Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Różnice konstrukcyjne MK3 vs XR2i
Autor Wiadomość
xGrzesieq 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 4
Skąd: Poland
Wysłany: 15 Lut 2025, 10:26   Różnice konstrukcyjne MK3 vs XR2i

Cześć!

Mam pytanie dotyczące różnic konstrukcyjnych między standardową Fiestą Mk3 a wersją XR2i. Czy ktoś z Was orientuje się, czy w modelu XR2i zastosowano dodatkowe wzmocnienia, takie jak wzmocnione podłużnice, inne kluczowe elementy konstrukcyjne czy specjalne mocowania dla drążka stabilizatora?

Zastanawiam się nad swapem silnika z XR2i do zwykłej Fiesty Mk3, bo moja aktualnie blacharsko się już sypie (zakupiłem przypudrowanego trupa ://). Czy taka modyfikacja jest bezpieczna, biorąc pod uwagę oryginalną strukturę nadwozia/podwozia standardowej wersji? Czy konieczne są dodatkowe prace wzmacniające?

Wszystkie graty posiadam, więc uważam, że taka przekładka będzie zdecydowanie łatwiejsza, lecz zastanawiają mnie kwestie finalnego prowadzenia się takiego auta względem oryginalnej XR2ki

Dzięki za odpowiedź!
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 135
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Lut 2025, 19:42   

XR2i nie ma żadnych dodatkowych zmian względem innych wersji pozycjonowanych niżej poza wzmocnieniem scalającym mocowania wahaczy. Mocowanie stabilizatora też jest takie samo jak choćby w mojej w wersji S. Różnica polega tylko na innej średnicy drążka stabilizatora.
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 478
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 16 Lut 2025, 09:58   

Między xr2i (stricte mk3) a mk3.5 jeśli mnie pamięć nie myli różnica jest w drzwiach. W mk3.5 jak dobrze pamiętam drzwi są "wzmocnione", wspawana jest rozpórka w środku, i oczywiście otwory na lusterka są inne. W xr2i jest rozpórka wahaczy(ale normalnie do zwykłej wersji idzie ją zamontować. Sama reszta budy jest taka sama.
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 135
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Lut 2025, 13:55   

Wzmocnienia drzwi nie są przywilejem wersji, a zmian które nastąpiły przy okazji liftingu i od 01.1994 roku były oferowane w standardzie w każdej wersji silnikowej i wyposażeniowej (w 5 drzwiowej odmianie montowane wyłącznie z przodu). Przez cały okres produkcji trzeciej generacji nie dokonano w konstrukcji samochodu zmian uniemożliwiających by zamienność tychże ważnych elementów.
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 478
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 16 Lut 2025, 14:10   

Dlatego napisałem stricte mk3. Takie szukanie na siłe :-P
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 274
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Lut 2025, 10:16   

SCHWARZ 1.4S napisał/a:
Wzmocnienia drzwi nie są przywilejem wersji, a zmian które nastąpiły przy okazji liftingu i od 01.1994 roku były oferowane w standardzie w każdej wersji silnikowej i wyposażeniowej (w 5 drzwiowej odmianie montowane wyłącznie z przodu). Przez cały okres produkcji trzeciej generacji nie dokonano w konstrukcji samochodu zmian uniemożliwiających by zamienność tychże ważnych elementów.

W punkt 👌
_________________
Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
Profil Facebook
 
 
modell1 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1877
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 20 Lut 2025, 13:25   

Mariox003 napisał/a:
Między xr2i (stricte mk3) a mk3.5 jeśli mnie pamięć nie myli różnica jest w drzwiach. W mk3.5 jak dobrze pamiętam drzwi są "wzmocnione", wspawana jest rozpórka w środku, i oczywiście otwory na lusterka są inne. W xr2i jest rozpórka wahaczy(ale normalnie do zwykłej wersji idzie ją zamontować. Sama reszta budy jest taka sama.


Główna różnica to karoseria zwłaszcza podłużnice w mk3,5 są podobne jak mk4 mk5
I tu jest duży plus jeśli chodzi o sztywność podwozia
_________________

 
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 478
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 20 Lut 2025, 13:37   

modell1 napisał/a:


Główna różnica to karoseria zwłaszcza podłużnice w mk3,5 są podobne jak mk4 mk5
I tu jest duży plus jeśli chodzi o sztywność podwozia


Nie wiem, więc zapytam. W której części konkretnie? Jak szukałem podłużnicy po numerach(przedniej) to w każdej mk3 bez różnicy rocznikowej były te same
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 135
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Lut 2025, 16:30   

Bo one są te same (dotyczy MK3 w całej rozciągłości produkcji tej generacji). Natomiast co do następczyni to fragmentami są podobnie wyglądające, ale nie takie same. Weryfikacja wg katalogów Forda jest w stanie to zresztą potwierdzić.
 
 
xGrzesieq 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 4
Skąd: Poland
Wysłany: 22 Lut 2025, 15:58   

Jak w praktyce wygląda pełny swap silnika i co koniecznie trzeba wymontować? Wiadomo, że silnik, ale jak to wygląda w przypadku osprzętu i instalacji elektrycznej? Czy cała wiązka powinna zostać przeniesiona z dawcy, czy istnieją sposoby na jej adaptację? Jak oceniacie poziom skomplikowania tego procesu?

A co z montażem pakietu XR2i – podejdzie do zwykłej MK3 bez konieczności rezania, czy jednak coś trzeba będzie modyfikować?

Dla jasności – nie jestem totalnym nowicjuszem w temacie. Mam już doświadczenie ze swapami, m.in. przy W201, gdzie przerabialiśmy 190E na 190D. Poza dokładnym przekładaniem podzespołów i drobną pracą przy wiązce nie było większych komplikacji. Jak to wygląda w przypadku MK3 → XR2i? :D

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi!
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 135
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Lut 2025, 02:00   

Co do montażu pakietu z XR2i to nie ma tu wielkiej teorii. Trzon karoserii jest taki sam. Pamiętać należy tylko o tym, że elementy pakietu jak poszycia progów czy poszerzenia nadkoli mają elementy kotwiące. Trzeba rzecz jasna wykonać symetrycznie do nich otwory w poszyciu blacharskim (mówię o tym jak powinno być to wykonane zgodnie ze sztuką, często można spotkać się z uproszczeniem czyli klejeniu wspomnianych elementów do karoserii). Zderzaki to już prosta sprawa, po prostu zamontować w miejsce wąskich i dla pełnej funkcjonalności podłączyć wiązkę od świateł przeciwmgielnych oraz dalekosiężnych.
Co do swapu silnika i osprzętu nie wypowiem się bo nie jestem sympatykiem tego typu praktyk.

Przykładowy punkt mocowania bodykitu XR2i
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 478
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 23 Lut 2025, 14:07   

Coś tam znalazłem po szukajce, bo już nie pamiętam wszystkiego.
https://fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=35042&highlight=potrzeba++swapa
Ogólnie wiązka to nie będzie ciężka sprawa cała wymienić bo jest stosunkowo krótka i mało skomplikowana (w porównaniu do nowoczesnych konstrukcji). Najważniejsze pytanie to na co swapować?
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.