Zwiększenie wydajności układu chłodzenia. |
Autor |
Wiadomość |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 28 Sie 2022, 16:05 Zwiększenie wydajności układu chłodzenia.
|
|
|
Siema, czy można zwiększyć wydajność układu chłodzenia w silniku EcoBoost? |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12000 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sie 2022, 00:46
|
|
|
Większa/grubsza chłodnica |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 29 Sie 2022, 08:41
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Większa/grubsza chłodnica |
Czyli raczej nie ma szans, bo wcześniej patrzyłem na chłodnicę i zdaje się, że tam nic większego się nie zmieści. Napiszę do ASO Forda, może coś wymyślą. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1042 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 29 Sie 2022, 10:17
|
|
|
Nic nie wymyślą poza propozycją serwisu. Takie zabawy kończą się albo tak, albo grubszą rzeźbą.
Swoją drogą, co się konkretnie dzieje że Ci to zaprząta głowę? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 3973 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Sie 2022, 11:17
|
|
|
hm, a może przetestować dodatek typu motul mocool? |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 30 Sie 2022, 17:18
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | ... Swoją drogą, co się konkretnie dzieje że Ci to zaprząta głowę? |
Byliśmy zestawem, czyli fiestą i przyczepą kempingową w Chorwacji. Mimo zamówienia przyczepy pod możliwości auta, okazało się, że silnik się czasami grzał na podjazdach pod góry w Słowenii i Chorwacji powodując przerwy w podróży. Zaczynam rozglądać się za autem do holowania, ale rzutem na taśmę zastanawiam się, czy w ogóle jest możliwość polepszenia chłodzenia silnika na takich podjazdach. Na zwykłych wzniesieniach ta Fiesta radzi sobie znakomicie. Niestety góry i upały ukazały jego słabość. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 30 Sie 2022, 17:20
|
|
|
vegetagt napisał/a: | hm, a może przetestować dodatek typu motul mocool? |
Interesuje mnie tylko konkretne, stałe zwiększenie wydajności układu chłodzenia. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1042 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 30 Sie 2022, 17:34
|
|
|
Mars napisał/a: | Na zwykłych wzniesieniach ta Fiesta radzi sobie znakomicie. Niestety góry i upały ukazały jego słabość. |
Moim skromnym zdaniem, do holowania nadaje się niestety(?) tylko diesel, ewentualnie jakaś mocna benzyna wolnossąca, jeśli stać Cię na odpowiednie spalanie. Wszystko inne, a zwłaszcza współczesne wysilone wydmuszki małolitrażowe będą się zachowywać tak, jak opisujesz.
Dodatkowo jeszcze, fiesta wydaje się być dość interesującym wyborem w roli holownika...
Dodatek do płynu który wspomniał Vegeta wydaje się być interesującą opcją. I jest to przecież jednorazowa akcja, wlewasz - zapominasz, aż do kolejnej wymiany płynu.
Inna kwestia to jak się to faktycznie zachowuje, osobiście nie wiem, nie testowałem. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 31 Sie 2022, 12:19
|
|
|
Cytat: | ...fiesta wydaje się być dość interesującym wyborem w roli holownika... |
Co masz konkretnie na myśli? |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1042 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 31 Sie 2022, 17:09
|
|
|
No... Fiesta to raczej się kojarzy z takim małym, kompaktowym miejskim autkiem, a nie holownikiem którym się jedzie na wakacje... No, ale jak tam kto woli i uważa. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 31 Sie 2022, 18:45
|
|
|
Skoro producent przewiduje możliwość holowania przyczepy o DMC wynoszącej 1000 kg, to skonfigurowałem przyczepę pod te dane. Oczywiście MR doposażonej przyczepy nie przekracza jej DMC. Okazało się niestety, że podjazdy pod górę pokazują słabość tego silniczka, której producent nie przewidział. Tyle w temacie downsizingu.
