Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Ogranicznik siły hamowania.
Autor Wiadomość
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 7 Paź 2021, 14:46   Ogranicznik siły hamowania.

W których wersjach były montowane takie ograniczniki? W sam naprawiam pisze : zastosowano o działaniu zależnym od opóźnienia hamowania (wszystkie modele bez ABS). Gdzie się to znajduje? Dodatkowo : stosowane we wszystkich wersjach bez ABS? Powinno być na grodzi koło baku paliwa. Dodatkowo idą dwa ramiona do belki. U mnie tego nie ma? Natomiast mam jakieś dwa termosy w grodzi silnika. I od nich wychodzą przewody hamulcowe?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Paź 2021, 22:38   

To te cylindry przykręcone do pompy hamulcowej,,,

Dlaczego w wersjach bez ABS - bo ABS jak działa to opóźnienia w działaniu nie potrzebuje, czemu nie masz nic na belce? Bo na belce był montowany regulator siły a nie opóźnienia w zależności od przechyłu auta, czyli auto nurkowało, belka odciążona to hamulce tylne prawie wyłączone,,, w sportowych wersjach to bywało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Paź 2021, 07:37   

To nie jest do końca tak, że jest to przywilej wersji sportowych. Bardziej standardu wyposażenia i zamówionej opcji. Miałem to zesparowane z układem SCS (zresztą innej opcji nie było na regulator siły hamowania) w wersji 1.3 pochodzącej z rynku szwajcarskiego. Mam to też w Futurze z silnikiem 1.4 EFI. A i nie zawsze były to dwa wąsy do belki. W tej książce tego nie ma, były zamiany w dalszym procesie produkcji - na jeden wąs. Właśnie z takimi wersjami miałem/mam do czynienia w swoich Fiestach. Dodatkowo jest to element, który powinno poddawać się kalibracji gdy ingerujemy np. w demontaż belki skrętnej celem wymiany tulei. Służy do tego specjalny sprawdzian serwisowy, który dzięki zwymiarowaniu w dobrych książkach możemy zrobić sami i wówczas dokonać wspomnianej kalibracji na mechanizmie w okolicach tylnej belki skrętnej.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Paź 2021, 20:41   

FIESTA Moondust napisał/a:
To nie jest do końca tak, że jest to przywilej wersji sportowych.
Dobra, źle może to ująłem, nie będzie tego raczej w 1,1 czy 1,3 z naszego czy niemieckiego/francuskiego rynku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Paź 2021, 21:00   

Co do 1.1 to w tej wersji nie występował on nigdy. Od 1.3 wzwyż była to droga opcja dlatego tak mało Fiest to miała/ma. No i tak jak wyżej, czyli uzależniona od rynku zbytu danego egzemplarza. Np. w Polsce nabywcy mogli pomarzyć o tym dodatku. W Futurze z rynku niemieckiego to mam ale silnik jest 1.4. Trzeba by zanurzyć się w dawne konfiguratory co w danym roczniku do danej wersji było oferowane. SCS był tu takim sztandarowym rozwiązaniem bo widać o tym wzmianki w spotach reklamowych z 1989 roku. Czyli tak jak ta generacja wchodziła na rynek.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Paź 2021, 21:40   

Widziałem ten korektor montowany na belce tylnego zawieszenia w dwóch fiestach 1.8 benzyna
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Paź 2021, 10:23   

murgrabia napisał/a:
Natomiast mam jakieś dwa termosy w grodzi silnika. I od nich wychodzą przewody hamulcowe?


tak, to jest właśnie ogranicznik siły hamowania.
Działa bezwłądnościowo, w środku masz kulkę. Jak przekrzywisz element na którym jest zamontowany, to popsujesz rozklad siły także z uwagą trzeba ;-)
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Paź 2021, 21:03   

Ten układ ma kilka smaczków o które trzeba dbać by poprawnie on funkcjonował m.in. stan pasków napędowych, ich właściwy naciąg, odpowietrzać układ hamulcowy nie tylko w miejscach standardowych ale też poprzez odpowietrzniki wbudowane w korpus napędu SCS. Generalnie mało jest osób potrafiących się tym zając i znających budowę (mam na myśli mechaników).
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK2] Korektor siły hamowania
Szpila Mechanika ogólna 1 30 Paź 2011, 09:20
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów korektor siły hamowania mk2
pytanie robocze
Presto Mechanika ogólna 1 26 Sty 2007, 23:46
diodalodz
Brak nowych postów Układ hamulcowy : korektor siły hamowania
czy mnie to nie zabije
szynszyl Mechanika 6 5 Lis 2005, 18:30
szynszyl
Brak nowych postów xr2i regulator siły hamowania tył
i odpowietrzanie układu
subratri Mechanika ogólna 9 2 Lut 2020, 20:40
subratri
Brak nowych postów [MK3] Korektor siły hamowania do XR2i 1.8
Markz Tuning mechaniczny 6 9 Lut 2019, 15:49
Markz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.