|
Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze |
Autor |
Wiadomość |
filip5
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Gru 2024 Posty: 3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 13 Gru 2024, 08:48 Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
|
|
|
Dzień dobry,
mam problem z moim Fordem Fiestą Mk7 z 2008 roku, silnik 1.25 Duratec z LPG. Przebieg to 140tys. km (LPG od jakichś 40 tys.). Jak do tej pory silnik zawsze pracował bez zarzutu. Wymiany olej co 10tys. km albo mniej. Od jakiegoś miesiąca komputer pokazuje wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Świece, cewka, kable wysokiego napięcia wymienione i nadal to samo. Mechanik ponoć sprawdzał kompresję i też ma być wszystko w porządku. Podczas jazdy silnik pracuje równo, nie szarpie, ale kontrolka od silnika świeci się cały czas. Jest tak niezależnie od tego czy jadę na benzynie czy na LPG. Jak samochód postoi dłużej na dworze jak jest zimno to czasem chwilę po odpaleniu się zdławi, ale nie zgaśnie i potem pracuje normalnie. Zdarza się również, że jak silnik jest zimny to na biegu jałowym samochód się trzęsie, a silnik nierówno pracuje. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy skoro praktycznie cały układ zapłonowy jest wymieniony i kompresja też jest w porządku? Proszę o poradę. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12067 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Gru 2024, 13:48
|
|
|
Zamień przewody na cylindrze z drugim w parze i zobaczysz czy problemem jest jednak sam cylinder czy coś wyżej i problem pójdzie dalej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
filip5
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Gru 2024 Posty: 3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 17 Gru 2024, 09:21
|
|
|
Wczoraj samochód odstawiłem do serwisu Forda na diagnostykę i wyszło, że jednak kompresja na 4 cylindrze jest zbyt mała. Kompresja na kolejnych cylindrach wyszła następująco:
- 1 - 15,1
- 2 - 14,7
- 3 - 14,6
- 4 - 11,5
Dzisiaj go odbieram z serwisu i jestem umówiony z mechanikiem, prawdopodobnie będzie konieczny remont silnika.
Pytanie czy do czasu, aż mechanik będzie miał termin, można jeździć autem? Potrzebuję je na dojazdy do pracy. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3101 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Gru 2024, 21:52
|
|
|
Luzy zaworowe niech sprawdzi, pewnie już się skończyły na wydechu.
Jak chcesz mieć musowy remont to jeździj, twoja kasa. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
filip5
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Gru 2024 Posty: 3 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 3 Sty 2025, 12:39
|
|
|
Na szczęście okazało się, że to tylko za ciasny jeden z zaworów na 4 cylindrze. Auto już śmiga dalej. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3101 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Sty 2025, 22:58
|
|
|
filip5 napisał/a: | Na szczęście okazało się, że to tylko za ciasny jeden z zaworów na 4 cylindrze. |
filip5 napisał/a: | LPG od jakichś 40 tys. |
nie wiem czy to takie szczęście, bo możliwe, że lpg wrzucone pod maskę, a nie zamontowane i wyregulowane... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|