilem krzyzak i gosc mi zle go wlozyl i kiera byla troche skrecona. Teraz wymienilem silentblocki i postanowilem tez ta kiere wyprostowac i gosc tak nakombinowal ze jest taki efekt ze kiera jest jeszcze bardziej skrecona ( ma mi to w piatek zrobic tak zeby bylo oki) ale twierdzil ze zbieznosc mi dobrze ustawil ale ja tego nie jestem pewien !
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Wrz 2005, 14:09   

sprawdz łożyska w główkach mc personów . Do tego tak jak pisze Łokmen swożnie wahacza i końcówki drążków . to jedyne rzeczy odpowiedzialne za ciężką prace kierownicy (a w mk3 jeszcze magiczny krzyżak) . Co do piszczenia w zakrętach to bardzo często zależy od opon i temperatury . jeśli jest to nagminne to trzeba sprawdzić kat natarcia zwrotnicy i wszystko sie wyjaśni .
 
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2005, 14:28   

ale właśnie, że teraz kierownica chodzi mi bardzo lekko tylko opony zaczęły piszczeć
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Wrz 2005, 14:30   

skoro nie wymieniałeś sworzni wachacza to 2 rzeczy: wymienić opony lub zmniejszyć ciśnienie w nich bo jest byc może za duże...
_________________
 
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2005, 14:40   

Czy to znaczy, że zbieżność nic nie ma wspólnego z piszczeniem opon na zakrętach - ciśnienie mam 2,5 przód i 2 tył (165/65 R13 diesel)
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Wrz 2005, 14:44   

Najważniejsze są kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - niestety te obydwie wartości sa we fieście MK3 nieregulowane i zależą od właściwego typu sworznia zwrotnicy. Jeśli sworzeń jest za długi lub za krótki to wtedy koła nie mają odpowiednich kątów toczenia przy skręcaniu i piszczą
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Wrz 2005, 18:55   

bartboro napisał/a:
Czy to znaczy, że zbieżność nic nie ma wspólnego z piszczeniem opon na zakrętach

Ma, jak bedzie za duża albo za mała to jedna opona będzie drzeć bierznik co się objawia np. piszczeniem przy wysokiej temp na gładkiej powieszchi adfaltu...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Wrz 2005, 18:57   

JoeMix napisał/a:
Ma, jak bedzie za duża albo za mała to jedna opona będzie drzeć bierznik co się objawia np. piszczeniem przy wysokiej temp na gładkiej powieszchi adfaltu...

jakby była do dupy to by gołym okiem było widać ze coś jest nie tak i ciężko kiera by chozdziła :) ...
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Wrz 2005, 19:06   

Łokmen napisał/a:
jakby była do dupy to by gołym okiem było widać ze coś jest nie tak i ciężko kiera by chozdziła :) ...

To musiało by być diże odchylenie od normy, zreszto tylko w przypadku robierzności koła są rozstawione na zewnątrz i utrudnie to ich skręd, w przypadku gdy kołą sa zbierze, wręcz odwrotnie, koło się "podwija" i kiera aż sama się kręci bez wyziłku większego...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Wrz 2005, 19:09   

ok - niech barbotro jedzie na stacje diagnostyczą na sprawdzenie zbieżności jak bedzie ok to dalej bedziemy mysleć (ja nie sądze zeby była spartolona zbieżność bo chyba gościu tego na oko nie ustawiał)...
_________________
 
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2005, 19:29   

I ja wlasnie mam watpliwosci czy ten koles mi to dobrze ustwaił. Bo powiedział mi, żezbierzność jest tak ustawiona, że zabrakło skali (punkcik lasera niemieścil sie na skali) A to chyba nie możliwe. I dlaczego teraz kiera chodzi mi tak lekko i koła się same "dokręcają" i piszczą - zawsze miałem takie ciśnienie i nigdy nie piszczały!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Wrz 2005, 19:38   

poczytaje i może by z tego zrobić FAQ??

http://cezary.korandel.pl/geometria.pl/cms/?D=21
http://cezary.korandel.pl/geometria.pl/cms/?D=20
http://www.precyzja.pl/?l=pl&lv=dba
http://www.precyzja.pl/?l=pl&lv=daa
http://www.opony24.com.pl/geometria.asp
http://www.motofocus.pl/technika/technika_1104.php
http://www.autodiagnostyka.hg.pl/geo.htm

więcej nie chciało mi sie szukać - zresztą wszędzie wszystko to samo tylko troszke inaczej opisane :)
_________________
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 11 Wrz 2005, 19:39   zbierzność

hej wam ja tez tak mialem po wymianie maglownicy-pojechalem na zbieznosc kolo mi ustawil i wszystko ok :yes: tak wiec Joe ma racje-stawia browar i koacje hehe

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2005 18:41 ]
Łokmen napisał/a:
poczytaje i może by z tego zrobić FAQ??

