Przesunięty przez: vegetagt 26 Lut 2021, 15:50 |
Przedmuch na UPG. |
Autor |
Wiadomość |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 17 Lut 2021, 16:14 Przedmuch na UPG.
|
|
|
Nie tyczy się to silnika fiesty.
Jednak taka usterka trafia się praktycznie w każdej marce. Przedmuch musi być niewielki. Część oleju z bloku silnika trafia do układu chłodzenia. W silniku (oleju silnikowym) nie ma ani kropelki płynu. Powiedzmy tak z 100ml oleju trafia do płynu w okresie 2-3 tygodni. Czy zastosowanie doraźnie jakiegoś uszczelniacza do silnika (wlewanego do oleju). Może przedłużyć agonię silnika, do czasu ocieplenia? Na razie ściągam systematycznie ten szlam ze zbiorniczka. Uzupełniam nowym płynem, olejem. I tak się toczy bez jakiś innych niepokojących objawów. Jest moc, nie telepie silnikiem, normalne spaliny. Tylko czasem podskoczy temperatura silnika na max. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5671 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lut 2021, 18:35
|
|
|
Jeśli silnik posiada automat albo chłodnicę oleju to nie koniecznie uszczelka pod głowicą.
Uszczelniacze raczej nie pomogą. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12073 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lut 2021, 22:36
|
|
|
diodalodz dobrze gada, doraźnie nie naprawisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Lut 2021, 12:58
|
|
|
jakbyś napisał o jaki silnik chodzi, to mogło by być łatwiej.
Tak jak diodalodz pisze - w vagu mozesz miec problem z chlodnica oleju. W oplu sa ponoc jakies kanały w deklu i jak uszczelka dekla pusci, to miesza sie płyn chłodniczy z olejem lub naodwrot, zalezy jak leży.
PS. Za jakiś czas przerzuce temat do offtopica. |
|
|
|
 |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 6 Mar 2021, 22:12
|
|
|
Daewoo: kod silnika F8C. Na razie jeszcze prawidłowo ciągnie. Tylko na ile starczą elementy gumowe w układzie chłodzenia? Podobno nie są odporne na olej. Wiem, że dolot (plastik) jest chłodzony płynem. I naturalnie już poszło uszczelnienie z jednej strony. Był cięty i uszczelniony. Ale czy również tam jest olej silnikowy? Ogólnie jest to silnik M-TEC (konstrukcji Suzuki). |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5671 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Mar 2021, 00:51
|
|
|
TO silnik z matiza. Jak ci ubywa płynu to najczęściej pęka kolektor ssący. Można to zrobić bez wyjmowania. Odcina się brzeszczotem końcówkę i dorabia się nową zaślepkę z metalu i płyty uszczelkarskiej. Robiłem to w swoim. |
|
|
|
 |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 27 Maj 2021, 14:01
|
|
|
Taki manewr przeprowadziłem już wiele lat temu. Jest jeszcze miejsce w matizie. Którędy może się przedostawać olej do płynu chłodzącego, oprócz UPG? Na razie jeździ, i nawet tak jakby ciut się uspokoiło. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Maj 2021, 19:36
|
|
|
Nie, tylko upg. A wycieki płynu mogą być z każdego miejsca |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 20 Mar 2024, 19:51
|
|
|
Wlane były 2 uszczelniacze do oleju silnikowego. Dodatkowo wsypane 3 fiolki opiłków miedzianych do płynu chłodniczego + jakiś w płynie. I w sumie bym powiedział, że po takim zabiegu olej praktycznie już nie przedostawał się do płynu chłodniczego. Jedynym ujemnym efektem było całkowite zapchanie termostatu silnika. Co powodowało gotowanie płynu w małym obiegu i jego wystrzeliwanie odpowietrznikiem zbiornika wyrównawczego. Termostat został całkowicie wyciągnięty z obiegu. I tak matiz dożył swoich ostatnich dni do końca wakacji 2023 roku. I to nie ze względu na silnik, ale pęknięcie przedniej szyby. Wszyscy zawsze mieli bekę z matiza. Ale ten silnik to naprawdę twardy, skubany zawodnik. Dwa razy przyjechał z trasy bez płynu chłodzącego. Raz urwało kruciec z silnika, drugi raz poszedł wąż. Prowadzony był przez kobietę. I tylko był komentarz, że jak jechałam to wskazówka przeszła na czerwone pole i coś śmierdzi z nawiewów Ale po usunięciu usterki silnik wracał do żywych i nawet nie miał oznak zatarcia. Czy zmniejszenia kompresji na cylindrach. Po prostu motor nie do zajechania. Dodatkowo jeździł na 5w50 Mobila. Ot taka historia. I co powiecie wy współczesne silniki? |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1119 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 20 Mar 2024, 20:21
|
|
|
murgrabia napisał/a: | I co powiecie wy współczesne silniki? |
Powiemy że generujemy koszty dzięki którym ktoś zarabia i ma na chleb i uciechy |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
|