Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[mk4] Swap puma 1.7 z 1.3 z czym dokładnie się to je
Autor Wiadomość
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 28 Mar 2023, 23:03   [mk4] Swap puma 1.7 z 1.3 z czym dokładnie się to je

Cześć, witajcie jak większość posiadaczy słynnej mk4 borykam się z grzechotnikiem, mam plan to zmienić, a wiec znam jednego człowieka który robił takiego swapa na silnik z pumy i z czego mi mówił potrzebne jest darcie całej elektryki najlepiej we wnętrzu też, chce poznać opinie ludzi którzy go robili ale w 1.3 endurze, sam chce osobiście takiego zrobić lecz nie jestem w pełni przekonany do wydzierania wnętrza, a więc może ktoś swapowal taki silnik i trzeba coś zmieniać oprócz wiązki silnika z kompem i wiadomo samym silnikiem i skrzynia? Do tego oczywiście zestaw startowy w postaci immo i stacyjki. Jeśli ktoś ma jakieś informacje na ten temat proszę dawać znać, bo cały pakiet od sporta i fotele ST od mk6 przy grzechotniku są komiczne, pozdro!
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 1 Paź 2023, 14:57   

Podbijam temat, robił ktoś ten swap i chce pogadać na ten temat? Bo znam człowieka który robił jedynie z 1.25
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Paź 2023, 21:58   

Niestety wiązka jest kluczowa, kompa masz w środku i jak nie jest dzielona to jak nie chcesz bawić się w lutowanie to trzeba rwać środek. To i tak chyba jest najmniejszy problem jak masz dawce.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2 Paź 2023, 00:48   

Marcin napisał/a:
Niestety wiązka jest kluczowa, kompa masz w środku i jak nie jest dzielona to jak nie chcesz bawić się w lutowanie to trzeba rwać środek. To i tak chyba jest najmniejszy problem jak masz dawce.



właśnie, w czym sie ta wiązka różni, jeśli ktoś potrafi wyjaśnić
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Paź 2023, 07:42   

Na pewno ilością czujników w silniku, ich umiejscowieniem i prawdopodobnie pinoutem ecu, trzeba porównać schematy.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2 Paź 2023, 12:58   

mam do porównania wiązke z 1.7, musze sobie to porównać, ogólnie nie chce zbyt pchać wiązki z 1.7 do 1.3 bo ja nie mam polowy rzeczy ktorych puma ma w standardzie, bo moja fiesta to golas i chce żeby taka została
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 2 Paź 2023, 22:49   

Tak jak gadaliśmy na insta: w tej sytuacji jeśli chcesz mieć golasa, to przekładanie wiązki z pumy to proszenie się o kłopoty.
Najlepiej po prostu zrobić jak wyżej napisane: porównujesz pinout ECU od 1.3 i 1.7. Pozostawiasz te piny które są tożsame. To, co się różni - albo przepinasz w istniejącej wiązce, albo puszczasz bokiem nowymi przewodami. Możesz wykorzystać do tego celu przepust gumowy który jest w grodzi. Ja u siebie wprawdzie zrobiłem to inaczej (dodatkowy przewiert przez gródź w centralnej części), ale można nawiercić gumę wspomnianego przepustu i poprowadzić brakujące kable. Ich wcale nie będzie tak dużo.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
Ostatnio zmieniony przez Jaszczur 2 Paź 2023, 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 2 Paź 2023, 23:48   







Dobra, to już widzę w czym problem.
ECC-IV i ECC-V mają inne wtyczki, dodatkowo nawet obłożenie podstawowych sygnałów też jest kompletnie inne.
Więc tu niestety nie wchodzi w grę proste przekładanie pinów. Tylko obcinaczki i lutownica w łapkę.
Dodatkowo, różnice w samych wiązkach pod dechą (skrzynki bezpieczników) mogą okazać się zbyt duże, tak że idąc Twoją ścieżką i tak nie chcąc się bawić w lutowanie i sztukowanie kabli musiałbyś przełożyć praktycznie całość spod maski i spod deski, a i tak mogło by się okazać że wystąpi problem z jakimś trywializmem i pojawią się niekompatybilności później, typu wiązki świateł...

