Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Jaki olej do silnika 1.3, benzyna Fiesta 96
Autor Wiadomość
dmisiek 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 22 Paź 2021
Posty: 16
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Sty 2023, 23:57   Jaki olej do silnika 1.3, benzyna Fiesta 96

Odziedziczyłem Fiestę i zacząłem porządki, ale nie wiem jaki olej był lany do silnika. Wiem z instrukcji, że powinien byc 5W-30, ale nie wiem jaki? Podejrzewam, że był lany półsyntetyk Mobil1, ale nie mam pewności. Co w takiej sytuacji, jak nie wiem co było lane wcześniej? Proszę o jakieś mądre i konstruktywne podpowiedzi:)
_________________
dmisiek
Focus 2017, 1.6, 105 KM
Fiesta 2008, 1.25, 82 KM
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Sty 2023, 22:27   

Może być 5w30, 5w40, ja lałem 10w40
Wyregulować zawory, wymienić termostat i jeździć aż auto nie zgnije
Przy prostym serwisie silniki niezniszczalne
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 264
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Sty 2023, 23:32   

Przy tym silniku najlepiej wpierw wymienić olej na półsynetyk 10W40 zwłaszcza jeśli nie dysponuje się wiedzą czym napełniony jest motor. Pojeździć, poobserwować czy są jakieś niepokojące objawy. Czy jest jakieś zużycie oleju, dymienie itp. Pojeździć przy tym zróżnicowane kombinacje tras miasto/trasa. Zlać po 1.500 km. Jeśli przez ten czas nie było niepokojących objawów można spróbować podejść do próby wymiany na pełen syntetyk 5W30 (A5/B5 ; API: SL/CF) zalecany wg specyfikacji fabrycznych. W razie czego bez problemu można wrócić do tego co na początku.
To bardzo twarde silniki. Wiem co mówię bo mam obecnie trzecią MK3 z tą jednostką i nigdy w żadnej nie miałem najmniejszych problemów. Regularnie dbać o wymiany eksploatacyjne, a także luzy zaworowe a będzie pociecha na dekady.
_________________
Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
Profil Facebook
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21 Sty 2023, 11:08   

Eee no bez przesady z tym zlewaniem po 1500 km
Wlac świeży i jeździć do następnej wymiany
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 264
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Sty 2023, 17:00   

Dlaczego rzekomo to ma być przesada? Tym bardziej w silniku w którym nie wiadomo jaki olej był przedtem...
Jak najbardziej racjonalne podejście, ja tak robię od bardzo dawna i zawsze na tym dobrze wychodzę. Pierwsze 1.000 - 1.500 km to papierek lakmusowy kondycji silnika jak i innych podzespołów. Wprawny kierowca wyłowi przez ten czas wszelkie niedogodności jeśli takie wystąpią.
No i co to znaczy jeździć do następnej wymiany? Pojęcie mocno względne bo jeden wymienia olej jak ja co 5 tys km a drugi będzie jeździć trzy razy tyle nim wymieni (co jest wg mnie zbyt długim interwałem wymian).
U mnie stosując częstsze wymiany silnik bardzo się oczyścił i to już nie pierwszy raz mogę to potwierdzić. Bez stosowania jakiś płukanek, same częstsze wymiany środka smarnego dają takie namacalne efekty. Każdy będzie robić wg własnego uznania, nie mam zamiaru nikogo przymuszać do moich zasad. Ale ktoś prosi o porady więc udzielam wskazówek jako człowiek któremu się to sprawdza od bardzo, bardzo dawna.
_________________
Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
Profil Facebook
 
 
dmisiek 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 22 Paź 2021
Posty: 16
Skąd: Opole
Wysłany: 22 Sty 2023, 13:36   

