Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Nierówna praca silnika, diagnoza 1.8 16V RQC
Autor Wiadomość
XD2i 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 23
Skąd: Stoolica
Wysłany: 28 Lut 2022, 15:42   Nierówna praca silnika, diagnoza 1.8 16V RQC

Witam, w zasadzie nie wiem od czego zacząć, ani jak problem ugryźć, więc może opiszę sytuację i potem zadam pytania. Fiesta MK3, 1.8 16v RQC. Na chwile obecną auto odpala, jeździ, ale kultura pracy silnika jest fatalna. Silnik trzęsie się gorzej niż pralka do której się wrzuci cegłę, obroty na luzie przeskakują o około 100-200 obrotów, czasem gaśnie, dławi się, a czasem wkręca na obroty nawet do 3000. Silnik się zalewa wachą, strzela, głowa boli po 5 minutach od spalin. Cała sytuacja zaczęła się około 2 dni temu, gdy nagle żarówka ładowania zaczęła się delikatnie świecić, czasami mocniej, czasami słabiej - diagnoza padła na alternator, ale auto oprócz żarówki jeździło bez zarzutów, wszystko było fajnie obroty idealnie, przyspieszenie, żadnych negatywnych odczuć ani objawów. W drodze na warsztat aby zerknąć na alternator auto zaniemogło. Nie miało siły się wkręcać na obroty, przy mignęciem długimi auto gasło, obroty wtedy spadały o tysiące np z 4000 do 2000 tylko z powodu włączenia długich, aż w końcu całkowicie przestało jechać. No więc pod maską okazało się, że kabel zasilający alternatora (gruby) się zerwał. Udało mi się go jakoś ustawić tak, aby auto w ogóle odpaliło i od tego momentu zaczęły się problemy z kulturą, które zostały opisane na początku. Teraz co do auta na chwilę obecną:
Została podpięta inna przepływka - auto gorzej chodziło
inny czujnik położenia przepustnicy - charakterystyka bez zmian
napięcie na aku - ok
odpięcie krokowca - auto gaśnie
cewka - zamieniona na inną, bez zmian
kable WN - nowe, świece również jedno i drugie ori motorcraft, aczkolwiek świece są czarne
nieszczelności w dolocie - brak, filtr ok
Odpięcie sondy lambda - charakterystyka bez zmian
Zastanawiam się, czy podpięcie diody i wymryganie coś podpowie, niestety wszystkie tematy albo powygasały, albo niewiele mówią.
Co do pytań:
1.Czy ktoś ma może pomysł, co sprawdzić, w którym kierunku szukać lub co może być przyczyną?
2.Jak zrobić diodkę i jak ją podłączyć aby zobaczyć kody błędów? (Same kody znam, ale montaż i konstrukcja diody niestety wszedzie wygasła)
3. Jak wygląda samo gniazdo, faktycznie jest jakieś trójkątne gniazdo za lewą lampą, ale nie mam pewności czy o to chodzi, bo wszystkie zdjęcia już dawno spadły.

Za wszystkie odpowiedzi dzięki z góry!
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Mar 2022, 19:22   

warto przyjrzeć się przewodom przy wtyczkach, izolacja mogła się już posypać tam gdzie przewodami się rusza, miałem też sytuacje kiedyś, że np pin we wtyczce cewki miał wyłamaną blokadę i wysuwał się co skutkowało przerywaniem pracy silnika, auto ma już swoje lata i różne krzaczki mogą się już pojawiać
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
XD2i 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 23
Skąd: Stoolica
Wysłany: 1 Mar 2022, 20:39   

Praktycznie wszystko pod tym kątem zostało sprawdzone. A co do tego migania? Jak to zrobić? :-)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Mar 2022, 21:18   

kiedyś, dawno temu coś mrygałem, ale nie pamiętam, potem kupiłem fordiaga i miałem podgląd live na pracę sterownika oraz błędy
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Mar 2022, 23:09   

XD2i napisał/a:
A co do tego migania? Jak to zrobić?


Kod:
2. Podłączyć diodę świecącą LED [albo brzęczyk] między zacisk 3 złącza samodiagnostyki (przewód ujemny) i dodatni biegun akumulatora:
3. Zmostkować styki "1" i "2" w złączu samodiagnostyki.


Ty serio? Prościej tego chyba nie da się zrobić ani napisać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Nierówna praca silnika 1.8 16V RQC
dawidc Mechanika 5 3 Sty 2011, 21:19
trzeci
Brak nowych postów Nierówna praca silnika 1.25 (75 KM)
sebaseba Mechanika silnika 8 20 Mar 2016, 13:39
Parzych
Brak nowych postów Fiesta 1.1 Nierówna praca silnika
pablon Mechanika 21 2 Mar 2008, 10:09
pablon
Brak nowych postów Fiesta 1.1 Nierówna praca silnika
pablon Elektryka 6 27 Mar 2008, 18:10
pablon
Brak nowych postów Niebieski dym i nierówna praca silnika
tommirs Mechanika 3 10 Mar 2008, 18:38
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.