Ja osobiście bym mimo wszystko skupił się na samej wiązce silnika, i przerobił/rozszerzył istniejącą, albo zbudował własną od zera, a z istniejącej bym wziął tylko co najwyżej zasilanie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 3 Paź 2023, 00:49   

Dodatkowo zmienne fazy rozrządu… No powiem tak, to jest temat który wałkuje od jakiegoś czasu bo chce się dowiedzieć jak najwiecej, temu tak dużo o tym czytam, aby nie mieć potem zdziwka, ale tak jak jaszczur mówisz, najlepiej by było przełożyć wprost cała wiazke z ecu kawałek i dolutowac do starej, do tego pozostałe przewody z ecu dolutowac do pozostałych ze silnika, pragnę dodać ze mógłbym przełożyć kpl wiazke z pumy, ale po kiego czorta mi ona, jak podgrzewanie przedniejs szyby, lusterka elektryczne jeśli takowe będą, szyny w prądzie, abs i inne pierdzielniki sprawia ze będzie cięcie połowy wiązki z pumy, żeby te kable nie wisiały pod deska i daj Boże się nie zwarły
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 3 Paź 2023, 00:56   

Co ciekawe, pisałem z gościem z Anglii, wiadomo jacy są Anglicy, u nich nawet na hamownia seryjna puma pokazuje 150 koni, wiec powiedział mi ze jeśli mam skrzynkę bezpieczników na 3 wtyczki i kupie silnik z takim czymś to mogę bez problemu wsadzić zmieniając jedynie ecu, transponder jak i ten ten w stacyjce coś, wiec temu Anglicy namieszali mk we łbie co do możliwości swapu bez zmiany wiązki
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 3 Paź 2023, 00:59   

Nawet jaszczur widzę ze go obserwujesz, zarzucam jego post z odpalenia, niżej o jeden post jest moja dyskusja z nim https://www.instagram.com...zRlODBiNWFlZA==
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 3 Paź 2023, 01:25   

Możesz polować na białe kruki jak chcesz, a możesz po prostu wziąć się do roboty z tym co już masz :P
Do tego co piszą angole trzeba podchodzić czasem z pewną rezerwą, zwłaszcza na instagramie gdzie kreuje się częstokroć alternatywną rzeczywistość. Gość pokazał komorę i kręcący się silnik, nie pokazał niczego z wiązek czy prac pod dechą. Jest jedno zdjęcie z rozbebeszoną komorą z 1.3, i potem sru, w następnym poście już kręci się 1.7. :D A z doświadczenia wiem że takie swapy to są czasem tygodnie, jak nie miesiące żmudnej dłubaniny. Zwłaszcza jak to ma mieć ręce i nogi, i bezawaryjnie działać, a nie tylko wyglądać na insta.
I nie wiem czemu się tak uczepiłeś tych zmiennych faz, jak to są raptem - nie wiem, dwa? trzy przewody dodatkowe? :D Powyżej masz schematy obu wiązek/podłączenia ECU, bierz i startuj z tym koksem. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 3 Paź 2023, 01:28   

Po pewnej części racja, ale musi być jakiś forumowy maruda :hahaha:
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 3 Paź 2023, 01:33   

Zobaczymy co pokażą najbliższe miesiące, może nabiore odwagi żeby wydrzec silnik z fiesty kupując tym samym dawcę
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Paź 2023, 14:43   

Ja nie wiem gdzie Ty widzisz problem w zbyt "bogatej" wiązce z pumy vs goła z fiesty, jak nie masz danej rzeczy to po prostu jej nie podepniesz, tragedii nie będzie. Z drugiej strony jak się zapętlisz w przeróbkach instalacji i wyjdzie, że silnik na koniec nie będzie chciał palić, albo będzie chodził jak .... to będzie lament czemu tak się stało i szukanie przyczyny. Moim zdaniem łatwiej i szybciej będzie zrzucić w 2h deskę przerzucić wszystko 1-1 i masz pewność, że nic nie będzie Ci brakowało. Uwierz mi, że analizowanie schematów i lutowanie zajmie Ci sporo więcej czasu.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 3 Paź 2023, 19:15   

Marcin napisał/a:
Ja nie wiem gdzie Ty widzisz problem w zbyt "bogatej" wiązce z pumy vs goła z fiesty, jak nie masz danej rzeczy to po prostu jej nie podepniesz, tragedii nie będzie. Z drugiej strony jak się zapętlisz w przeróbkach instalacji i wyjdzie, że silnik na koniec nie będzie chciał palić, albo będzie chodził jak .... to będzie lament czemu tak się stało i szukanie przyczyny. Moim zdaniem łatwiej i szybciej będzie zrzucić w 2h deskę przerzucić wszystko 1-1 i masz pewność, że nic nie będzie Ci brakowało. Uwierz mi, że analizowanie schematów i lutowanie zajmie Ci sporo więcej czasu.


