Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pasek rozrządu w EcoBosst 998 cm3 - 74kW
Autor Wiadomość
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 3 Lip 2024, 08:12   Pasek rozrządu w EcoBosst 998 cm3 - 74kW

Kupiłem właśnie 7 letnią MK8 z przebiegiem 129 tys. Przymierzałem się do wymiany paska rozrządu ale kiedy otrzymałem info z Ford że "mój" silnik EcoBoost 998 cm3 - 74 kW ma planową wymianę po 10 latach lub 240 tys. przebiegu, zastanowiłem się czy już wymieniać. Tym bardziej, że najbliżej mnie egzystujący serwis Forda wycenia usługę na 5 tys. złotych. Mam dwa pytania:
1. Czy ktoś przejechał takim silnikiem bez wymiany paska powiedzmy 200 tys. ?
2. Czy ktoś doświadczył awarii paska silnika jw.? Po jakim przebiegu, latach, jakie były objawy, skutki uboczne takiej awarii?
 
 
Darekptr 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Imię: Dariusz
Wiek: 28
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 116
Skąd: Bartoszówka
Wysłany: 3 Lip 2024, 12:55   

Skrócić o połowę. Skutkiem ubocznym będzie szukanie nowego silnika.
_________________

Profil Facebook
 
 
 
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 3 Lip 2024, 16:20   

Dodam tylko jeszcze, że tak jak pewnie każdemu kto wyraża opinie i prosi o opinie na tym forum, zależy mi na informacjach od ludzi, którzy mają własne doświadczenia w użytkowaniu silnika EcoBoost 998 cm3 -74kW.
 
 
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 27 Wrz 2024, 07:27   

Ponawiam pytanie: Czy ktoś doświadczył awarii paska silnika EcoBoost 998 cm3 - 74 kW? Po jakim przebiegu, latach, jakie były objawy, skutki uboczne takiej awarii?
Pytam ponownie bo Ford w sprawie mojego samochodu napisał do mnie tak:
„Uprzejmie informuję, iż interwał wymiany paska rozrządu dla pojazdu Ford Fiesta o numerze VIN: WF0JXX... to 10 lat bądź 240 tys. km, w zależności od tego, co nastąpi szybciej”.
To co napisał Ford jest zasadniczo sprzeczne z tym co piszą i mówią ludzie, którzy zalecają wymianę po 100 – 120 tysiącach. Pytam zatem przede wszystkim siebie: czy wierzyć producentowi auta??? A może znajdzie się jednak ktoś kto nie tylko w formie polemik i powtarzanych opinii ale ma własne doświadczenia z wymianą uszkodzonego paska w silniku EcoBoost?
Aby sprawdzić fizycznie jak to jest z tymi paskami postanowiłem jechać dalej na pasku fabrycznym. Jak będę żył to eksperyment jazdy bez wymiany trwał będzie jeszcze trzy lata (do 10 lat zgodnie z zaleceniem Forda). Jeżdżę rocznie około 15 000 km zatem pewnie nie przekroczę 240 000.
Aktualnie mam na liczniku 133 000.
 
 
Darekptr 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Imię: Dariusz
Wiek: 28
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 116
Skąd: Bartoszówka
Wysłany: 27 Wrz 2024, 09:28   

Gościu
Problem mokrego paska w 1.0 jest znany od 2012 roku od kiedy go wprowadzono, nawet posiadacze 1.8 TDCi odczuli te problemy w silnikach z paskiem w dolnej części rozrządu. Na forach, facebookach i youtubach od dawna jest wiadomo, że żadne 1.0 nie wytrzyma z rozrządem 10 lat ani przebiegu 240 tysięcy. Na forum Ford Klub Polska jest co najmniej kilkanaście przypadków wymienionych. Guma nie lubi oleju, a tym bardziej Januszowania na oleju (błędna specyfikacja, rzadkie wymiany). Ten rozrząd zrobi 240 tysięcy jeśli będziesz mu zmieniał olej co 5 tysięcy, a nie jest to jakaś rajdówka by tak robić.
Zmień, będziesz miał święty spokój.
_________________

Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12075
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2024, 11:34   

Jan1 napisał/a:
Pytam zatem przede wszystkim siebie: czy wierzyć producentowi auta??
Jasne, wiara to podstawa, mocno wierzyć i jeździć aż stanie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 1 Paź 2024, 08:01   

