silnik 1,3 60km a 1,3 70km |
Autor |
Wiadomość |
garmiii
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2024 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 3 Lis 2024, 21:46 silnik 1,3 60km a 1,3 70km
|
|
|
Jeździłem kiedyś 70 konnym i dla mnie był ok. Teraz mam możliwość kupna tego najsłabszego. Według opisu i opinii w internetach to nie jest dobry wybór (pali więcej a jedzie wolniej
Czy ktoś kto jeździł tymi dwoma fiestami i może potwierdzić że te 10 km robi różnicę (w dół) ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 461 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Lis 2024, 12:13
|
|
|
Postaraj się, moc podaje się w KM a nie w kilometrach. Czyli silnik 1.3 60 KM a 1.3 70 KM. Dzięki.
W rodzinie jest 60-konny, 4 osoby na pokładzie i słabo to jedzie. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
garmiii
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2024 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 4 Lis 2024, 15:58
|
|
|
damianisko5 napisał/a: | Postaraj się, moc podaje się w KM a nie w kilometrach. Czyli silnik 1.3 60 KM a 1.3 70 KM. Dzięki.
W rodzinie jest 60-konny, 4 osoby na pokładzie i słabo to jedzie. |
Dzięki za odzew. Tym 60 KM jeździłem tylko po placu (brak tablic) i nie zauważyłem różnic. Ale przypuszczam, że poza miastem będzie problem żeby go rozbujać > 100 k/h ? Samochód raczej dla 1 osoby. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12067 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lis 2024, 17:06
|
|
|
garmiii napisał/a: | i może potwierdzić że te 10 km robi różnicę (w dół) | to jest moc maksymalna,,, musiałbyś rozkręcić niemalże na full silnik by do tego dojść,,, porównaj moment, wykres itp a nie moc maksymalną,,, wtedy w liczbach zobaczysz różnice w jeździe |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jacek567843
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 25 Paź 2024 Posty: 1 Skąd: Sławno
|
Wysłany: 5 Lis 2024, 09:16
|
|
|
jezdzilem obiema wersjami i jako ze jestem bardziej niedzielnym kierowca niz zawodowym to nie zauwazylem diametralnej roznicy przy czym musze zaznaczyc nie jezdzilem tez nie wiaodmo jakimi predkosciami wiec tak
jak pisze joemix musialbys potestowac. pozdrowka😊 |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 127 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Lis 2024, 22:09
|
|
|
Weź sobie z tym mocniejszym motorem lepiej. Ta Fiesta jest stosunkowo ciężka jak na samochód tego segmentu. 60KM ma tu co robić. Te dodatkowe 10KM uczynią ten samochód trochę bardziej uniwersalnym przy identycznej masie własnej. Najbardziej optymalnym silnikiem byłby tu Zetec 1.25 16V. Znowu te kilka KM więcej niż obydwie wymienione odmiany 1.3, a charakterystyka tego silnika jest lepsza niż tych jednostek ośmio zaworowych. Mam na co dzień do czynienia właśnie z tym szesnasto zaworowym i jeździ to trochę lepiej niż 1.3 w mocniejszej odmianie. Aczkolwiek i tak jest w moim odczuciu nieco zamulony. Tej z tyłu czarnej przeszło 30 letniej siostrze może co najwyżej spaliny wąchać. Te konie mechaniczne były jednak kiedyś inne, żywe i ochoczo zabierające się do pracy.
Zużycie paliwa jest jak coś podobne między 1.3 70 KM, a 1.25 16V 75 KM. Miałem okazję jeździć tymi dwiema wersjami. 1.3 60 KM wg danych zużywa podobnie, ale nie będzie to na pewno złoty środek jeśli samochód będzie też użytkowany poza miastem.
https://www.foteczkowo.pl/41N1cpvDdXgKj20 |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
garmiii
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2024 Posty: 6 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 9 Lis 2024, 22:15
|
|
|
SCHWARZ 1.4S napisał/a: | Weź sobie z tym mocniejszym motorem lepiej. Ta Fiesta jest stosunkowo ciężka jak na samochód tego segmentu. 60KM ma tu co robić. Te dodatkowe 10KM uczynią ten samochód trochę bardziej uniwersalnym przy identycznej masie własnej. Najbardziej optymalnym silnikiem byłby tu Zetec 1.25 16V. Znowu te kilka KM więcej niż obydwie wymienione odmiany 1.3, a charakterystyka tego silnika jest lepsza niż tych jednostek ośmio zaworowych. Mam na co dzień do czynienia właśnie z tym szesnasto zaworowym i jeździ to trochę lepiej niż 1.3 w mocniejszej odmianie. Aczkolwiek i tak jest w moim odczuciu nieco zamulony. Tej z tyłu czarnej przeszło 30 letniej siostrze może co najwyżej spaliny wąchać. Te konie mechaniczne były jednak kiedyś inne, żywe i ochoczo zabierające się do pracy.
Zużycie paliwa jest jak coś podobne między 1.3 70 KM, a 1.25 16V 75 KM. Miałem okazję jeździć tymi dwiema wersjami. 1.3 60 KM wg danych zużywa podobnie, ale nie będzie to na pewno złoty środek jeśli samochód będzie też użytkowany poza miastem.
https://www.foteczkowo.pl/41N1cpvDdXgKj20 |
Dzięki, na yt są filmy , na których użytkujących narzekają na 60 KM w trasie. Nie widziałem natomiast takich opini z 70KM. Zaletą tych 1,3 jest ten słynny łańcuch ale wymiana zwykłego rozrządu w 1.25 nie jest chyba rujnująca ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 127 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Lis 2024, 01:13
|
|
|
Silnik 1.25 to bardzo sprawdzona i udana konstrukcja i wymiana kompletnego rozrządu nie jest tu czymś skomplikowanym czy rujnującym budżet. Ponadto interwał wymiany jest dość długi. A ośmio zaworowe konstrukcje owszem - są na łańcuchu nie wymagającym wymian okresowych. Miałem okazję jeździć tym i tym jak wspomniałem wyżej i dla mnie bardziej optymalnym silnikiem jest ten 16V. W warunkach górskich tą jednostkę można lepiej kręcić na obrotach dzięki czemu samochód z lepszym efektem wskakuje pod różnego rodzaju wzniesienia. A zużycie paliwa jest przy tym na identycznym poziomie. Dźwięk silnika też jest minimalnie przyjemniejszy dla ucha w przypadku 1.25 i czuć że bardziej ochoczo zabiera się do pracy. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ford5610
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: damian
Wiek: 29 Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 80 Skąd: kielce
|
Wysłany: 9 Gru 2024, 20:16
|
|
|
60 i 70 KM to tylko różni przepustnica ( ogranicza pełne i nagle otwarcie ) ułamać, wyciąć plastik i będzie to samo . Na Niemcy było takie ograniczenie bo tam ubezpieczenia od mocy . |
_________________
![](images/signatures/68213180058596972ca341.png) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12067 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Gru 2024, 20:16
|
|
|
Ford5610, nie,,, tu mowa o 2 różnych silnikach,,, 1,3 - 60KM z mk6 oraz 70KM z mk6fl,,,
To co mówisz, to musisz kupić auto konkretnie z Niemiec z założonym fabrycznym ogranicznikiem mocy,,, i nie zawsze był to kawałek plastiku jak w starszych fiestach,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ford5610
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: damian
Wiek: 29 Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 80 Skąd: kielce
|
Wysłany: 16 Gru 2024, 18:01
|
|
|
Nie doczytałem że chodzi o przedlift i polift
. |
_________________
![](images/signatures/68213180058596972ca341.png) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|