Dzięki za podpowiedzi:) Wlałem na razie 10W40 i faktycznie poobserwuję i po przejechaniu 1500km zmienię go na pełen syntetyk 5W30. Tym bardziej, że podejrzewam, że pierwsza właścicielka kupiła go w Niemcach i tam przez pierwszy rok serwisowała go w Fordzie, co może sugerować, że był lany olej sugerowany przez producenta tj.5W30, potem przywiozła go do Polski i tu może być różnie....👍😉 Pozdrawiam
_________________
dmisiek
Focus 2017, 1.6, 105 KM
Fiesta 2008, 1.25, 82 KM
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 264
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Sty 2023, 20:48   

dmisiek, Życzę powodzenia. Jeśli przez ten pierwszy okres eksploatacji faktycznie będzie to dobrze rokować to można spróbować. Jeśli będą oznaki zużycia to pozostać przy półsyntetycznym 10W40. Szkoda będzie w takim przypadku ponosić koszty na droższy olej.
_________________
Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
Profil Facebook
 
 
dudu$ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: MARIUSZ
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 25
Skąd: ZĄBKI
Wysłany: 23 Sty 2023, 20:08   

Co wy wszyscy macie z tymi dziwnymi przejściami pomiędzy olejami. Nigdy czegoś takiego nie robiłem. Od 10 lat do każdego swojego samochodu, który posiadałem wlewałem olej 5w40 lub 5w30 nie patrząc na czym silnik wcześniej jeździł, ba nawet do cinquecento 700 który jeździł od nowości na mineralnym 15w40 wlałem syntetyk i nigdy nie miałem żadnych problemów z olejem. Osobiście na miejscu autora tematu wlałbym płukankę silnika na 20 minut a po zlaniu wszystkiego z miski , zalał świeży olej zgodny ze specyfikacja producenta czyli 5w30 z odpowiednia normą. Nawiązując jeszcze do samej płukanki to napisze , że pierwszy raz użyłem ją w miniony piątek u siebie we fieście i musze powiedzieć, że zdziwiłem się bardzo,bo od kiedy posiadam to auto czyli 17 tyś km zawsze było słychać cykanie rozrządu na biegu jałowym jak i podczas jazdy a po użyciu płukanki, cud nastała cisza :)
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 264
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sty 2023, 00:35   

dudu$, A dasz gwarancję na czym wcześniej jeździł całe lata ten samochód, w jakiej kondycji jest motor i czy po zastosowaniu oleju najwyższej jakości zalecanej przez producenta (a więc rzadszego) nie będzie zużywać tego droższego oleju? To jest bezpieczniejsza i tańsza opcja na sam start. Przez przebieg jaki podałem powyżej na pewno nie zrujnuje się silnika ani nie zaprzepaści szansy przejścia na olej wyższej jakości jeśli silnik będzie na to rokować. Nie wiem co tu w tym dziwnego. Ja to stosuję z powodzeniem. W ogóle częste zmiany oczyszczają silnik, działają jak wspomniane płukanki. U mnie dwie pierwsze zmiany oleju były widocznym progresem ku czystszemu silnikowi. Pierwsza zmiana to był czarny po tych 1.500 km. Druga po około 3.500 km był już znacznie, znacznie czystszy. Szkoda, że próbek małych po tym nie zostawiłem bo miałbym namacalny dowód. Teraz jest bursztynowy od wymiany do wymiany które robię max co 5.000 km lub co rok (w zależności co pierwsze nastąpi). Zero ubytków i itp historii. Nie radził bym komuś czegoś na czym nie wychodził bym dobrze od nastu lat. Inna sprawa jeśli jest znana historia i jest pewność co do stosowanego oleju. To i owszem, można z marszu.
Jeszcze jedno. Instrukcja przewiduje dopuszczenie stosowania różnych typów olejów w tym silniku w tym także wspomnianego półsyntetycznego 10W40. Więc mój sposób mieści się w przewidzianych fabrycznie widełkach. Podstawowa zasada - stosować to co fabryka zalecała.
_________________
Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
Profil Facebook
 
 
dmisiek 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 22 Paź 2021
Posty: 16
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Sty 2023, 10:46   

He, he a myślałem, że już temat został zamknięty wcześniej...😉pozdro Kiężycowypył
_________________
dmisiek
Focus 2017, 1.6, 105 KM
Fiesta 2008, 1.25, 82 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.