Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Swap z 1.1 na 1.6/1.8
Autor Wiadomość
bushmb 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Mar 2022
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Maj 2022, 19:49   Swap z 1.1 na 1.6/1.8

Siemka, planuję zrobić swap silnika z 1.1 na gaźniku na 1.6 lub 1.8 DOHC zależy jaki się znajdzie i chciałbym zapytać bardziej doświadczonych którzy mogli mieć styczność z taką operacją o wszelkie informacje jakie mogłyby mi pomóc.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11969
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Maj 2022, 21:02   

Będziesz miał tak dużo zmian że nie masz pompy w zbiorniku ani instalacji od niej,,, nic. Inne wszystko,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 32
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2556
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Maj 2022, 22:42   

No oprócz standardowego swapa będziesz musiał wymienić/dorobić całą wiązkę elektryczną kabiny(przekaźniki zapłonu, pompy paliwa itd) oraz cały układ paliwowy, do zrobienia, ale roboty sporo
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bushmb 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 19 Mar 2022
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Maj 2022, 01:49   

A jak w przypadku silników CVH?
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 32
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2556
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Maj 2022, 08:28   

Jeżeli pacjent jest na wtrysku jednopunktowym/wielopunktowym to masz wspomnianą elektrykę zapłonu/paliwa, wtedy wymieniasz silnik wraz z potrzebnym osprzętem, wiązkę komputera, komputer i pompę paliwa
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Maj 2022, 17:11   

Przejście z zasilania gaźnikowego na wtrysk przy okazji wymiany silnika wiąże się z dostosowaniem dosłownie wszystkiego. Mam wersję 1.4 CVH z gaźnikiem i tam dosłownie jest wszystko inne względem innej mojej Fiesty z symetrycznie tym samym silnikiem ale zasilaniem CFI (monowtrysk). Samo że gaźnikowiec ma pompę mechaniczną zasilaną od wałka rozrządu, a we wtrysku jest pompa elektryczna w baku. Trzeba wiązki dorabiać itp. Nakład prac ogromny. To zadanie dla pasjonata co sam w dużym lub cały zakresie ogarnie. Zlecenie komuś obarczone jest błędami czy chorobami wieku dziecięcego w pierwszym okresie eksploatacji. Nie każdy chce się tego podejmować, a jak już to trzeba liczyć na duże wydatki i ryzyko czy i tak wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami. Osobiście wolał bym odłożyć pieniądz i kupić Fiestę z silnikiem na jakim zależy. Z oryginalne zesparowanym, bez kombinacji. Tym bardziej, że te Fiesty za granicą jeszcze występują. Ale co kto woli.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3939
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Maj 2022, 18:46   

generalnie dołożenie sterowania pompą paliwa to jest 1 bezpiecznik i 1 przekaźnik z tego co pamietam.
Sygnał sterujący przekaźnik bierzez z ECU (w zetecach silverach bodajze pin 14), przekaźnik daje zasilanie pompie i w sumie tyle. Bezpiecznika chyba nie trzeba tłumaczyc ;)

Ale jednak dobrze mieć bak z auta pod wtrysk (z koszykiem), bo przy gaźnikowym to trzeba mieć z 1/2 albo i więcej paliwa, żeby nie odpływało spod ssaka jak mocniej bombą po zakrętach pójdziesz :)
Chociła plota, że 1/3 starcza, ale... no może w warunkach miejskich to tak, ale na torze w krakowie to serio musiałem mieć bardzej 3/4 niż 1/3 paliwa w zbiorniku ;-)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 32
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2556
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Maj 2022, 19:32   

vedzitsu, a oddzielne zasilanie do wtrysków, sondy lamda, cewki zapłonowej, zasilanie ecu itd Robi się rzeźba, żeby zrobić to w miarę porządnie, a nie drut poganiany drutem
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3939
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Maj 2022, 18:50   

no wiem, ale na początku padł problem z bakiem i pompą ;-P

Uniwersalne skrzynki bezpieczników są, troche ciężej z kablami dobrej jakości. A tak to dla chcącego nic trudnego ;)
 
