[MK7] MIDNIGHT SKY by BootError |
Autor |
Wiadomość |
bis24
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20 Gru 2015, 17:33 [MK7] MIDNIGHT SKY by BootError
|
|
|
powiedz czemu ?
Model: Ford Fiesta Mk7`11
przecież po FL. |
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 28 Wrz 2016, 21:09 [MK7] MIDNIGHT SKY by BootError
|
|
|
Tymczasem 59tys.km. już za nami. W sobotę zaliczony 3-ci przegląd w ASO. Wymienione filtry, olej i po raz pierwszy świece. Tym razem zamiast zwykłego filtra powietrza zdecydowałem się na zakup mokrego wkładu (Pipercross). W sumie to nie ma o czym pisać bo Fiesta spisuje się lepiej niż można by oczekiwać. Nawet oleju nie chce brać |
_________________ Fiesta MK7 125KM <link>
Lancia Delta III bi-TURBO 223KM <link>
Seicento 2005
 |
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 3 Cze 2019, 22:02
|
|
|
Dawno mnie tu nie było. Kilometry lecą i nabite już 105 tys. Do tej pory Fiesta spisywała się bez zarzutu i poza wymianami oleju i filtrów nie wymagała ingerencji aż tu kilka dni temu znienacka pojawił się CHECK ENGINE. Silnik pracuje normalnie - nie zauważyłem żadnych odstępstw od normy, spalanie również się nie zmieniło. Po podłączeniu do FORScan pokazało błąd P2231 - "Obwód sygnału O2 zwarty do obwodu elementu grzejnego - rząd cylindrów 1, czujnik 1". Wygląda na to, że chyba sonda lambda przed katalizatorem będzie do wymiany. Na razie błąd wykasowany, zobaczymy czy pojawi się znowu ale na wszelki wypadek zamieniłem się z żoną na auta bo ja kręcę się wkoło komina więc polatam Fiestą. Jak odmówi posłuszeństwa to wrócę z buta |
_________________ Fiesta MK7 125KM <link>
Lancia Delta III bi-TURBO 223KM <link>
Seicento 2005
 |
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 24 Cze 2019, 22:11
|
|
|
Sonda już wymieniona w zeszłym tygodniu. Najtaniej znalazłem na Ucando za 323,- Przy okazji wymieniony olej silnikowy, filtr i po raz drugi świece zapłonowe. Jutro jeszcze odstawiam Fiestę na profilaktyczny serwis klimatyzacji bo oprócz corocznego odgrzybiania jeszcze nic nie było robione. |
_________________ Fiesta MK7 125KM <link>
Lancia Delta III bi-TURBO 223KM <link>
Seicento 2005
 |
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 17 Mar 2025, 22:05
|
|
|
Dawno nie udzielałem się w temacie więc czas to nadrobić. Może nie uwierzycie ale Fiesta ma już nalatane 248000km i jeszcze żyje. I to ma się całkiem dobrze. Silnik nie wykazuje oznak zużycia, nie bierze oleju. A straszyli, że wytrzyma 100 tys.km Turbina zdrowa, nawet sprzęgło jeszcze fabryczne. Olej zmieniam co 10 tys.km i zawsze jest to Castrol zalecany przez Forda. Auto serwisuję poza ASO u znajomego mechanika więc mam pewność co do wykonywanych prac. Przy przebiegu 200 tys.km. został po raz pierwszy wymieniony rozrząd no i trochę to kosztowało ale powinno wystarczyć na następne 10 lat. Jeśli mam być szczery to od nowości Fiesta zawiodła tylko dwa razy: pierwszy to opisywana wcześniej sonda lambda (przy 100 tys.km) a drugi to zimą 2023/2024 podczas próby odpalenia pod domem po mroźnej nocy. Do dzisiaj nie wiem co się stało ale to nie był rozładowany akumulator a mimo to rozrusznik nie chciał zakręcić. Chyba wyświetlał się jakiś komunikat ale już nie pamiętam jaki (chyba kontrolka od START/STOP migała na żółto ale ręki sobie nie dam odciąć). Po powrocie z pracy silnik normalnie odpalił a sytuacja już nigdy się nie powtórzyła. Dziwne... Po za tym z racji przebiegu normalne części eksploatacyjne jak zawieszenie, hamulce. Do słabych stron zawieszenia zaliczyłbym łączniki stabilizatora które wymieniałem kilka razy i dopiero gdy zamontowałem MEYLE-HD czyli wzmocnione to zapomniałem o problemie. Jeśli chodzi o lakier to jest dość miękki, ma już sporo mikrorys. Czekam jak tylko zrobi się cieplej to zrobię pierwszą polerkę. Na lewym progu jakieś 3-4 cm przed tylnym kołem pojawił się purchel więc coś trzeba będzie z nim zrobić ale szczerze mówiąc jeszcze nie wiem co. Jeśli macie jakieś pomysły to będę wdzięczny za podpowiedź bo nie mam żadnego doświadczenia w walce z korozją. Nawet jeszcze nie zabezpieczałem od nowości podwozia bo wygląda całkiem dobrze ale chyba umówię się na konserwację. To tyle, toczymy się dalej...
