Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pokrywa silnika - maska - rodzaje
Autor Wiadomość
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 20 Mar 2024, 00:02   Pokrywa silnika - maska - rodzaje

Witam.

1. Czy w każdej mk3 występują identyczne maski?

2. Czy w mk3.5 również jest taka sama maska jak w mk3?
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Mar 2024, 15:02   

Jedyny podział ze względu na rodzaj maski to te do RS Turbo, które mają dodatkowe dwa wloty powietrza VS do całej reszty wersji niezależnie od rocznika MK3.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 26 Mar 2024, 22:37   

Kupiłem maskę z jakiejś mk3. Sprzedawca nie wiedział z jakiego modelu była ta pokrywa. W porównaniu z pokrywą z CALYPSO. To ta maska wykonana jest chyba z papieru. Cieniutka blacha, w CALYPSO jak pancerna (co najmniej 50% cięższa). W CALYPSO jakby bardziej zaokrąglona góra oraz bardziej uwidocznione te środkowe wzniesienie (garb maski). Spodnia część w zasadzie 99,99% identyczna. Jedyna różnica to o wiele płytsze takie rowki (6 sztuk). Oraz całkowicie innej budowy logo FORDA. Na razie stoi na palecie i czeka na podmianę. Może różnice występują bo CALYPSO praktycznie nie ma dachu.Ta wersja była fabrycznie puszczona na zawiasach EIBACH oraz miała lotkę na tylnej klapie z RS. ZIelone podświetlenie zegarów i czerwone tarcze pod kolor nadwozia.
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Mar 2024, 10:54   

Zapewne kupiłeś zamiennik tej maski a nie oryginalną. W OE takie historie wg opisu nie mają mieć prawa miejsca, to bardzo solidny element. Nawet rdza niechętnie ima się tego elementu. Zamienniki potrafią mieć uproszczenia, niedokładne odwzorowanie elementów szkieletowych, cieńszą połać blaszaną itd...
Logotypy mogą się między sobą różnic. Pomiędzy 1989 a 1995 znaczek jest większy, ma mniejszą wypukłość oraz ma inne kolorystycznie tło. W 1995 wprowadzono zmodernizowany logotyp - mniejszy, z ciemniejszym wypełnieniem tła oraz bardziej uwydatnionym owalem z chromowanym efektem wykończenia.
Co do wersji Calypso to nie było tam innej konstrukcji maski. Zmiany techniczne w tej wersji to jedynie inny wykrój dachowy na faltdach. Jak wyżej napisałem były tylko dwa rodzaje pokryw silnika w MK3 jeśli chodzi o te orginalne. Zielone podświetlenie zegarów to akurat żaden wyróżnik bo to element charakterystyczny każdej MK3.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 28 Mar 2024, 13:04   

Nawet nie brałem pod uwagę, iż produkowane są zamienniki w postaci maski. Ale na szczęście pasuje. Brak śladów korozji w przeciwieństwie do starej. Niestety 32 letnią poprzedniczkę tak chrupała rdza, iż było to słychać z kilku metrów. A to właśnie jest dziwne, iż fiesta cały czas ma dach nad głową. Ale na korozję nie ma rady. I nawet farby okrętowe nie dawały rady zamiast normalnego podkładu.
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Mar 2024, 22:53   

Słowo kluczowe - były... Obecnie raczej już żaden wytwórca części zamiennych nie produkuje takich elementów jak maski, klapy czy drzwi do Fiesty MK3. Ala jak się bierze części nawet z demontażu to trzeba patrzeć i szukać elementów charakterystycznych pomocnych w rozpoznaniu czy to oryginał czy zamiennik. Przez lata eksploatacji samochody miewają różne przygody i ciężko znaleźć egzemplarz w pełni zachowany na oryginalnych poszyciach.
Wszystko zależy od stopnia dbałości o samochód. Kiedyś latami jeździłem MK3 o każdej porze roku, bardzo o nią dbałem i nie wiedziałem co to korozja w tym modelu. Ale to trzeba być maniakalnie chorym, nie żałować środków i bez kompromisów zapewniać to co najlepsze dla właściwego utrzymania.
Maski w tych Fiestach to jedne z najbardziej trwałych poszyć karoseryjnych o ile są to elementy oryginalne. Wiele już widziałem leżących latami w wilgoci i mchu po szrotach, a korozji to na nich nie uświadczyłem.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów [Blacharstwo] Maska/pokrywa silnika fiesta mk6
archi4lo Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 0 23 Wrz 2018, 12:36
archi4lo
Brak nowych postów [MK6] Wyciszanie silnika - maska samochodu
AccessX Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 25 Sty 2011, 10:54
pawel182
Brak nowych postów [MK3] Gdzie szukac pod maska napiecia po odpaleniu silnika ?
karolusms Elektryka 5 19 Sie 2011, 22:06
Pawełos666
Brak nowych postów Rodzaje alternatorów w fieście.
kmb Elektryka 12 17 Cze 2008, 19:36
kmb


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.