Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Skaczące napięcie ładowania Alternatora po regeneracji.
Autor Wiadomość
Matikilus 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 24
Dołączył: 06 Lut 2023
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Lut 2023, 14:00   Skaczące napięcie ładowania Alternatora po regeneracji.

Witam.
W mojej fieście mk6 1,4 16V duratec miałem problem z szarpiącym silnikiem który nie chciał wkręcać się na obroty i wypadał zapłon w Aucie wymieniłem świecę, cewkę zapłonową oraz przewody zapłonowe. okazało się że problemem były 2 przewody które miały przebicie prądu na blok silnika zaraz obok świec, na świecach było widać ślady po przeskakującym prądzie. W pewnym momencie (zanim wymieniłem przewody) auto zgasło na drodze i nie chciało odpalić. Wymieniłem przewody chwilę było dobrze. Po jakimś czasie taka sama sytuacja no więc zacząłem przyglądać się alternatorowi i akumulatorowi okazało się że ma skaczące napięcie przy ładowaniu bez znaczenia czy ma obciążenie czy nie oraz na jakich obrotach się kręci skakało od 14.5V do losowych wartości np. 3V znowu 14,5V potem 10V itd. Więc dałem Alternator do regeneracji po regeneraci Alternator zachowuje się dokładnie tak samo mimo nowych szczotek, łożyska i regulatora napięcia. Na koniec dodam tylko że akumulator ma 3 Lata i trzyma napięcie w okolicach 12,3V.
Czy miał ktoś podobny problem albo widzi co może być przyczyną? Bo ja już nie mam pojęcia od czego może się tak dziać.


Na zdjęciu regulator napięcia który został wymieniony przy regeneracji


 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Lut 2023, 22:09   

W jaki sposób sprawdzałeś ten alternator? Bo to są bardzo dziwne objawy. Zakładając że alternator znajdował się w aucie razem z akumulatorem, jest wręcz niemożliwe że występowały takie wahania napięcia. Przy założeniu że nie masz tam jakiejś przerwy w obwodzie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lut 2023, 22:15   

gdzie dokonujesz pomiaru napięcia ?
 
 
 
Matikilus 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 24
Dołączył: 06 Lut 2023
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Lut 2023, 10:38   

pomiary dokonuję w dwóch miejscach bezpośrednio na wyjściu ładowania z alternatora i do masy no i na samym akumulatorze. Wczoraj dodatkowo wyczyściłem połączenia masy do karoserii i do bloku silnika niestety nic to nie dało.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lut 2023, 14:02   

Sprawdź wtyczkę 3pin do altka. Popraw styki by dobrze dolegały do bolców gniazda.
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 13 Lut 2023, 15:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Lut 2023, 20:45   

Jaszczur napisał/a:
jest wręcz niemożliwe że występowały takie wahania napięcia.


no ale to przecież mój audik też ma spadki 'poniżej' stanu akumulatora. Może po prostu błąd algorytmu urządzenia mierzącego ;)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 7 Lut 2023, 21:15   

vegetagt, no ale 3V? Bez jaj. Jeśli miernik ma taki "algorytm" który pokazuje takie bzdury, to nadaje się również "do regeneracji". :hahaha:
Ale może faktycznie dobrze by było zacząć od sprawdzenia czy ten miernik jest w ogóle sprawny. :D
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lut 2023, 21:45   

Matikilus napisał/a:
i na samym akumulatorze
i Ci tam 3v wyszło, wiesz jakie zwarcie by musiało być? Jeśli mierzyć multimetrem to albo samochodowy typowo albo profesjonalny z szybkim pomiarem, jeśli wskazówkowy, to może być taki za 10PLN.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Lut 2023, 22:53   

Dziwne te pomiary, ale jeśli faktycznie jest problem z ładowaniem to zdarza się, że gnije wiązka na wysokości kolektora dolotowego, warto sprawdzić.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Problem po regeneracji alternatora.
Karol90 Elektryka 30 22 Lut 2011, 21:12
Tomto
Brak nowych postów [MK3] Brak ładowania, nie odpala po wymianie alternatora
LukaszM803 Elektryka 10 26 Lut 2010, 22:33
LukaszM803
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Tryb awaryjny po regeneracji głowicy
Fiesta_Maruda LPG 5 24 Mar 2023, 08:26
vegetagt
Brak nowych postów [MK4] Skaczące obroty po odpaleniu
GRZESIEK877 Mechanika 5 16 Cze 2010, 21:40
ramses123
Brak nowych postów [MK3] Gaśnie po regeneracji krokowca i CPP
dark57 Mechanika 8 29 Sie 2006, 06:25
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.