Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.4L Zetec-S PFI Bi-Fuel 96PS Sigma - szarpanie zadyszka...
Autor Wiadomość
fajgi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Brodnica
Wysłany: 3 Lip 2019, 08:37   1.4L Zetec-S PFI Bi-Fuel 96PS Sigma - szarpanie zadyszka...

Witam, po 3 tygodniach walki ( narazie 1:0 dla Fiesty ) postanowiłem napisać/zapytać, bo być może ktoś miał podobny problem, mi już łapki opadają....
Fiesta u mnie około 3 miesiące, silnik to 1.4L Zetec-S PFI Bi-Fuel 96PS Sigma czyli z fabrycznym gazem BRC. Rok 2009, przebieg 130 tyś
Auto na biegu jałowym na postoju chodzi równo, zero kichania prychania itp...
podczas jazdy na pierwszym biegu wszystko gra, impreza zaczyna się od drugiego biegu i dalej, auto nie oddaje mocy liniowo, czasami przyśpiesza płynnie czasami czuć jakby coś trzymało ją z tyłu za linę i nagle odpuszcza...czasami czuć podczas równej jazdy np 80 km/h lekkie szarpanie, odczułem chwilami, że czy wcisnę pedał gazu do połowy czy do końca przyśpiesza identycznie,zauważyłem też, że podczas puszczania gazu ( podczas puszczania, nie po całkowitym puszczeniu ) również auto lekko poszarpie....

Co zrobiłem - nowa cewka NGK, przewody BOSCH, Świece NGK, przeczyszczona przepustnica oraz czujnik MAP w kolektorze, spr kostki ( zero śniedzi ), nowy filtr powietrza, spr wzelkie węże którymi mógłby łapać lewe powietrze....Obecnie zakąłda się nowy rozrząd z pompą wody , zawory sprawdzone, mieszczą się w tolerancji podanej przez producenta..... kompresja równa na wszystkich czterech cylindrach.

Zero błędów po diagnostyce komputerowej...

Panowie co może go jeszcze boleć...nie byłem u gazownika gdyż skupiłem się na jeździe na benzynie, na gazie problem również wystepuje z tym, że jest bardziej odczuwalny.....
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3096
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Lip 2019, 19:40   

Sprawdź jeszcze odmy. Później już tylko jazda z kompem i parametrami z ecu.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
fajgi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Brodnica
Wysłany: 4 Lip 2019, 11:38   

dziś mechanik ma zdemontowac odmę, podobno trochę z tym pracy bo kolektor przeszkadza....

Powiedzcie mi, czy części zamienne czyli cewka, kable, świece, które kupiłem mogą nie ogarniać LPG ?? może ktoś miał cewkę NGK lub swiece przy LPG i nie hulało to za specjalnie ? mechanik twierdzi że ewidentnie wypadają zapłony co jakiś czas i kazał dostarczyc stare elementy i będzie podmieniał.....może lepsze były by oryginalne świece FORDa ni jednoelektrodowa NGk ???
 
 
fajgi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Brodnica
Wysłany: 5 Lip 2019, 11:05   

Auto odebrane od mechanika, rozrząd nowy, zawory idealnie, auto niestety dalej się zamula głównie na 3,4,5 biegu, czasami szarpnie, mechanik jezdził z kompem i diagnozował czujniki w czasie jazdy, wg niego wszystko jak najbardziej OK...odma czysta...niestety ale ręce opadają....auto jest z farbyczną instalacją, przejechało na niej 130 tyś km, czy możliwe, że katalizator jest przypchany po tym przebiegu z LPG ???zero błędów na diagnostyce za to wyskoczyły mi błędy DTC na zegarach typu 025100 i kilka innych niestety nie znalazłem interpretacji w necie....
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3096
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 8 Lip 2019, 20:31   

Zdarzają się podróbki świec ngk (ja ostatnio bazuje tylko na denso), cewki są ok, kable to czasami loteria, w fordzie najlepiej oryginały.
Podczas diagnostyki objawy występowały? Mechanik na pewno ma pojęcie na temat tego co widzi na kompie?
Przytkany kat zamulałby cały czas.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
fajgi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Brodnica
Wysłany: 9 Lip 2019, 11:55   

