Skaczące napięcie ładowania Alternatora po regeneracji. |
Autor |
Wiadomość |
Matikilus
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 23 Dołączył: 06 Lut 2023 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Lut 2023, 14:00 Skaczące napięcie ładowania Alternatora po regeneracji.
|
|
|
Witam.
W mojej fieście mk6 1,4 16V duratec miałem problem z szarpiącym silnikiem który nie chciał wkręcać się na obroty i wypadał zapłon w Aucie wymieniłem świecę, cewkę zapłonową oraz przewody zapłonowe. okazało się że problemem były 2 przewody które miały przebicie prądu na blok silnika zaraz obok świec, na świecach było widać ślady po przeskakującym prądzie. W pewnym momencie (zanim wymieniłem przewody) auto zgasło na drodze i nie chciało odpalić. Wymieniłem przewody chwilę było dobrze. Po jakimś czasie taka sama sytuacja no więc zacząłem przyglądać się alternatorowi i akumulatorowi okazało się że ma skaczące napięcie przy ładowaniu bez znaczenia czy ma obciążenie czy nie oraz na jakich obrotach się kręci skakało od 14.5V do losowych wartości np. 3V znowu 14,5V potem 10V itd. Więc dałem Alternator do regeneracji po regeneraci Alternator zachowuje się dokładnie tak samo mimo nowych szczotek, łożyska i regulatora napięcia. Na koniec dodam tylko że akumulator ma 3 Lata i trzyma napięcie w okolicach 12,3V.
Czy miał ktoś podobny problem albo widzi co może być przyczyną? Bo ja już nie mam pojęcia od czego może się tak dziać.
Na zdjęciu regulator napięcia który został wymieniony przy regeneracji
|
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1032 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Lut 2023, 22:09
|
|
|
W jaki sposób sprawdzałeś ten alternator? Bo to są bardzo dziwne objawy. Zakładając że alternator znajdował się w aucie razem z akumulatorem, jest wręcz niemożliwe że występowały takie wahania napięcia. Przy założeniu że nie masz tam jakiejś przerwy w obwodzie. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5622 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lut 2023, 22:15
|
|
|
gdzie dokonujesz pomiaru napięcia ? |
|
|
|
 |
Matikilus
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 23 Dołączył: 06 Lut 2023 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Lut 2023, 10:38
|
|
|
pomiary dokonuję w dwóch miejscach bezpośrednio na wyjściu ładowania z alternatora i do masy no i na samym akumulatorze. Wczoraj dodatkowo wyczyściłem połączenia masy do karoserii i do bloku silnika niestety nic to nie dało. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 428 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Lut 2023, 14:02
|
|
|
Sprawdź wtyczkę 3pin do altka. Popraw styki by dobrze dolegały do bolców gniazda. |
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 13 Lut 2023, 15:23, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 3956 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Lut 2023, 20:45
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | jest wręcz niemożliwe że występowały takie wahania napięcia. |
no ale to przecież mój audik też ma spadki 'poniżej' stanu akumulatora. Może po prostu błąd algorytmu urządzenia mierzącego |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1032 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 7 Lut 2023, 21:15
|
|
|
vegetagt, no ale 3V? Bez jaj. Jeśli miernik ma taki "algorytm" który pokazuje takie bzdury, to nadaje się również "do regeneracji".
Ale może faktycznie dobrze by było zacząć od sprawdzenia czy ten miernik jest w ogóle sprawny. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 11992 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2023, 21:45
|
|
|
Matikilus napisał/a: | i na samym akumulatorze | i Ci tam 3v wyszło, wiesz jakie zwarcie by musiało być? Jeśli mierzyć multimetrem to albo samochodowy typowo albo profesjonalny z szybkim pomiarem, jeśli wskazówkowy, to może być taki za 10PLN. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3071 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 7 Lut 2023, 22:53
|
|
|
Dziwne te pomiary, ale jeśli faktycznie jest problem z ładowaniem to zdarza się, że gnije wiązka na wysokości kolektora dolotowego, warto sprawdzić. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.