Fiesta 2017 1.5 TDCI 95KM - problemy techniczne |
Autor |
Wiadomość |
Adax
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Dołączył: 18 Lip 2021 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Sie 2021, 11:47 Fiesta 2017 1.5 TDCI 95KM - problemy techniczne
|
|
|
Mam okazję zakupić w okolicy Fiestę z silnikiem diesla 1.5 L S0HC DI TC DSL DV5FD B. -taki opis podaje autobaza
1. czy to jest tdci czy inny?
2. czy ten silnik jest podatny na zatarcia?
3. ew. jakieś słabe punkty? DPF -wypalanie, itp? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 8 Sie 2021, 13:20
|
|
|
Każdy "współczesny" fordowski diesel to tdci. Ale to bardziej marka niż określenie wspólnej rodziny, bo zaliczają się do niej zarówno "autorskie" fordowskie diesle, ale i również jednostki innych producentów, jak np. PSA.
Jeśli masz na myśli zatarcia układu wtryskowego, to jak każdy diesel common rail wymaga paliwa dobrej jakości, i pilnowania interwałów wymiany filtrów (też dobrej jakości). |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Adax
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Dołączył: 18 Lip 2021 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Sie 2021, 13:28
|
|
|
Jaszczur -dzięki! Czyli z wypalaniem DPF nie ma takich problemów jak np. w Insigniach, gdzie zatarcia silników stały się nagminne, również za sprawą uszczelki smoka pompy olejowej? Trzeba dorobić diodę i kontrolować wypalanie? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 8 Sie 2021, 22:23
|
|
|
Niestety nie znam tego silnika, i tego jak tam jest rozwiązany układ oczyszczania spalin.
Musisz się sam zorientować w jaki sposób działa tam dopalanie filtra - generalnie są trzy możliwości:
1) dodatkowy dotrysk paliwa do cylindrów w fazie wydechu
2) eloys
3) świeca dopalająca + dotrysk paliwa do wydechu
Generalnie najmniej problematyczną opcją jest 3), bo w teorii jest bezobsługowa (trzeba tylko obserwować jak pracuje silnik/spalanie chwilowe które wzrasta przy dopalaniu, bądź wykombinować wskaźnik pod postacią jakiejś diody).
Najbardziej problematyczną opcją jest 1), bo powoduje przyrost poziomu oleju w silniku i jego rozrzedzanie. Eloys zaś wymaga uzupełniania. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.