Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Akumulator się rozładowuje brak kontrolki akumulatora
Autor Wiadomość
matiz934 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 24
Dołączył: 01 Paź 2023
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Paź 2023, 20:36   Akumulator się rozładowuje brak kontrolki akumulatora

Witam mam problem z Ford Fiesta MK6 1.6 TDCi, gdy włączam zapłon kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej się nie wyświetla w ogóle. Gdy mam włączony zapłon bardzo szybko napięcie ucieka z akumulatora wystarczy bym nie mógł go odpalić. Ale gdy odpalę silnik i dodam gazu lekko obroty podskoczą alternator się wzbudza i trzyma napięcie na akumulatorze auto normalnie działa jeździ nie traci mocy, tylko problem jest z tym alternatorem. Ogólnie tak brak kontrolki akumulatora, alternator po dodaniu gazu dopiero wstaje. Sprawdzany na dwóch akumulatorach sprawnych nic to nie zmieniło.
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 103
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 4 Paź 2023, 00:24   

Dałeś sam sobie odpowiedz, coś nie tak z alternatorem, skoro wzbudza się tylko po dodaniu gazu, weż przedewszystkim zobacz jak wyglądają połączenia przy altku, bo coś mi się zdajesz że to pierwsze co powinieneś zrobić, a jeśli rozładowuje to miernik w łapę i badasz co rozładowuje, żadnej filozofii w tym nie ma
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
matiz934 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 24
Dołączył: 01 Paź 2023
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Paź 2023, 07:44   

Dobra a co jeżeli kontrolka akumulatora nie wyświetla się nawet podczas testów zegarów? Jest możliwe, że ona robi takie zwarcie "duże"? Bo to wystarczy minuta-dwie bym auta już nie odpalił, wystarczy wzbudzić alternator i napięcie się trzyma 14-14,4V
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 4 Paź 2023, 08:50   

matiz934 napisał/a:
wystarczy wzbudzić alternator i napięcie się trzyma 14-14,4V


Trzyma, ale nie ładuje.
Najprostszy pomysł, ale po różnych wpisach częsty - sprawdź masę altka. Padające masy w Fieście to jakaś spora przypadłość tego auta.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Paź 2023, 20:11   

Jak nie świeci się kontrolka po włączeniu zapłonu to nie ma nacięciu na uzwojeniu, bo ono przez ta kontrolkę właśnie idzie,,, może zwyczajnie żarówka się spaliła w lampce,,, jak dasz w podłogę to altek się sam wzbudza z racji wysokich obrotów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1085
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 5 Paź 2023, 22:24   

slawomirro napisał/a:
Trzyma, ale nie ładuje.


Magia. Nieprawdopodobna.

slawomirro napisał/a:
sprawdź masę altka


To też trochę magicznie brzmi. Zważywszy na powierzchnię styku obudowy alternatora z resztą silnika.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 5 Paź 2023, 23:40   

Jaszczur napisał/a:
slawomirro napisał/a:
Trzyma, ale nie ładuje.


Magia. Nieprawdopodobna.


Możliwa. Alternator ma kilka przewodów
czarny - ładowanie bezpośrednie akumulatora. Idzie sobie przewód do rozrusznika i jego złącza i potem do akumulatora. Jak gdzieś jest uszkodzony, to alternator działa pięknie, bo zasila go inny przewód od bezpiecznika F28, poza tym dwoma innymi złączami wysyła sygnał do i z komputera silnika że alternator działa poprawnie i na zegarach pojawi się np w teście zegarów info że ładowanie jest 14,4V, ale fizycznie akumulator nie będzie ładowany.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1085
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Paź 2023, 18:23   

slawomirro napisał/a:
Możliwa. Alternator ma kilka przewodów
czarny - ładowanie bezpośrednie akumulatora


Zwyczajowo kolorem czarnym oznaczane są połączenia masowe. Ładowanie zwykle wykonywane jest przewodem w czerwonej izolacji, ale to jest najmniej istotny szczegół.

slawomirro napisał/a:
Idzie sobie przewód do rozrusznika i jego złącza i potem do akumulatora. Jak gdzieś jest uszkodzony, to alternator działa pięknie, bo zasila go inny przewód od bezpiecznika F28, poza tym dwoma innymi złączami wysyła sygnał do i z komputera silnika że alternator działa poprawnie i na zegarach pojawi się np w teście zegarów info że ładowanie jest 14,4V, ale fizycznie akumulator nie będzie ładowany.


