
|
Custom alternator i problem z kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
pawel8708
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2024 Posty: 3 Skąd: Dabrowa biał
|
Wysłany: 2 Kwi 2025, 12:45 Custom alternator i problem z kontrolka ładowania
|
|
|
Witam, w swojej Fiescie mk7 z 2013r z silnikiem 1.25 wymienilem alternator na wiekszy, byl robiony na zamówienie, tylko pozostala mi kostka ktorej nie moge podlaczyc, kostka ma 1 kabel, alternator ma zewnetrzne sterowanie, ale niestety pali mi sie kontrolka ladowania na desce, i tu moje pytanie, co zrobić żeby ta kontrolka zniknela? Czy gdzies podlaczyc ta kostke w ktorej jest jeden kabel do 12v? |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1119 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 3 Kwi 2025, 21:34
|
|
|
Pokaż jak wygląda przyłącze tego alternatora który masz obecnie. Kostka z jednym przewodem sugeruje że poprzedni alternator był sterowany ze sterownika silnika (ECU), który teraz sądzi że jest problem z alternatorem (i w zasadzie ma tu rację).
Nowoczesne alternatory (zwłaszcza ze sterowaniem zewnętrznym) często wykorzystują jednoprzewodowy sygnał sterujący od ECU (np. LIN lub PWM), który odpowiada za regulację napięcia ładowania i komunikację z ECU. Jeśli ta kostka nie jest podłączona, ECU nie otrzymuje informacji o pracy alternatora, co powoduje zapalenie kontrolki. Nie da się tego prosto obejść, a już na pewno nie w taki sposób jak wspomniałeś - podłączając ten kabel do +12V. Jak tak zrobisz, to prawdopodobnie uwalisz ECU, albo jego część odpowiedzialną za komunikację z alternatorem.
Użyj jakiegoś skanera OBD2 (np. Forscan dla Fordów), aby sprawdzić kod błędu związany z układem ładowania, i wróć z info co tam zostało zalogowane. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
pawel8708
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2024 Posty: 3 Skąd: Dabrowa biał
|
Wysłany: 15 Kwi 2025, 20:17
|
|
|
przyłacze jest standardowe, niestety nie wiem czemu ale nie moge dodac zdjec,
jesli chodzi o kody to mam:
kod u0120 - utrata łacznosci z modułem sterującym rozrusznikiem/alternatorem
dodatkowe symptomy usterki (:88):
- szyna wyłaczona
status (-6C):
- DTC zmienił sie w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5671 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Kwi 2025, 10:05
|
|
|
komputer silnika stracił łączność z alternatorem. By to działało poprawnie potrzebujesz emulatora, ale nie wiem czy ktoś go zrobił. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|