Zaczynam się rozglądać za autem z o wiele lepszymi parametrami silnika. Vignale przejmie żona. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 4 Wrz 2022, 00:01
|
|
|
A co myślicie o zdjęciu dolnej osłony silnika? Poprawi to chłodzenie na tyle, że jadąc pod góry w Słowenii czy Chorwacji nie trzeba będzie się zatrzymywać?
Moja Fiesta ma tyle bajerów (łącznie ze skórą na kokpicie), że jestem z niej tak samo zadowolony, jak Wojtek Wawa. A przebiegu tylko 25 kkm. Do tego auta, na które bym zmienił Fiestę, czyli Kia Sportage, czy Toyota Rav 4 kosztują ok. 200 kzł. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12000 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Wrz 2022, 15:42
|
|
|
Podjazd pod górę jest o tyle problematyczny ze jedziesz wolno a obroty są wysokie,,, Większy wiatrak na stałe załączony powinien pomóc |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1042 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 5 Wrz 2022, 14:13
|
|
|
Można się jeszcze zastanowić nad dodatkową chłodnicą oleju. Nie wiem jaki tam jest dokładnie układ, ale zakładam że jest klasyczny wymiennik ciepła między magistralą olejową a wodną. Nadmiernie nagrzany olej może podnosić temperaturę płynu, i chłodzenie może sobie z tym nie dawać rady.
Podejrzewam że łatwiej by było tam gdzieś upakować dodatkową chłodnicę oleju na przodzie, zamiast większej chłodnicy płynu chłodzącego. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 42 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Gru 2022, 13:39
|
|
|
Obawiam się, czy na podjazdach nie korzystałeś z mocy, którą sobie dopisałeś oprogramowaniem. A na to na pewno producent nie zrobił testów. Coś za coś.
Zdjęcie osłon z silnika powinno pomóc, zawsze to więcej ruchu powietrza pod maską. Chyba, że zaszkodzi - możliwe, że cyrkulacja powietrza będzie odbywać się inaczej, niż zaprojektowano, ale szczerze wątpię w taką sytuację.
Skoro dorzuciłeś 40% mocy (zwłaszcza dużo Nm na dole obrotów), to powinieneś holując przyczepę jechać, jakbyś tej mocy nie miał i wtedy powinno być w porządku (czyli w praktyce, tam gdzie jechałeś na biegu drugim cisnąc na maxa, używać jedynki, ale bez gazu w podłodze - lepsze chłodzenie przy wyższych obrotach, szybciej po silniku krąży olej). Ale jest to niewykonalne. Zgaduję, że o tym wiedziałeś i to nie zadziałało, ale rzucam pomysł, bo może jednak nie.
Powodzenia w następnej wyprawie. Fakt, w życiu bym nie pomyślał, że fiesta może być takim holownikiem. Myślałem, że to ja mam fantazję z mx5 + nartami i wyprawami w góry, ale to mnie przebija. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 27 Gru 2022, 16:22
|
|
|
Starałem się utrzymywać średnie i podwyższone obroty, ale i tak silnik się grzał. Na następną wyprawę na południe globu zdejmę osłonę silnika. Wolałbym jednak dostać lepszą podwyżkę pensji i kupić większe auto. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 276 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 17 Mar 2023, 08:55
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Podjazd pod górę jest o tyle problematyczny ze jedziesz wolno a obroty są wysokie,,, Większy wiatrak na stałe załączony powinien pomóc |
Niestety info z ASO Forda jest takie, że nie ma ani większej chłodnicy, ani większego wentylatora do mojej fiesty. Na tę chwilę nie planuję wyjazdu na południe Europy w tym roku, więc mam czas z podjęciem decyzji co dalej.
Plan B zakłada zakup nowego Forda Kuga. W Stanach Ford Escape miał lifting w zeszłym roku, a w Europie ma być dostępny od tego roku, jednak na razie cisza na stronie Forda. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
 |
|