Nie. Cały proces jest odrobinę bardziej skomplikowany, i elektroniki auta nie da się tak prosto ogłupić.
Pierwsze co, to w przypadku uszkodzenia przewodu ładowania, na wyjściu ładowania pojawi się w najlepszym przypadku 12V pochodzące z obwodu wzbudzenia, lub bliżej nieokreślone napięcie, wynikające z braku obciążenia pod postacią akumulatora.
Sytuacja ta od razu zostanie wychwycona przez wspomniany tu sterownik silnika, który sam z siebie monitoruje napięcie zasilania (bezpośrednio), nie opierając się tylko na ewentualnych informacjach od alternatora. Jest to niezbędne, ponieważ w takim przypadku sterownik silnika może podjąć decyzję o niewłączaniu dodatkowych obciążeń instalacji elektrycznej, i podejmuje takie decyzje na podstawie faktycznego napięcia instalacji.

Wspomniana wyżej sytuacja, że 14.4V pojawia się po dodaniu gazu/wzbudzeniu to typowy objaw problemu z regulatorem napięcia w alternatorze. To się zdarza, i nie jest to nic czym trzeba się natychmiast zająć; sam tak mam u siebie, i to w nowym alternatorze, kupionym jako nowy - nieregenerowany.
Natomiast drugi problem, związany z kontrolką ładowania (jej brakiem), i szybkim rozładowaniem aku wypadało by się zająć jak najszybciej - trzeba sprawdzić pobór mocy przez instalację, trzeba sprawdzić obwód wzbudzenia, i sam alternator który również może być odpowiedzialny za nadmierny pobór mocy.
Warto też przemierzyć akumulator, który może po prostu już pokazywać że bliżej mu do złomu niż do życia w aucie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3093
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Paź 2023, 20:16   

Do powyższego dodam, że miałem przypadek zgniłych przewodów od ecu do alternatora (2szt) wystarczyło pociągnąć i się urywały.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 9 Paź 2023, 21:15   

Jaszczur napisał/a:
Zwyczajowo kolorem czarnym oznaczane są połączenia masowe. Ładowanie zwykle wykonywane jest przewodem w czerwonej izolacji, ale to jest najmniej istotny szczegół.

Czarny, nie czerwony.
https://fiesta-mk6.pl/in/schematy/alternator-fiesta-mk6.jpg

Cytat:

Nie. Cały proces jest odrobinę bardziej skomplikowany, i elektroniki auta nie da się tak prosto ogłupić.

A mi się udało. Miałem problem z alternatorem i rozrusznikiem (oba musiałem wymienić) i dla testów odłączyłem przewód ładowania z altka i właśnie sprawdzałem w teście zegarów ile auto widzi prądu. Widział 13,8V* na pracującym silniku. I przy załączeniu urządzeń 13,2V. Gdy zaś wyjąłem bezpiecznik alternatora, to już widział tylko prąd akumulatora 12,5-12,6V.
* i m.in dlatego alternator poszedł do wymiany. Po wymianie (70A na 105A) jest 14,4-14,5.
Zatarte łożysko altka to był drugi powód, a trzeci fabryczne 70A.
.[/quote]
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1085
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Paź 2023, 22:33   

slawomirro napisał/a:
dla testów odłączyłem przewód ładowania z altka i właśnie sprawdzałem w teście zegarów ile auto widzi prądu. Widział 13,8V* na pracującym silniku.


Zasadniczo by taki test był miarodajny, to wypadało by jeszcze zmierzyć w takim przypadku napięcie na klemach - bo ogólnie jest normalnym zjawiskiem to, że zaraz po zgaszeniu auta (w sytuacji gdy akumulator był ładowany przez alternator chwilę temu), akumulator wykazuje większe napięcie niż 12V (oczywiście z tendencją spadkową).
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Paź 2023, 22:41   

Jaszczur napisał/a:
akumulator wykazuje większe napięcie niż 12V
no jasne bo 12v to rozładowany akumulator (11,8 to trup, 12,6 to full)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matiz934 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 24
Dołączył: 01 Paź 2023
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lis 2023, 20:30   

Witam, nic nie pisałem z powodu takiego, że nic nie robiłem z tym ponieważ dało się korzystać z samochodu. Ale stwierdziłem, że zmienię w końcu ten alternator. Więc kupiłem od Forda KUGI 150A A6018(DENSO) wyglądał jak nowy został wyjęty z Anglika KUGI na części. Brak kontrolki akumulatora, sam się wzbudza jest powiedzmy ładowanie. Ale jest teraz kolejny problem. Na postoju napięcie wzrasta powoli do ok. 14.5v, a gdy załączę światła mijania nagle jest 13.3v i spada w dół do napięcia akumulatora czyli 12.5 coś tak. Gdy dodam lekko gazu wzrasta powoli 13.8-14-14.1, a od 1000 obrotów normalnie ładuje jak na postoju czyli 14.5v z światłami mijania. Ford Fiesta 2006 MK6 1.6 TDCi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów Akumulator: Rozładowuje się
Gość Elektryka 15 2 Gru 2004, 20:38
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.