Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Custom alternator i problem z kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
pawel8708 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2024
Posty: 3
Skąd: Dabrowa biał
Wysłany: 2 Kwi 2025, 12:45   Custom alternator i problem z kontrolka ładowania

Witam, w swojej Fiescie mk7 z 2013r z silnikiem 1.25 wymienilem alternator na wiekszy, byl robiony na zamówienie, tylko pozostala mi kostka ktorej nie moge podlaczyc, kostka ma 1 kabel, alternator ma zewnetrzne sterowanie, ale niestety pali mi sie kontrolka ladowania na desce, i tu moje pytanie, co zrobić żeby ta kontrolka zniknela? Czy gdzies podlaczyc ta kostke w ktorej jest jeden kabel do 12v?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1119
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 3 Kwi 2025, 21:34   

Pokaż jak wygląda przyłącze tego alternatora który masz obecnie. Kostka z jednym przewodem sugeruje że poprzedni alternator był sterowany ze sterownika silnika (ECU), który teraz sądzi że jest problem z alternatorem (i w zasadzie ma tu rację).
Nowoczesne alternatory (zwłaszcza ze sterowaniem zewnętrznym) często wykorzystują jednoprzewodowy sygnał sterujący od ECU (np. LIN lub PWM), który odpowiada za regulację napięcia ładowania i komunikację z ECU. Jeśli ta kostka nie jest podłączona, ECU nie otrzymuje informacji o pracy alternatora, co powoduje zapalenie kontrolki. Nie da się tego prosto obejść, a już na pewno nie w taki sposób jak wspomniałeś - podłączając ten kabel do +12V. Jak tak zrobisz, to prawdopodobnie uwalisz ECU, albo jego część odpowiedzialną za komunikację z alternatorem.
Użyj jakiegoś skanera OBD2 (np. Forscan dla Fordów), aby sprawdzić kod błędu związany z układem ładowania, i wróć z info co tam zostało zalogowane.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
pawel8708 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2024
Posty: 3
Skąd: Dabrowa biał
Wysłany: 15 Kwi 2025, 20:17   

przyłacze jest standardowe, niestety nie wiem czemu ale nie moge dodac zdjec,
jesli chodzi o kody to mam:
kod u0120 - utrata łacznosci z modułem sterującym rozrusznikiem/alternatorem
dodatkowe symptomy usterki (:88):
- szyna wyłaczona
status (-6C):
- DTC zmienił sie w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5671
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Kwi 2025, 10:05   

komputer silnika stracił łączność z alternatorem. By to działało poprawnie potrzebujesz emulatora, ale nie wiem czy ktoś go zrobił.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Problem z alternatorem i kontrolka ładowania
Fiesta 1.1 mk3
Boss Elektryka 11 27 Maj 2008, 16:36
Boss
Brak nowych postów [MK3] Alternator - Lampka ładowania
Marcink Elektryka ogólna 12 10 Lip 2013, 19:09
Marcink
Brak nowych postów KONTROLKA ŁADOWANIA
Gość Elektryka 8 27 Lip 2005, 00:56
diodalodz
Brak nowych postów Kontrolka ładowania
dabek1000 Elektryka silnika 1 25 Sty 2020, 22:51
JoeMix
Brak nowych postów kontrolka ładowania...świeci
tommirs Elektryka 7 28 Kwi 2009, 22:29
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.