http://cezary.korandel.pl/geometria.pl/cms/?D=21
http://cezary.korandel.pl/geometria.pl/cms/?D=20
http://www.precyzja.pl/?l=pl&lv=dba
http://www.precyzja.pl/?l=pl&lv=daa
http://www.opony24.com.pl/geometria.asp
http://www.motofocus.pl/technika/technika_1104.php
http://www.autodiagnostyka.hg.pl/geo.htm

więcej nie chciało mi sie szukać - zresztą wszędzie wszystko to samo tylko troszke inaczej opisane :)

dobra ok ale teoria teoria i jeszcze raz teoria - a ztym bywa roznie
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Wrz 2005, 19:45   

Może koles ci ustawił kołą zbierznie zamiast rozbierznie, bo mogło by to i pasowac, kiedy kołą są zbierznie, to skręcejąc w prawo, lewe koło jest mocniej skręcone niż prawe (a powinno być odwrotnie) a w dodatku auto przechyla się na lewą strone co powoduje że koło "się podwija" i tymbardziej cięgnie je do skętu... dlatego kierownica lekko się skreca gożej z prostowaniem... a że wenętrzne koło wtedy jest skręcone słąbiej niż trajektoria łuku po którym się toczy - to może piszczeć...

Nie wiem, z tobą gadałem na GG? Jeć gdzies na piasek i popatrz na ślady opon...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2005, 19:56   

Ze mną :)
Patrzyłem na piasku i ślady wyglądają podobnie
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 12 Wrz 2005, 12:01   

cos zaczyna lekko szfankowac a lud zaraz doszukuje sie problemow. a wiec zaczynamy i wymieniamy polowe samochodu i dajemy ciezka fortune na mechaniorow, a efekt pozostaje. albo łykamy troche wiedzy i zajezdzamy do mechaniora bo nam sie wydaje ze to pomoze. a mechanior kuma - nie wiem czy to pomoze ale klijent sie upiera, placi, wiec robie:) i wydawalo sie ze to to, a to wcale nie to, a jak nie to to napewno musi byc to, itd.. i sie okazuje - pol samochodu sprawdzone i powymieniane, kupa waluty umoczona a nadal skrzypi ;/ niedlugo zaczne sie zastanawiac nad skupowaniem wymienianych części - pewnie tanio kupie a dlugo pojezdze :twisted: a mechanior takie rzeczy robi od lat, i z zamknietymi oczami by zrobil - a nawet jak zje... robote to i tak dzialac bedzie, moze tylko nie tak perfect jak by sie postaral. jak czytam posty... to moze byc", "sprawdz to...", "przyjżyj sie temu..." to zaczynam sie strchać i zastanawiać nad pożuceniem mojej maszynki na zlom :twisted: bo pewnie do tego sie juz nadaje<dupa> . lepiej czasami isc do mechaniora, podpytac sie na zupełnego głupa i wydobyc jakies informacje. no to tez sa cwaniaki zarobic by chcieli, wiec robota nie taka łatwa bedzie, ale da sie pomocnych znalezc - ja znalazlem, ale odrazu przygladac sie i wymieniac połowe samochodu - niech niektórzy czasami zastanowią sie jak człowieka wprowdzaja w bład, tylko dlatego że im sie wydaje. a czlowiek w sytuacji, łyka kazda deske ratunku - moze pomoże. lepiej nawet czasami pojezdzic az sie spieprzy na fest, przynajmniej odrazu wiadomo co trzeba robić - no chyba ze koło, to niestety nie polecam :devil:

pozdrowienia
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Wrz 2005, 18:17   

Widzisz, bo tak się włąśnie reperuje auta na odległość, większośc zamiast zajerzeć pod maskę pokombinowac i dopiero pisac na forum, zaczyna od dupy strony... przykłąd: Kazali dziewczynie kupić świece - to kupiła, a to że stare pewnie sa ok, tylko że 3cm przewodu się wypaliło i silnik chodził na 3 to szczegół...Nie zawsze ta sama usterka daje te same obiawy i nie kazdy mósi się znac na mechanice, dlateko czesto się pusze instrukcje jak dla betonu, oraz to co do głowy przychodzi, choć często w bezpośrednim kontakcie przyczyna ustarki staje się oczywista...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 12 Wrz 2005, 21:05   

za to co napisałeś habicie-m - tak bardzo prawdziwie - musiałem ci dać "pomógł :)

Byłem u innego mechanika zbieżność miałem srutututu* na max gość mi komputerowo ustawił zbieżność i teraz kiera ładnie sie odkręca i nie dokręca na zakrętach a i przy okazji kiere mi wyprostował - tylko 40 pln wziął.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Układ kierowniczy
hugo1111 Mechanika ogólna 19 1 Kwi 2017, 20:55
Glamdot
Brak nowych postów Uszkodzony układ kierowniczy
Fordzik88 Mechanika ogólna 12 5 Cze 2014, 21:24
brewa7
Brak nowych postów [MK3] Układ Kierowniczy
dircerro Mechanika ogólna 2 12 Cze 2010, 11:36
Gość
Brak nowych postów Układ kierowniczy : ściąga
problem został rozwiązany !!
nocai Mechanika 23 3 Mar 2012, 13:01
Witek1992
Brak nowych postów Układ kierowniczy ze wspomaganiem
Janusz Mechanika ogólna 11 11 Cze 2014, 23:13
Janusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.