Problem z odpalaniem poniżej 10 stopni celsjusza |
Autor |
Wiadomość |
Sebis
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 11 Lis 2024 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Lis 2024, 19:05 Problem z odpalaniem poniżej 10 stopni celsjusza
|
|
|
Witam,
Borykam się z problemem odpalania samochodu Ford Fiesta 1.4tdci 2008 od 3 lat w okresie jesienno zimowym. Na początku myślałem, że to świece były wymienione nic nie pomogło. Pojechał na diagnostykę nic nie znaleźli powiedzieli, że może to będą wtryski. Zregenerowałem wtryski również nie pomogło ... komputer nie pokazuje żadnego błędu. Na początku roku wymieniony również rozrusznik. Tydzień temu był w ASO nic nie znaleźli ... tylko zaktualizowali oprogramowanie. Dwa dni później znowu temperatura ok. 4 stopnie na zewnątrz i samochodu, nie można odpalić. Jak załapał za 4-5 razem to strasznie sie telepał, dym z wydechu i nie mógł ustabilizować obrotów.
Co to może być?
Możliwe, że to niesprawny przekaźnik świec żarowych (tylko nie wywala błędu)? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jaszczur
![](http://i.postimg.cc/qBmt01LK/17616721945b61b83f91c1f.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1116 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 11 Lis 2024, 20:04
|
|
|
W przypadku tych silników bardzo istotnym czynnikiem który wpływa na odpalanie jest akumulator. Warto to sprawdzić.
Druga kwestia to sprawny czujnik temperatury silnika - na jego podstawie sterownik decyduje o parametrach rozruchu, i między innymi o czasie grzania świec.
Jeśli czujnik jest sprawny, i sterownik załącza grzanie świec, to prosty pomiar napięcia na świecach po przekręceniu kluczyka może wyeliminować ewentualne uszkodzenie przekaźnika. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sebis
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 11 Lis 2024 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12 Lis 2024, 20:00
|
|
|
Dzięki wielkie za informacje, umówiłem się właśnie do mechanika na przyszły poniedziałek i będziemy sprawdzali w tym kierunki. Już powoli nadzieja gaśnie ... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
![](http://adam.szczury.biz/fkp/av_xr2.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4010 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Lis 2024, 23:30
|
|
|
ja swego czsau mialem podobny przypadek w MK6 1.4 tdci kolegi.
Generalnie dziwnym trafem - zawsze po przełożeniu mojego akumulatora jego samochód palił od strzała, natomiast mój diesel na jego aku kręcił 'jakotako' ale palił, bo był starym złomem ;-)
Pytanie brzmi: czy w tej fieście można odczytać obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Może tu będzie jasna odpowiedź. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jaszczur
![](http://i.postimg.cc/qBmt01LK/17616721945b61b83f91c1f.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1116 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 12 Lis 2024, 23:56
|
|
|
vegetagt, można. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
![](http://adam.szczury.biz/fkp/av_xr2.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4010 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Lis 2024, 00:55
|
|
|
no to chyba temat prosty ;> |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.