Mechanik jeździł ze mną dobre 15 minut cały czas monitorując parametry, mam dwóch mechaników i nigdy jeszcze mnie nie zawiedli, myślę, że wie co czyta z laptopa :) Myślę, że jakby nie wiedział przyznałby sie że nie wie hyhy :)
Czekam na przepustnicę oraz czujnik MAP, załatwiłem używki na podmianę, jutro mają być.
Co zauważyłem jeszcze, to szarpanie nie jest typowym szarpaniem ( miałem kiedyś problem w Hondzie civic jak wypadał zapłon na jednym garze, zupełnie innczej chodził silnik i słychać było przez pół sekundy, że trzy gary pracują)...tu bardziej wygląda to tak, jakby ktoś siedział pod maską i pokrętełkiem nagle zabrał 30 koni a dosłownie za pół sekundy je oddał :) zauważyłem też od kilku dni, że obroty na postoju potrafią się delikatnie podbić co jakiś czas z 700 do koło 900 po czym wskazówka jekko się powychyla i wszystko wraca do normy, co ciekawe następnym objawem jest długie kręcenie ( 2-3 sekundy co któreś odpalenie ) rozrusznika zanim silnik zagada....przewaznie odpala od pierwszego zakręcenia ale raz co któreś odpalanie kręci dłużej i potem silnik przez sekundę tak jakby nie mógł się odnaleść....i wszystko wraca do normy....
Zauwazyłem jeszcze, że podczas puszczania gazu po dynamiczniejszym przyśpieszeniu ( nie całkowicie ale np do poziomu że noga wciska pedał na 1 cm ) również wystąpi efekt małej żabki :)

Niestety nie moge znaleść nikogo kto ma IDSa żeby mi przeprowadzić adaptację przepustnicy bo to może ona jest winna całemu zajściu, czekam na drugą ale bez adaptacji chyba nic nie wskóram.....
 
 
fajgi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Brodnica
Wysłany: 19 Lip 2019, 17:43   

Up pi kilku dniach grzebania:
- druga przepustnica po adaptacji....
- drugi czujnik Map Sensor...
- trzecia już cewka zapłonowa używana chodząca do końca w aucie + kable zapłonowe fomoco...
- akumulator odpięty na 24H potem auto zagrzane na postoju + jazda ciągła godzine na różnych obrotach...
- jedyne co nie wyjąłem sprawdziłem to czujnik położenia wału ten przy skrzyni biegów pod autem, postaram się go wyjać może brudny, spróbuje zdobyć używany na podmianę....

Dzis zauważyłem z kumplem, że po dodaniu gazu na postoju słychać zassanie powietrza jakby auto było na sportowym układzie dolotowym.....czy wasze 1.4 lub 1.25 chodzą tak samo ? jakby stożek założył i przy dodaniu gwałtownym gazu słychać głośne zassanie w okolicy przepustnicy....mam nadzieję znaleźć gdzieś nowy oring który uszczelnia miejsce gdzie przepustnica przychodzi do kolektora...

Narazie mecz Fiesta - Ja ...2:0 dla auta.....
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12055
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lip 2019, 22:10   

fajgi napisał/a:
słychać zassanie powietrza jakby auto było na sportowym układzie dolotowym
Moja chodzi w sensie warczy jak odkurzacz jak jej depnę,,,
fajgi napisał/a:
czujnik położenia wału ten przy skrzyni biegów pod autem, postaram się go wyjać może brudny,
Jak się nic nie zmianiło to ten czujnik reaguje na zmianę pola magnetycznego i jest hermetycznie zamknięty w obudowie - wiec czyszczenie raczej nie pomoże, ale podmiana na inny to dobry pomysł,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
fajgi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20 Lip 2019, 13:36   

Podmienie, w poniedziałek będę miał drugi, zauważyłem też że raz na 10 odpaleń niezależnie czy silnik ciepły czy po nocy-trzeba kręcić rozrusznikiem nawet 3 sekundy zanim odpali, a jak już odpali to przez sekundę obroty oscylują w granicy 500 żeby za momencik mieć idealne 800.....Tak jakby silnik pogubił się chwilę o co tu chodzi :) ...no cóż....podmieniamy dalej....
 
 
fajgi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Brodnica
Wysłany: 8 Sie 2019, 14:42   

Czujnik położenia wału nowy mimo to że Stary nie wywala błędu...niestety nadal to nie to, cały czas spadki mocy szczególnie na klimie, odpalanie opanowane, winna instalacja gazowa, naprawione...
 
 
rodneysus 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Wrz 2023, 12:01   

Temat dosyć stary ale ciekawe czy udało się rozwiązać ten problem. Mam to samo w silniku 1,4 bez gazu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 07:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.