Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: RKRman
22 Sie 2006, 12:05
Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec
Autor Wiadomość
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lip 2005, 10:50   Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec

wiec powoli zaczynam i moje pierwsze spostrzezenia :

jezeli chcecie cos takiego zrobic to nie wystarczy sam silnik i skrzynia cala drzwignia z koncowkami od skrzyni biego jest inna niz w 1.1 wiec trzeba dodatkowo caly drazek dokupic obudowa alletnatora rowniez jest inna ogolnie trzeba budowac auto od samego poczatku bo nic nie pasuje

Na bierzaco bede zdawal relacje
_________________
RS TURBO
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
cinot
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2005, 10:53   

Zaczyna sięchyba najbardziej spektakularny SWAP w mFKP ;)


Powodzenia i życzę Ci by wszystko się udało
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 10 Lip 2005, 11:19   

Czyli wychodzi na to ze bezproblemowy jest tylko swap na 1,6 103KM ......
A mówiłem ci ze bedą problemy z mocowoaniem silnika w komorze (ale nie przypuszczałem ze skrzynia jest inna i nie pasi :yyy: )
_________________
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2005, 14:30   

Czesc Mafios

Ja tez mialem okazje sie z tym bawic ale jakos akurat z dzwigienkami od skrzyni nie mialem problemu - u mnie pasowaly i wszystkie biegi dzialaly normalnie, tylko mocowania skrzyni byly inne - mocniejsze

Co do alternatora to napewno musisz miec orgional z 1.8 bo ma inny rozstaw srub mocujacych i jest przygotowany na pasek wielorowkowy - samego kola niestety nie da sie przelozyc.

Mam nadzieje Mafios ze zabrales sie za swap majac 1.8 w garazu rozebrana na czesci bo inaczej to jeszcze duzo zachodu z takimi tailami jak:

- przespawanie kawalka podluznicy z mocowaniem silnika - 3 lapa
- uklad chlodzenia - wszystkie weze i chlodnica
- plaski alternator - calkowicie inny niz w pozostalych fiestach.
- "podkowa" skrecajaca wahacze od dolu - ma calkowicie inny ksztal zrobiony pod wydech do 1.8
- dobrze jakbys jeszcze mial pompe paliwowa z 1.8
- no i cala wiazke z kompem...

Jakbys potrzebowal jakis czesci lub mial problemik to wal smialo - moje namiary znasz.

Pozdrawiam
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10 Lip 2005, 14:41   

Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca :)
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lip 2005, 14:44   

wszystko mam :-) wezyki i inne bzdurki :d tylko musze obudowe alternatora gdzies zalatwic bo od mojego 1.8 ucierpialo :(

teraz mi powiedzcie co to jest czy to jest jakies wspomaganie do hamulcow ?
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2005, 14:57   

to sa chyba cisnieniowe korektory sily hamowania
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2005, 15:11   

Dokladnie korektory lub nawet bardziej rozdzielacze sily hamowania, przy ABS-ie ich nie montowano. Dobrze Mafios ze dorwales cale auto bedziesz mial znacznie prosciej - kilka dni roboty i bedzie Cie porywalo 105 konikow do przodu !!

Pozdrawiam
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 10 Lip 2005, 16:46   

west napisał/a:
Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca :)

Ze roboty mniej to fakt - ale co do ciągu to jest lepszy 1,8 16V ponieważ ma większy moment obrotowy niż 1,6.....
_________________
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2005, 17:02   

west napisał/a:
Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca :)


West ale wiesz jaka jest roznica miedzy 1.6 8V, a 1.8 obojetnie jaka 105 czy 130... kultura pracy (cichszy, rowniej pracujacy), moc, wkrecanie na obroty - 16V itd...

Moim zdaniej warto wlozyc troche pracy (jesli ma 2 auto to tej pracy jest tylko wiecej o wspawanie mocowania silnika - reszta taka sama) zeby miec silnik spokojnie 10 lat mlodszy technologicznie... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...

Pozdrawiam
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10 Lip 2005, 17:06   

Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego :2xf: :ok:
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lip 2005, 18:34   

west napisał/a:
Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego :2xf: :ok:


zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lip 2005, 18:48   

mellow napisał/a:
... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...

nie bo to 1.3 o innych wykorbieniach walu ;) 1.4 to silnik zastosowany dopiero w 86 roku w escorcie mk4 i ma inny ksztalt komory spalania oraz kosztalt i srednice tlokow

a to co zaznaczyles na zdjeciach Mafios to sa reduktory cisnienia do kol tylnych
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10 Lip 2005, 23:28   

Mafios napisał/a:
west napisał/a:
Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego :2xf: :ok:


zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego


Dla chcącego nic trudnego ;) A tak na serio to już kupiłem silnik.. i też będę robił SWAPa.. tyle ,że z 1.1 na 1.3... niom ale zawsze 10 kucy do przodu i silnik zdrowy ( chyba.. taką mam nadzieję )
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Raffi13 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 27 Lip 2004
Posty: 69
Skąd: Ujazd
Wysłany: 18 Lip 2005, 14:55   

temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza?? :hahaha: :hahaha:
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 18 Lip 2005, 16:00   

Raffi13 napisał/a:
temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza?? :hahaha: :hahaha:

brak kasy -brak swapa :)
_________________
 
 
 
Raffi13 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39
Dołączył: 27 Lip 2004
Posty: 69
Skąd: Ujazd
Wysłany: 18 Lip 2005, 23:42   

Łokmen napisał/a:
Raffi13 napisał/a:
temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza?? :hahaha: :hahaha:

brak kasy -brak swapa :)


Tyż prowda :hahaha:
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Lip 2005, 16:15   

co do silnika cvh (1,4 czy 16) to on szedł już w pierwszym przednio napędowym escorcie, czyli początek lat 80-tych. A może i wczesniej ale nie mam dowodu:
przykład: escort RST SI.
Mellow ma racje!!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Lip 2005, 23:31   

w jednej kwestii masz racje, silniki cvh zostaly wprowadzone w escorcie mk3 czyli 80 rok, ale nie o to mi chodzilo w poprzednim poscie. napisalem tylko ze silnik 1.6 to nie jest rozwiercony 1.4, gdyz 1.4 to jest owszem nadal silnik cvh, ale o troche zmienionej konstrukcji w stosunku do silnikow 1.1, 1.3 i 1.6 takze cvh i na dodatek wprowadzony pozniej(w 86 roku w kolejnej edycji escorta)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2005, 10:32   

Ok, tak jesli mowa o 1,4 ale z tego co wiem to sam w sobie różni sie wałem korbami i tłokami od 1,6 może jeszcze zawory w stosunku do wersi xr/rs. ale łożyskowanie jest to samo w tym samym miejscu i jesli weżmiśz silnik 1,4 rozwiercisz cylindry i wsadzisz kompletny wał to uzyskasz 1,6. defakto jest to 1,6 tylko o zmniejszonej pojemności. a co do wprowadzenia na rynek to pewnie masz racje i tu sie nie sprzeczam :D . choć według mnie sa to takie same silniki, wiec można przyjąć że pochodzą z lat maleńkości MELLOWA :hahaha:
Tak ogulnie to może sie gdzieś myle ale tak chciałem sobie zabrać głos bo pare silnkików CVH rozebrałem i złożyłem:
Pozdrawiam
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.