Panie Darku, dziękuję że jest Pan aktywny w odpowiedziach ale ja poszukuję człowieka który ma lub miał w swojej Fieście silnik EcoBoosta 998 cm3 - 74 kW, wymieniał pasek uszkodzony (lub nawet nie uszkodzony), widział ten pasek, widział filtr zasysania oleju itd. To będzie dla mnie opinia pomocna w ocenie czy bardzo ryzykuję sprawdzając wiarygodność instrukcji Forda.
Na razie powiedziałem sobie: SPRAWDZAM. Może jako pierwszy z użytkowników tego silnika??? Oby tylko zdrowie dopisało. Do roku 2027 swoją korespondencję w sprawie paskowej na tym forum zawieszam, no chyba że się wcześniej silnik rozpadnie to powiadomię.
 
 
Quaku_ 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 17 Sie 2023
Posty: 8
Skąd: Dobre
Wysłany: 23 Kwi 2025, 14:27   

Ja się jeszcze wtrącę co do sprawy rozrządu. Ja kupiłem auto z przebiegiem w okolicach 62 tyś. Pierwszy olej robilem przy 65 tyś. U mnie interwał olejowy ustaliłem na 10 tyś ze względu na dosyć duże przebiegi. Robię dziennie jakieś 80 km wiec wymiana oleju wypada u mnie co pół roku. Gdybym robił krótkie przebiegi, zdecydowanie celował bym w wymiany co 7-8 tyś. U siebie rozrząd postanowilem zmienić przy 85 tyś. Poprosiłem mechanika by zajrzał również do smoka w celu wyczyszczenia go. Miał nie mało zabawy bo musiał rozebrać pół silnika. Ale po wymianie byłem na miejscu. Robił dużo zdjęć przy rozbiórce by mi je potem pokazać. Smok był czysty więc tu miałem sprawę odhaczoną. Zaś gdy dał mi pasek do ręki i pokazał co i jak to już nie było tak kolorowo. Przy przebiegu 85 tyś km miejscami zaczął już pękać. Więc wziąłem sobie do serca, że rozrząd nie bedzie widział wiecej niż 85 tyś. Podsumowując... Wymiany przy dużych przebiegach 10 tyś/krótkie 7-8 tyś. Rozrząd co 80-85 tyś(co każdą zmiane przegląd smoka). No i dodatkowo wspomnę o sprawdzaniu poziomu płynu chłodniczego raz w tygodniu. To też dosyć istotne w tych silnikach.
 
 
BootError 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 50
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 68
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 23 Kwi 2025, 21:40   

Wg mnie 85 tys.km. to trochę przesada ale to moje zdanie, każdy robi jak chce. Moja Fiesta została wyprodukowana w listopadzie 2012 ale data pierwszej rejestracji to grudzień 2013. Od początku eksploatacji jeżdżę na zalecanym przez Forda Castrolu. Wymiany oleju od nowości najpierw co 15 tys.km. a od jakiegoś czasu już co 10 tys.km. Tematem rozrządu zacząłem interesować się dopiero w drugiej połowie 2022 roku i jak już miałem umówiony termin u mechanika to dwa razy w odstępie kilku dni podczas porannego rozruchu przy ujemnej temperaturze pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju i coś w stylu "zgaś silnik". Ostrzeżenie trwało sekundę, może dwie i znikało. Przebieg 195 tys.km. Oczywiście miałem świadomość, że to łuszczący się pasek zapycha sitko smoka oleju więc dla świętego spokoju Fiesta została wyłączona z eksploatacji na jakieś 2 tygodnie bo tyle jeszcze brakowało do terminu w serwisie. Myślę, że w moim przypadku w jakimś stopniu degradację paska przyspieszyła płukanka przed którą broniłem się 9 lat a przy ostatniej wymianie oleju coś mnie podkusiło i... teraz mam zagwozdkę czy to wina płukanki czy po prostu zbieg okoliczności bo akurat rozrządowi mijało 10 lat. Ogólnie nie mam zamiaru jakoś specjalnie panikować i kolejną wymianę planuję znów po 10 latach (no chyba, że Fiesta sama upomni się o wcześniejszą wymianę). Na tą chwilę na blacie 250 tys.km. i motor jeszcze nie wykazuje śladów zużycia :)
_________________
Fiesta MK7 125KM <link>
Lancia Delta III bi-TURBO 223KM :twisted: <link>
Seicento 2005
 