Aaa.. byłbym zapomniał. Jeszcze mam braki w wygłuszeniu maski. Kuna się dobrała
PS. chciałem wrzucuć jakieś fotki ale coś mi nie wychodzi :( |
_________________ Fiesta MK7 125KM <link>
Lancia Delta III bi-TURBO 223KM <link>
Seicento 2005
 |
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 10 Kwi 2025, 23:27
|
|
|
Graty do hamulców już czekają na wymianę - tarcze i klocki na przód, bębny i szczęki plus cylinderki na tył. Wymiana tyłu raczej profilaktyczna ze względu na wiek i przebieg bo to jeszcze fabryczne graty. Dodatkowo kupiłem przewody hamulcowe w oplocie stalowym. Plan jest taki żeby całość z wymianą płynu DOT4 ogarnąć do końca tygodnia plus wymiana oleju i filtrów na 250tys.km. No i czas zmienić koła na "summer edition"
https://zapodaj.net/plik-0GLlQ1unbg |
_________________ Fiesta MK7 125KM <link>
Lancia Delta III bi-TURBO 223KM <link>
Seicento 2005
 |
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 15 Kwi 2025, 00:02
|
|
|
No to hamulce już ogarnięte, docierają się.
Zacząłem też modyfikację fabrycznego audio SONY PREMIUM. Na pierwszy ogień poszedł tył - tak to wygląda ze zdjętym boczkiem drzwi:
https://zapodaj.net/plik-lhG3vpSWxp
Dystanse MDF które kupiłem są grubsze w punkcie mocowania więc wymusiło to zakup odrobinę dłuższych śrub do ich montażu
https://zapodaj.net/plik-gGpPkDXERq
Fabryka raczej oszczędza i nie daje za dużo masy wygłuszającej. To wszystko co znalazłem wewnątrz tylnych drzwi:
https://zapodaj.net/plik-54V5efP64q
Ogólnie nie łatwo jest dostać do środka. Po odkręceniu śrub trzymających ten plastikowy panel coś go jeszcze trzyma w okolicach zamka więc trzeba było się trochę pogimnastykować bo nie dało się go całkiem zdjąć. Dopiero przy wyklejaniu drugich drzwi rozkminiłem, że nie jest na stałe połączony z zamkiem i da się to odpiąć Aaa... i jeszcze żeby zdjąć ten plastik to trzeba odkręcić szybę bo mechanizm podnoszenia jest zespolony z tym plastikowym panelem.
Bezpośrednio na blachę dałem matę aluminiowo-butylową o grubości 2,5mm. Oczywiście najpierw przed wyklejaniem blachę trzeba dobrze odtłuścić zmywaczem. I trochę tego nie przemyślałem bo trzeba było najpierw wygłuszyć a dopiero później zrobić konserwację antykorozyjną a że zrobiłem zupełnie odwrotnie to miałem trochę więcej roboty - cała blacha wewnątrz drzwi była tłusta od środka konserwującego
https://zapodaj.net/plik-F3qd0N4BKa
Jeśli chodzi o same boczki drzwi to byłem zaskoczony, że nie miały nawet grama wygłuszenia. Od środka tylko plastik. I tu dałem piankę akustyczną 6mm
https://zapodaj.net/plik-PqjpRyFzhh
https://zapodaj.net/plik-75VTnOhQ25
W związku z tym, że w planach jest wzmacniacz szukałem przetworników o przyzwoitych parametrach i mocy RMS min. 100W. Takie woofery wybrałem na tył:
https://zapodaj.net/plik-ue9bO32vyL
Na przód będzie coś mocniejszego ale o tym później. Tu już mam zamontowany woofer ze zwrotnicą w lewych drzwiach. Tweeter będzie wbudowany w górnej części boczka koło klamki
https://zapodaj.net/plik-tQS2pOWwjU
Trochę rozwiercania i lewy boczek już ma zamontowany tweeter
https://zapodaj.net/plik-MaVok7OpO7
Podczas zdejmowania boczków połamały mi się 3 spinki montażowe więc muszę poczekać z montażem prawej strony aż kurier dostarczy (dzisiaj zamówiłem brakujące plus kilka na zapas bo nie wiadomo jak będzie przy zdejmowaniu przednich paneli). Ale przód na razie odpuszczam bo trochę brak czasu przed świętami a po weekendzie jestem od razu umówiony na naprawę tego wykwitu rudej na progu więc pewnie kilka dni nie będę miał auta. |
_________________ Fiesta MK7 125KM <link>
Lancia Delta III bi-TURBO 223KM <link>
Seicento 2005
 |
|
|
|
 |
BootError
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Tomek
Wiek: 49 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 66 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 23 Kwi 2025, 22:39
|
|
|
Tak wygląda próg po ataku rudej. Fiesta stoi już w warsztacie od wtorku. Dzisiaj byłem na oględzinach po szlifowaniu i chociaż korozja pojawiła się tylko w tym miejscu (reszta progu jest OK) to wcale nie wygląda to dobrze. Po rozmowie z blacharzem zdecydowałem się na wymianę tylnej części progu na nowy. W połowie przyszłego tygodnia Fiesta ma być gotowa. Trochę tylko boję się o dobranie koloru bo chyba nie będzie łatwy do położenia - niby jest grafitowy ale w słońcu pod pewnym kątem ma zielone drobinki a pod innym fioletowe
https://zapodaj.net/plik-YHgswuIj1i |
_________________ Fiesta MK7 125KM <link>
Lancia Delta III bi-TURBO 223KM <link>
Seicento 2005
 |
|
|
|
 |
|