Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pasek rozrządu w EcoBosst 998 cm3 - 74kW
Autor Wiadomość
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 4
Skąd: Sanok
Wysłany: 3 Lip 2024, 08:12   Pasek rozrządu w EcoBosst 998 cm3 - 74kW

Kupiłem właśnie 7 letnią MK8 z przebiegiem 129 tys. Przymierzałem się do wymiany paska rozrządu ale kiedy otrzymałem info z Ford że "mój" silnik EcoBoost 998 cm3 - 74 kW ma planową wymianę po 10 latach lub 240 tys. przebiegu, zastanowiłem się czy już wymieniać. Tym bardziej, że najbliżej mnie egzystujący serwis Forda wycenia usługę na 5 tys. złotych. Mam dwa pytania:
1. Czy ktoś przejechał takim silnikiem bez wymiany paska powiedzmy 200 tys. ?
2. Czy ktoś doświadczył awarii paska silnika jw.? Po jakim przebiegu, latach, jakie były objawy, skutki uboczne takiej awarii?
 
 
Darekptr 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Imię: Dariusz
Wiek: 27
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 110
Skąd: Bartoszówka
Wysłany: 3 Lip 2024, 12:55   

Skrócić o połowę. Skutkiem ubocznym będzie szukanie nowego silnika.
_________________

Profil Facebook
 
 
 
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 4
Skąd: Sanok
Wysłany: 3 Lip 2024, 16:20   

Dodam tylko jeszcze, że tak jak pewnie każdemu kto wyraża opinie i prosi o opinie na tym forum, zależy mi na informacjach od ludzi, którzy mają własne doświadczenia w użytkowaniu silnika EcoBoost 998 cm3 -74kW.
 
 
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 4
Skąd: Sanok
Wysłany: 27 Wrz 2024, 07:27   

Ponawiam pytanie: Czy ktoś doświadczył awarii paska silnika EcoBoost 998 cm3 - 74 kW? Po jakim przebiegu, latach, jakie były objawy, skutki uboczne takiej awarii?
Pytam ponownie bo Ford w sprawie mojego samochodu napisał do mnie tak:
„Uprzejmie informuję, iż interwał wymiany paska rozrządu dla pojazdu Ford Fiesta o numerze VIN: WF0JXX... to 10 lat bądź 240 tys. km, w zależności od tego, co nastąpi szybciej”.
To co napisał Ford jest zasadniczo sprzeczne z tym co piszą i mówią ludzie, którzy zalecają wymianę po 100 – 120 tysiącach. Pytam zatem przede wszystkim siebie: czy wierzyć producentowi auta??? A może znajdzie się jednak ktoś kto nie tylko w formie polemik i powtarzanych opinii ale ma własne doświadczenia z wymianą uszkodzonego paska w silniku EcoBoost?
Aby sprawdzić fizycznie jak to jest z tymi paskami postanowiłem jechać dalej na pasku fabrycznym. Jak będę żył to eksperyment jazdy bez wymiany trwał będzie jeszcze trzy lata (do 10 lat zgodnie z zaleceniem Forda). Jeżdżę rocznie około 15 000 km zatem pewnie nie przekroczę 240 000.
Aktualnie mam na liczniku 133 000.
 
 
Darekptr 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST
Silnik: 1.5/200KM
Imię: Dariusz
Wiek: 27
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 110
Skąd: Bartoszówka
Wysłany: 27 Wrz 2024, 09:28   

Gościu
Problem mokrego paska w 1.0 jest znany od 2012 roku od kiedy go wprowadzono, nawet posiadacze 1.8 TDCi odczuli te problemy w silnikach z paskiem w dolnej części rozrządu. Na forach, facebookach i youtubach od dawna jest wiadomo, że żadne 1.0 nie wytrzyma z rozrządem 10 lat ani przebiegu 240 tysięcy. Na forum Ford Klub Polska jest co najmniej kilkanaście przypadków wymienionych. Guma nie lubi oleju, a tym bardziej Januszowania na oleju (błędna specyfikacja, rzadkie wymiany). Ten rozrząd zrobi 240 tysięcy jeśli będziesz mu zmieniał olej co 5 tysięcy, a nie jest to jakaś rajdówka by tak robić.
Zmień, będziesz miał święty spokój.
_________________

Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12042
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Wrz 2024, 11:34   

Jan1 napisał/a:
Pytam zatem przede wszystkim siebie: czy wierzyć producentowi auta??
Jasne, wiara to podstawa, mocno wierzyć i jeździć aż stanie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jan1 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Lip 2024
Posty: 4
Skąd: Sanok
Wysłany: 1 Paź 2024, 08:01   

Panie Darku, dziękuję że jest Pan aktywny w odpowiedziach ale ja poszukuję człowieka który ma lub miał w swojej Fieście silnik EcoBoosta 998 cm3 - 74 kW, wymieniał pasek uszkodzony (lub nawet nie uszkodzony), widział ten pasek, widział filtr zasysania oleju itd. To będzie dla mnie opinia pomocna w ocenie czy bardzo ryzykuję sprawdzając wiarygodność instrukcji Forda.
Na razie powiedziałem sobie: SPRAWDZAM. Może jako pierwszy z użytkowników tego silnika??? Oby tylko zdrowie dopisało. Do roku 2027 swoją korespondencję w sprawie paskowej na tym forum zawieszam, no chyba że się wcześniej silnik rozpadnie to powiadomię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK2] Pasek rozrządu
Naciąg paska zębatego
nico Silniki diesla 0 18 Sty 2013, 13:20
nico
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Pasek rozrządu - wybór
Laskosz Mechanika 4 6 Maj 2006, 20:30
Laskosz
Brak nowych postów [MK3] Pęknięty pasek rozrządu
modytom Silniki diesla 24 19 Sty 2013, 21:05
Grax
Brak nowych postów Pasek czy łańcuch rozrządu?
LiSoQuan Mechanika silnika 5 1 Lut 2022, 04:22
Mars
Brak nowych postów Pasek rozrządu w 1.4 TDCi Duratoq
Peterka Mechanika silnika 5 5 Wrz 2016, 21:24
olo_r


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.