Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] RS1800 na gaźnikach - brak iskry
Autor Wiadomość
Pjoter 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Wrz 2021, 11:15   [MK3] RS1800 na gaźnikach - brak iskry

Cześć,

Temat pompy paliwa został zamknięty, następny krok: zapłon. Zapłon, albo ogółem sterowanie silnikiem. No i tutaj poszukuje porady.

Sposób w jaki znajomy pomógł mi to rozwiązać jest następujący:
Samodzielne ESC omijające ECU auta z wiązką idącą przez czujnik położenia wału, cewkę, 2 czujniki temperatury etc. na kolektorze mam też podciśnienie idące w moduł. Problem? Nie działa. Obstawiam niesprawne ESC. Z kolejnym może być problem. Na Allegro jest dosłownie jedno. Za 300zł.

W temacie piggybacków i standalone jestem świeży. Czytałem instrukcję DET3 i *WYDAJE* mi się, że mógłby on zastąpić ESC i uruchomić auto. Ale wydawało mi się też kiedyś, że konwersja na gaźniki będzie prosta i racji, cóż, nie miałem.
Teraz: dlaczego patrzę na DET3? Bo... nie wiem czy koniecznie potrzebuje EMU. No i wiadomo, cena. Widziałem też EasyECU, na papierze wygląda podobnie ale już jest reklamowany jako pełen standalone.
Nie wiem też tak na prawdę czy pomysł z ESC był trafny. Rozumiem, że opóźnianie i przyspieszanie zapłonu odbywa się tam przez podciśnienie ale kontroli nad tym większej nie ma.

Co myślicie? W jaki sposób można sensownie rozwiązać ten zapłon?
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Wrz 2021, 08:22   

Det3 samodzielnie nie obsłuży zapłonu, gdyż nie da rady prądowo i najprawdopodobniej się spali, musisz mieć moduł zapłonowy. Deta możesz użyć do sterowania zapłonem poprzez moduł zapłonowy edis przy pomocy sygnałów SAW i PIP, schemat kręcił się po internecie, sam moduł esc jeżeli sprawny w ogóle bedzie (bo swoje lata już to ma) to handlarze będą wyceniać jako coś unikatowego i bezcennego choć nie wiedzą do czego to służy, a nic nim ręcznie nie skorygujesz
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Pjoter 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Wrz 2021, 10:53   

luk-90 napisał/a:
Deta możesz użyć do sterowania zapłonem poprzez moduł zapłonowy edis przy pomocy sygnałów SAW i PIP


Dzięki za odpowiedź.

Czyli zostaje mi przerobić wtyczkę żeby pasowała do EDISa i później wyprowadzić połączenie do DETa. Ok.

Pytanie teraz jakich wartości szukam do poprawnego ustawienia takiego zapłonu?
Słyszałem, że EDIS w takim zastosowaniu cofa zapłon o 10 stopni ale wolałbym to potwierdzić zanim coś zepsuje :hihihi:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2021, 14:43   

kup easy ecu wyjdzie taniej i prościej.
Jak coś to widziałem gdzieś w garażu moduł ESC.
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Wrz 2021, 15:02   

Też bym poszedł w easy ecu, będziesz używal tylko do zapłonu, obsłuży wasted spark bezpośrednio, a gdybyś zmienił zdanie to masz opcje przejść na wtrysk.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Pjoter 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Wrz 2021, 10:30   

diodalodz napisał/a:
Jak coś to widziałem gdzieś w garażu moduł ESC.

Jeżeli sprawne to rozważę.

W kwestii wyboru kompa: może porównuje inne rzeczy niż macie na myśli bo dla mnie odpowiednikiem DET3 jest EasyEcu MICRO i... nie widzę różnicy poza tym że EcuMaster jest popularniejszy pod względem wsparcia w internetach.

A jeszcze tak tylko podpytam: są jakieś materiały albo wskazówki co do strojenia takiego zapłonu? Bo czy DET czy MICRO, prócz faktu że oba obsługują 36-1 to bazowej mapy tam nie będę mieć.
Pod tym względem już mi ludzie proponowali NODIZ'a albo MegaJolt'a (bo w UK takie przeróbki są popularne i sprzęt przychodzi z mapami) ale to to już w ogóle trzeba:
a) ściągać zza granicy
b) to są kompy do SAMEGO zapłonu i niczego więcej
c) kosztują często gęsto tyle co DET3 i MICRO razem wzięte (no ale za strojenie u nas też trzeba dać z 1500zł więc się wyrównuje)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.