Pytanie czy ona się będzie łatwo chciała przełożyć, przecież w przelotkach między kabina a silnikiem nie ma mega dużo miejsca na kostki, temu szukam kogoś kto już to robił aby się spytac o takie rozwiązanie, bo we fabryce mogli przekładać same kable i kostki ogarniać może już w silniku??? Nie wiem sam od tego jest forum żeby dyskutować
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Paź 2023, 19:46   

Nikt w fabryce nie bawi się w zarabianie kostek, na etapie projektowym decyduje się też o sposobie montażu, więc byłbym spokojny o montaż. Jak będę miał chwilę to sprawdzę jak to wygląda w moim sztruclu :-P
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 3 Paź 2023, 20:27   

Marcin napisał/a:
Nikt w fabryce nie bawi się w zarabianie kostek, na etapie projektowym decyduje się też o sposobie montażu, więc byłbym spokojny o montaż. Jak będę miał chwilę to sprawdzę jak to wygląda w moim sztruclu :-P



Narazie i tam nie ma szans ze rozbiorę swoją bo nie mam drugiego auta co by mi posłużyło jako zastępcze, póki nienabede takiego to marne są szanse swapa 😞 :sad:
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Paź 2023, 18:00   

W większości przypadków bierzesz wiązkę z kompem i kluczykiem z dawcy, a połączenie sprowadza się do poprawnego połączenia silnikowej z kabinową, a tam wielkich fajerwerek nie ma, bo niby skąd mają być. ECU bedzie z grubsza potrzebować stałe 12V, po zapłonie 12v ze dwie lub trzy sztuki(zależy jak zaprojektowano skrzynke bezpieczników, wtryski, o2 sensor, jakieś elektrozawory), immobilizer, sterownie pompą paliwa, prędkościomierz, może pedał sprzęgła, klima, więc za dużo tego nie ma. Nic z oświetlenia nie będzie wchodziło w wiązkę ecu, więc w ogóle nie bawiłbym się w przekładanie całej wiązki, bo się okaże, ze były jakieś różnice lift/ polift i wtyczki będą inne i wtedy zostanie tak czy siak lutowanie

Spotkałem się z tak wieloma urban legend z UK podczas dłubania, że trzeba info od nich traktować tak tylko jako taki azymut
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Boss* 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kuba
Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2022
Posty: 108
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 31 Paź 2023, 21:32   

luk-90 napisał/a:
W większości przypadków bierzesz wiązkę z kompem i kluczykiem z dawcy, a połączenie sprowadza się do poprawnego połączenia silnikowej z kabinową, a tam wielkich fajerwerek nie ma, bo niby skąd mają być. ECU bedzie z grubsza potrzebować stałe 12V, po zapłonie 12v ze dwie lub trzy sztuki(zależy jak zaprojektowano skrzynke bezpieczników, wtryski, o2 sensor, jakieś elektrozawory), immobilizer, sterownie pompą paliwa, prędkościomierz, może pedał sprzęgła, klima, więc za dużo tego nie ma. Nic z oświetlenia nie będzie wchodziło w wiązkę ecu, więc w ogóle nie bawiłbym się w przekładanie całej wiązki, bo się okaże, ze były jakieś różnice lift/ polift i wtyczki będą inne i wtedy zostanie tak czy siak lutowanie

Spotkałem się z tak wieloma urban legend z UK podczas dłubania, że trzeba info od nich traktować tak tylko jako taki azymut





jak będe sie do tego brał to będe sie brał, narazie musze pierw zrobić hamulce bo łatwo będzie sie zatrzymać na drzewie na litych 238mm :jupi:
_________________
Pa pa pa… to jest właśnie posiadacza grzechotnika świat..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.