 
Quaku_ 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 17 Sie 2023
Posty: 8
Skąd: Dobre
Wysłany: 24 Kwi 2025, 10:09   

Co do płukanki to też ostatnio powiedziałem mechanikowi, że chciałbym zrobić to totalnie wybił mi to z głowy. Głównie z powodu oderwania się syfu który sobie poleci do smoka. Przy wymianie oleju co te pół roku jak u mnie to nawet nie musze się obawiać żeby ten silnik był jakoś bardzo "zaniedbany". I jak czytam, że ten silnik jest w stanie zrobić te 250 tyś to człowiek od razu robi sie jakiś spokojniejszy :hihihi:
 
 
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 6
Skąd: Sanok
Wysłany: 5 Maj 2025, 07:41   

Quaku i BootError - takich informacji jak Wasze (konkretne, oparte na własnych doświadczeniach) tak bardzo brak na różnych forach. Bardzo dziękuję za te cenne informacje w imieniu swoim i tych co zadręcza pytanie: kiedy te mokre paski wymieniać?
Nie wymądrzając się dodam jeszcze tylko to co oczywiste dla zachowania funkcjonalności pasków rozrządu: jak zadbamy o zalecenia serwisowe a przede wszystkim terminową wymianę dedykowanego dla tych silników oleju, możemy zaryzykować sprawdzenie tego co podaje Ford - 10 lat lub 240 000.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 94
Skąd: nie wazne
Wysłany: 15 Maj 2025, 20:25   

Ja mam samochód od nowości i wymieniam olej co roku, robiąc w tym czasie jakies ~~6tyś/km.
Lany cały czas Castrol 5w20 tak jak instrukcja pisze i prędzej jak 10lat nie mam zamiaru zawracać sobie głowy rozrządem.
 
 
Sławek 1969 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 17 Maj 2025
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2025, 12:51   

Witam wszystkich,
Chciałem się dołączyć do dyskusji o rozrządzie w 1.0 ecoboost
Właśnie jestem po wymianie rozrządu przy przebiegu 110 500 km i 7 latach
Smok w misce olejowej był prawie czysty, ale pasek już miał ślady zużycia
Więc uważam że 120 000 km to jest maks żeby wymienić pasek rozrząd, i oczywiście olej maksymalnie co 10 tyś
I oczywiście nie iść na żadnej kompromisy czy wymianie rozrządu że nie wymienimy np pompy wody czy
paska pompy oleju t
 
 
glotti 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa
Wysłany: Wczoraj 12:26   

Ile to wszystko kosztowało?
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 477
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 8:48   

Sławek 1969 napisał/a:
Witam wszystkich,
Chciałem się dołączyć do dyskusji o rozrządzie w 1.0 ecoboost
Właśnie jestem po wymianie rozrządu przy przebiegu 110 500 km i 7 latach
Smok w misce olejowej był prawie czysty, ale pasek już miał ślady zużycia
Więc uważam że 120 000 km to jest maks żeby wymienić pasek rozrząd, i oczywiście olej maksymalnie co 10 tyś
I oczywiście nie iść na żadnej kompromisy czy wymianie rozrządu że nie wymienimy np pompy wody czy
paska pompy oleju t


Witamy na Forum.
Przeczytaj to co napisałeś, popraw interpunkcję albo przepisz w taki sposób, żeby można było wyciągnąć jakiś sens z Twojego opisu.
Szanuj nas, czytających i jeśli chcesz pomocy, to troszeczkę więcej wysiłku włóż w prawidłowy opis problemu w pierwszym poście na Forum.
Co oznacza tyś napisane po liczbie 10?
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Pasek rozrządu - wybór
Laskosz Mechanika 4 6 Maj 2006, 20:30
Laskosz
Brak nowych postów [MK2] Pasek rozrządu
Naciąg paska zębatego
nico Silniki diesla 0 18 Sty 2013, 13:20
nico
Brak nowych postów Pasek czy łańcuch rozrządu?
LiSoQuan Mechanika silnika 7 10 Gru 2024, 16:49
Awakashi123
Brak nowych postów [MK3] Pęknięty pasek rozrządu
modytom Silniki diesla 24 19 Sty 2013, 21:05
Grax
Brak nowych postów [MK3] Urwany pasek rozrządu w 1.8 D
Gość Silniki diesla 27 25 Gru 2006, 11:07
maerik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.