 
Jarek312 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27 Cze 2022, 23:14   

Odkop po miesiącu ale trudno.
Wszyscy jesteście w błędzie. Mam mk3 91r, fabrycznie miała 1.0 na gaźniku.
Mnie też tak wszyscy straszyli i pisali, że najlepiej cała wiązkę przełożyć...
Nie dołożyłem do niej ani jednego przewodu przy swapie.
W skrzynce było już przygotowane miejsce pod dwa przekaźniki, na slupku wisiała kostka do podpięcia "zderzeniówki" a obok był zwinięty i przyklejony fabryczna taśma przewód z kostką do pompy paliwa.

Pewnie nie wszystkie tak miały, ale jak widać zdarzają się takie przypadki.
Uprzedzając pytania, moja fiesta to totalny "golas"
_________________
Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1014
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Cze 2022, 22:48   

Jarek312 napisał/a:
Wszyscy jesteście w błędzie.


Prawdopodobnie chyba na pewno masz rację.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3939
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Cze 2022, 23:45   

nie no, jak najbardziej bywały mk3 z bogatymi wiązkami i w sumie nikt nie wie, czemu tak bylo ;)
Fajnie, że miałeś wersje bardziej doposażoną :)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 32
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2556
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Cze 2022, 05:07   

Zwyczajnie masz trochę szczęścia i tyle
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lip 2022, 09:13   

Jarek312, Ford tak nieliniowo dodawał instalacje, że nie jest to w jednolity sposób uporządkowane. Nie dotyczy to tylko Fiesty. Masz egzemplarz z '91 gdzie już wówczas skłaniali się do wycofywania zasilania gaźnikowego. Ja mam model z pierwszych miesięcy produkcji i w bogatszej wersji, a nie ma tam przystosowań do mniej skomplikowanego przejścia na ewentualny inny sposób zasilania. Więc w jednym egzemplarzu będzie to w miarę proste, a w innym będzie dłubanina.
 
 
Jarek312 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 15 Sty 2019
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Lip 2022, 16:08   

Zdaję sobie sprawę z tego, że starsze fordy były składane z tego co akurat mieli pod ręką.
Nikt nie napisal o tym, żeby sprawdzić czy czasem nie ma rozbudowanej wiązki więc napisałem :ok:

Ps . Nawet nie wiecie jaki miałem usmiech na twarzy jak się okazało, że tej wiązki nie muszę przerabiać.
_________________
Jest:
Sierra MK2 2.0 DOHC GHIA 92r (full opcja)
Fiesta MK3 1.0 (XR2i + RS2300)
W trakcie rozkładu:
Sierra MK2 2.9 BOA 4x4 91r (RS2)
Fiesta MK3 RS2000 89r
Było:
Sierra MK2 2.0 DOHC 91r (RS3) "bokolot"
Scorpio MK3 2.3 DOHC 98r
Escort MK4 RS2000 cabrio
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Lip 2022, 01:12   

To świetnie, zawsze to mniej pracy. A i wiązka oryginalnie poprowadzona to też atut.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3352
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Lip 2022, 19:13   

Ale sprawdzić wszystkie połączenia i tak warto 🤣
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów [MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?
Moja MK2 co z nią począć ?
szczepan522 Mechanika silnika 45 4 Sty 2011, 21:28
szczepan522
Brak nowych postów Swap 1.1 -> ??
Gość Tuning mechaniczny 7 20 Lip 2005, 15:01
PumaRST
Brak nowych postów Swap 1.0 -> 1.1
Mk1
Laskosz Tuning mechaniczny 7 21 Lis 2005, 03:29
diodalodz
Brak nowych postów Swap z 1.3 na 1.6
artur19942 Tuning mechaniczny 15 11 Gru 2014, 22:22
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.