Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
Kontrolki |
Autor |
Wiadomość |
xeper [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 13:06 Kontrolki
|
|
|
dobra ile tam jest kontrolek jakas od poslizgu kół, katalizatora chyba...
Jest tez od otwartych drzwi jak zrobic by zapalała sie podczas otwierania drzwi??
[ Dodano: Wto Cze 28, 2005 14:09 ]
nie jednak okazalo sie ze ktos wyjol zarowke bo ta kontrolka swieci bez przerwy . jak to naprawic? |
|
|
|
|
ravnet
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Cze 2005, 23:18
|
|
|
może jakieś zwarcie, przełączniczek w lampce a i przeczyść te przyciski(włączniki światełem w dzwiach) przy dzwiach. |
|
|
|
|
xeper [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Cze 2005, 11:35
|
|
|
obadalem wszystkie krancowki i one gasza swiatlo w srodku auta wiec sa chyba ok. |
|
|
|
|
Skolmi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 10 Gru 2004 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lip 2005, 20:26
|
|
|
Kontrolka otwartych drzwi jest w rzeczywistości kontrolką niedomkniętych drzwi
i jest wyzwalana przez mikroswitche w zamkach. Krańcówki nie mają tu nic do roboty (fabrycznie). Widocznie ktoś wcześniej próbował ją uruchomić, coś nie poszło i odłączył. |
_________________ FordClubPolska
jest:
Ford Fusion Gold X 1.4 16V '06
były:
Fiesta 100 1.3 8V '03 (2003-2009)
Escort CLX 1.6 16V '97 (1997-2008) |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lip 2005, 08:40
|
|
|
:yyy: cos nowego :yyy:
w mk4 5 w wiekszosci przypadkow kontrolka otwartych drzwi nie jest urzywana(brak przewodu w wiazce odpowiadajacego za ta funkcje), w przeciwienstwie do escorta |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lip 2005, 11:43
|
|
|
Skolmi napisał/a: | Kontrolka otwartych drzwi jest w rzeczywistości kontrolką niedomkniętych drzwi
i jest wyzwalana przez mikroswitche w zamkach. Krańcówki nie mają tu nic do roboty (fabrycznie). Widocznie ktoś wcześniej próbował ją uruchomić, coś nie poszło i odłączył. |
Tak, masz racje - tylko ze w fiescie nie ma tych mikroswitchy.... przynajmniej ja sie nie spotkałem.
U siebie chciałem mieć tą kontrolke, i poprostu podpiełem sie pod lampke w srodku a w miesce żarówki włozyłem diode - dzieki temu nie ingerowałem w układ w desce.
Tylko ta kontrolka nie pełni w tedy dokonca swojej funkcji - czyli kontrolki niedomkniętych drzwi, tylko zaczyna pełnic funkcje otwartych drzwi. Ja mam auto 5d wiec i tak sie przydaje. |
|
|
|
|
xeper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lip 2005, 19:20
|
|
|
kacper jak dokladnie sie podpioles??
[ Dodano: Pon Lip 04, 2005 20:36 ]
el grey prosze o kontakt |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2005, 14:46
|
|
|
xeper napisał/a: | kacper jak dokladnie sie podpioles?? |
Wiec tak - zdemontuj lampke w podsufitce, weź miernik w łape i sprawdz co sie traci - czy masa czy plus po zamknieciu drzwi (o ile pamietam to masa sie traci, a plus jest zawsze).
Podpinasz sie w to (lutownica w dłoń), i przeciagasz sobie kablem az do zegarów. w miejsce zarówki montujesz diode, przyklejasz ją najlepiej termoklejem - nie bedzie latać, a z tyłu sie pieknie przylutowywujesz (oczywiscie z opornikiem). plus bierzesz z jakiegos miejsca gdzie jest napiecie hehe (to juz wena twórcza, np za bezpiecznikiem) a mase tym przewodem od lampki
Powodzenia |
|
|
|
|
xeper [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2005, 19:03
|
|
|
kiedys w poim polonezie ciagnolem kable z - noładnie to zabrzmiałao :-/ |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2005, 22:20
|
|
|
xeper napisał/a: | kiedys w poim polonezie ciagnolem kable z - noładnie to zabrzmiałao :-/ |
Coś nie tak ? nie rozumiem... |
|
|
|
|
xeper [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2005, 22:44
|
|
|
nic nic to tylkko moja chora głowa |
|
|
|
|
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2005, 22:44
|
|
|
Kacper dobrze prawi:
+ na stałe (z miejsca gdzie pojawia się + po przekręceniu kluczyka - obojętnie skąd (mały pobór prądu))
- od minusa w lampce oświetlenia wnętrza (ewentualnie od wyłącznika drzwiowego - ale to chyba niewygodna robota)
Aha ... można wykorzystać żarówkę oryginalnej kontrolki (nie trzeba diody), tylko nie wiem czy ona nie ma właśnie masy na stałe a zapala się po podaniu + (wtedy lipa - lub trochę więcej przeróbek: odciąć ścieżkę plusową i minusową (ale tylko wtedy gdy jest na oddzielnym obwodzie i nie koliduje z żadną inną ścieżką!!) i podpiąć tak jak diodę tylko bez rezystora).
