Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK4] Traktorek vel Poligon Doświadczalny
Autor Wiadomość
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 982
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 7 Lis 2021, 13:03   

Mały up, bo zaczyna się tu naprawdę sucho robić.

Od poprzedniego zadziało się naprawdę sporo. Przede wszystkim poskładałem wnętrze. Wszystko zostało wyprane, wyczyszczone, i wychuchane.
Przy okazji niestety przekonałem się, że flok ładnie wygląda, ale stosunkowo łatwo go uszkodzić, o czym się przekonałem demontując dechę jeszcze ze dwa razy, celem poprawy moich nowych wiązek pod nią, ale mniejsza z tym.




Efekt końcowy:



Lansiarska gałka zmiany biegów, która była w niej od początku - tak, wiem, tandetne, ale jakoś mi się spodobało, ma swój klimat, a teraz pomarańczowe podświetlenie się idealnie komponuje z resztą auta :D



Dodatkowo wleciała kierownica z MK5, różni się emplematem forda, i wygląda jakoś tak ogólnie przyjemniej:


Sam sterownik ogólnie chwilowo stoi w miejscu, jedyna nowość jaką zaimplementowałem, to "tryb ciemny" dla elementów wyświetlanych na ekranie - białe tło daje zbyt mocno po oczach, zwłaszcza nocą.




Ze sterownikiem ruszę dopiero jak skończę stronę mechaniczną, wiązkę i klimę w komorze, więc jeszcze trochę czasu mi zejdzie.

Z mechaniki - Fiesta dostała nowe przewody hamulcowe (sztywne, stal), i oplot:



Prócz tego wyjąłem stary silnik, celem inspekcji wycieków, i okazało się że prócz uszkodzonego wału od strony skrzyni, ciekło jeszcze z misy olejowej, bo jedna ze śrub pękła i uciekła.


Po wyjęciu silnika zacząłem składać nowy. Jako że już pokazywałem w przeszłości jak to wygląda w środku, to nie będe was zanudzał powtórką z rozrywki. Tym razem jednak podszedłem do sprawy trochę bardziej poważnie, i wleciało sporo nowych, i co najważniejsze oryginalnych, fordowskich części, np. rozrząd, koła rozrządu, napinacze, tłoki...






Miałem wprawdzie tłoki używane, ale niestety zrobiłem poważnego faila... Kupiłem jakiś dziwny płyn do myjki ultradźwiękowej, i okazało się że akurat ten bardzo silnie reaguje z aluminium. Ostatecznie więc tłoki nie nadawały się już do użytku, dlatego wleciały nówki.

Ale prawdziwe wisienki to te oryginalne fordowskie nówki:


Chyba pierwszy raz w życiu składałem rozrząd z oryginałów, każda część miała logo forda. Taki mały szczególik a tak cieszy.



Udało mi się też kupić zestaw dedykowanych uszczelek do 1.8D:


Oczywiście nowe sprzęgło, i odelżone koło o ok. 1kg:




Z innych części montażowych, co tylk się dało i było warto, poszło do piaskowania i malowania proszkowego:




Z jeszcze innych, ciekawych rzeczy - postanowiłem wyrzeźbić "swoją" pompę olejową, czyli w skrócie: wymienić co się da, i poskładać z adapterem do chłodnicy oleju. Jako że nie jestem fanem skręcania takich rzeczy na uszczelkach, to całość została ładnie pospawana.

Tu części składowe. Koncept dopiero się rodzi...


Tutaj widać oryginalny element, który rozszerza fordowską pompę o wymiennik ciepła z układem chłodzenia. Po prawej widać miejsce gdzie wyląduje adapter chłodnicy oleju:


Tu już pospawane:



Sama pompa olejowa dostała czujnik temperatury oleju:


Gotowe do montażu:


Jeszcze z ciekawszych rzeczy, to przeróbka misy olejowej.
Zdecydowałem się na stalową misę z 1.8D, ze względu na to, że tą mise można zdjąć z silnika bez demontowania skrzyni biegów, dodatkowo uszczelnienie wału jest pewniejsze.
Jedyne czego brakowało to mocowania sprężarki klimy, czujnika położenia wału, i kanału na węże idące do chłodnicy oleju.
No ale w czym problem?

Tu widać kanał na przewody do chłodnicy oleju:


Tu mocowanie spreżarki klimy (na to nachodzi jeszcze oryginalna łapa aluminiowa, później pokażę przy okazji omawiania klimy)


A tu arcypiękne mocowanie czujnika położenia wału:


Całość poleciała na piaskowanie i malowanie proszkowe:





Jako turbo, zdecydowałem że zabawę ze zmienną geometrią zacznę od fordowskiej, z focusa 1.8tdci. Zeby nie przekomplikować, i nie dokładać pracy związanej z nowym kolektorem wydechowym, etc.
Oczywiście żeby nie było zbyt nudno, jest to hybryda, z jakimś większym kołem z jakiegoś BMW 3.0.
Hybryda nie była robiona w Perunie. ;)




W fieście pasuje idealnie, o nic nie haczy, z niczym nie koliduje. Turbo stworzone pod to auto. :D


I w sumie chyba tyle na razie.
Silnik odpalony, pompa olejowa pięknie działa, daje ładnie:
https://www.youtube.com/watch?v=V2gdaoDlwPg

A buda cierpliwie czeka na ciąg dalszy:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 37
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5610
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lis 2021, 13:19   

mi taki płyn do myjki rok temu zjadł gaźnik i musiałem sprowadzić nowy z włoch. Szczęście że tam leżał.
Bardzo fajny projekt. Szczególnie wyświetlacz na zegarach.
Znacznie to fajniejsze niż UKP
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 982
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 7 Lis 2021, 15:42   

diodalodz, UKP? Wyjaśnij, bo ja niekumaty. :rotfl:

Projekt na pewno jest szalony. :rotfl:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3332
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Lis 2021, 16:28   

Nie, no. Za ladnie. Tak nie po druciarsku. Ban :rotfl:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 37
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5610
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lis 2021, 23:28   

https://www.reveltronics....o-zestaw-detail
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 982
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 9 Lis 2021, 00:35   

diodalodz, a, no to zdecydowanie. UKP to takie "uniwersalne", moje jest "dedykowane". ;)
kuba87, sam się ban :hahaha:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1689
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 10 Lis 2021, 19:47   

No w końcu się pochwalił :)
_________________

 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 982
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Lis 2021, 19:57   

modell1, Ty obserwujesz na instagramie, to nie marudź :rotfl:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 982
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 21 Lis 2021, 23:35   

No to lecim dalej.

Ostatnie dni, to odświeżanie komory, i dokładanie klimy.
W fieście mk4/5 podoba mi się to, że na upartego żeby wymienić nagrzewnicę, czy wymiennik klimy, nie trzeba ściągać deski, tylko można to na upartego zrobić od strony komory silnika.




Oczywiście całość składana na nowych oringach, wleciał też nowy osuszacz:



Silnik wleciał do budy:




A tu widać dodatkową łapę dla sprężarki klimy na misce olejowej o której wspominałem wcześniej, widać również kanał którym pójdą przewody olejowe do chłodnicy oleju:


No i wspomaganie dostanie zregenerowaną pompę:


Teraz kolej na wiązkę mojego ECU w komorze silnika, chłodnice, i odpalenie silnika w budzie...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK4] Panzerwagen by sulos vel żulos, dla wybranych muskulos
sulos Nasze auta 34 7 Paź 2008, 10:03
sulos
Brak nowych postów [traktorek] Jaki to silnik
JankoM Mechanika silnika 38 22 Cze 2012, 05:50
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.