Nie wiem jak to wygląda w mk4
Najbezpieczniej i najłatwiej jest jednak z diodą. |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2005, 22:56
|
|
|
coccolino napisał/a: | Aha ... można wykorzystać żarówkę oryginalnej kontrolki (nie trzeba diody), tylko nie wiem czy ona nie ma właśnie masy na stałe a zapala się po podaniu + (wtedy lipa - lub trochę więcej przeróbek: odciąć ścieżkę plusową i minusową (ale tylko wtedy gdy jest na oddzielnym obwodzie i nie koliduje z żadną inną ścieżką!!) i podpiąć tak jak diodę tylko bez rezystora).
Nie wiem jak to wygląda w mk4
Najbezpieczniej i najłatwiej jest jednak z diodą. |
Pewnie ze mozna z oryginalną żarówką - ale odcinac sciezki, zeby nie kolidowały itd... i ile pamietam to zarówki tez są sterowane masą. Ale pamietam ze ktos daaawno temu coś pisał na forum ze z tą masą to są jaja, nie pamietam o co chodziło, a skoro z diodą mozna bardzo łatwo i bedzie to zupełnie niezależne - to po co iśc pod górke :-D |
|
|
|
|
xeper [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lip 2005, 12:38
|
|
|
po co odcinac sciezke ja odizolowałem zarowke kawałkiem papieru
[ Dodano: Sro Lip 06, 2005 11:39 ]
jesli dobrze mysle to kkontrolka zapali sie tez gdy wlacze lampke w srodku?? |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lip 2005, 12:56
|
|
|
xeper napisał/a: | po co odcinac sciezke ja odizolowałem zarowke kawałkiem papieru
[ Dodano: Sro Lip 06, 2005 11:39 ]
jesli dobrze mysle to kkontrolka zapali sie tez gdy wlacze lampke w srodku?? |
No mozna izorowac papierem... wolałem diode
Tak, dobrze myślisz - kontrola sie zapali w tedy kiedy powinna sie zapalic lampka bo ja u siebie mam tak, ze lampka <włączona/wyłaczona/właczona gdy otwarte drzwi> to moja kontrolka i tak świeci...czyli:
drzwi otwarte, lampka na górze wyłaczona przyciskiem, a kontrolka świeci
drzwi zamknięte, lampka na górze włączona przyciskiem, kontrolka nie świeci
nie pamietam dokładnie jak tam to wygladało, ale poprostu weź miernik w łape - wiem ze naprawde nic trudnego, bo chyba ta cała duża blaszka w środku lampki to jest właśnie ta masa o ile pamietam... też mnie to zdziwiło |
|
|
|
|
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lip 2005, 15:25
|
|
|
Można i papierem.
Można też nakleić cienkie paseczki cienkiego plastiku, folii itp. na kropelkę, a nawet 2-3 warstwy taśmy klejącej lub izolacji na ścieżkach pod blaszkami stykowymi żarówki.
Jeżeli ktoś chce mieć niezależną kontrolkę od oświetlenia to niech da masę (-) od wyłącznika w drzwiach albo od przewodu (który dostaje masę przy otwartych drzwiach) ale koniecznie przed przełącznikiem w lampce i będzie spoko. |
|
|
|
|
Skolmi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 10 Gru 2004 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lip 2005, 21:08
|
|
|
To koledze takie iskry szły (Avatar) przy zakładaniu kontolki |
_________________ FordClubPolska
jest:
Ford Fusion Gold X 1.4 16V '06
były:
Fiesta 100 1.3 8V '03 (2003-2009)
Escort CLX 1.6 16V '97 (1997-2008) |
|
|
|
|
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2005, 17:26
|
|
|
Skolmi napisał/a: | To koledze takie iskry szły (Avatar) przy zakładaniu kontolki |
Nie, to nie przy zakładaniu kontrolki.
Wtedy akurat radio podłączałem |
|
|
|
|
|