Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

ESC alternatywny sterownik?
Autor Wiadomość
martus 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 08 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 8 Lip 2021, 10:10   ESC alternatywny sterownik?

Witam,
wszystkich forumowiczów. Jestem nowym na forum posiadaczem silnika z 1,3 Forda fiesty.
Nie wiem gdzie to umieścić - może ADMIN pomoże. Z góry dziękuję.

Silnik pracował w wózku widłowym i do rzeczy:
Przerzutka silnika z powodu nieszczelności pierścieni.
VL 1.1 1.3 96BM-6015-AD na VL 1.1 1.3 96BM-6015-AC

Wózek gaźnikowy zasilany gazem z butli LPG.

ESC – rozpadał się w rękach gniazdo wtykowe wyłamane.
Instalacja przewody wymienione na nowe (stare się łamały) według schematu i kabel do kabelka. Pomierzone wszystko ok.
Zasilanie na cewkę i ESC dochodzi masa na ESC również
No i iskry brak.
Czujnik magnetyczny na kole wymieniony właściwie w obu silnikach były. Dodatkowo trzy cewki podmienione, przewody do świecy sprawdzone. Opory czujnika magnetycznego i cewki sprawdzone. Cewka zasilana trzema przewodami + no i dwa minusy (88SF-12029-A2A 0277A).
Znalazłem używanego złotego grala ;) ESC i podmieniłem na 89FB-12A297-BB (ma czerwony pasek) z rozwalonego 89FB-12A297-GA (ma zielony pasek). I że tak brzydko powiem D…
Podejrzewam, że ESC jest uszkodzony i nowo zakupiony również.
Pomysłów bark.

A co jakiś czas iskra pyka jak wyłączę kluczyk ale nie zawsze.

Czy da się jakoś wywalić- zastąpić tego ESC. Znalazłem wątek na forum, ale on jest do silnika z regulowanym aparatem zapłonowym (rozdzielaczem).
http://fiestaklubpolska.p...ic.php?p=713113

Generalnie szału nie potrzeba dla takiego wózka widłowego byle odpalał i trzymał obroty bez wielkich osiągów he he.
Jest jeszcze czujnik temp w kolektorze dolotowym i wsio.

Wybaczcie jak kogoś czymś obraziłem nie było to moim celem ;) .

UFF... I teraz pytanie czy ktoś może poratować pomysłem? Ewentualnie podzielić się odpłatnie jakimś ESC, lub innym fajnym rozwiązaniem ;) ?









 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lip 2021, 12:13   

zastąpić to nie problem. Nawet trysk da sie dołożyć.
Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie.

2 wg schematu jest masą i zarazem ekranowaniem przewodu czujnika. Trzeba by zmierzyć czy któryś pin z czujnika też nie ma bezpośredniego połączenia do masy pod metalowy otworek w czujniku.
Trzeba jeszcze zmierzyć odległość koła zamachowego od powierzchni bloku gdzie siedzi czujnik.
Czujnik musi być krótszy o ok 0,5-1mm.
Musisz też zobaczyć czy otworek czujnika pokrywa się z rowkiem w kole zamachowym .
 
 
 
martus 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 08 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 8 Lip 2021, 12:42   

diodalodz napisał/a:
zastąpić to nie problem. Nawet trysk da sie dołożyć.
Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie.

2 wg schematu jest masą i zarazem ekranowaniem przewodu czujnika. Trzeba by zmierzyć czy któryś pin z czujnika też nie ma bezpośredniego połączenia do masy pod metalowy otworek w czujniku.
Trzeba jeszcze zmierzyć odległość koła zamachowego od powierzchni bloku gdzie siedzi czujnik.
Czujnik musi być krótszy o ok 0,5-1mm.
Musisz też zobaczyć czy otworek czujnika pokrywa się z rowkiem w kole zamachowym .


Dziękuje za wskazówkę. Dzisiaj wieczorem sprawdzę. Jest światełko :-) .
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lip 2021, 15:46   

jest jeszcze jedna opcja. Weź wyjmij czujnik i przykładaj i odejmuj klucz stalowy do czoła czujnika. można go przesuwać umieszczając czujnik w dłoni na równo. jeśli trafisz 2-3 iskry losowo to moduł i czujnik jest ok a problem masz odległością/ położeniem czujnika względem koła zamachowego. Tam chyba jest wersja 36 ząbków minus jeden, więc losowo dokładają klucz czasami udaje sie trafić i strzelić iskrą z cewki. Położysz sobie 2 świece z kablami na masie , pozostałe trzeba zdjąć ze świec byś się sam nie przejechał.
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Lip 2021, 17:28   

Na module z pomyloneza da się to odpalić
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lip 2021, 19:58   

bez aparatu nie odpalisz.
ESC to taki protoplasta EEC4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lip 2021, 22:00   

martus napisał/a:
A co jakiś czas iskra pyka jak wyłączę kluczyk ale nie zawsze.
Zanika pole magnetyczne na cewce i stąd iskra przy odłączaniu zasilania,,,

Dioda dobrze gada, ale najszybciej to oscyloskopem sprawdzić na aucie czujnik położenia koła zamachowego,,, bo na 95% on nie daje sygnału jak trzeba,,,

Schemat z kolorami kabli,,,

_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
martus 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 08 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 25 Sie 2021, 13:07   

Dziękuje wszystkim za pomoc!

diodalodz napisał/a:

Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie.


I tu tkwił problem z polaryzacją czujnika - trza zamienić kabelki :-) .
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Sie 2021, 10:45   

Super, że się udało !
Powodzenia !
 
 
 
YahyaYoung 

Model: Ford Fiesta Mk1`77
Wersja: FX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 25 Lis 2022
Posty: 1
Skąd: poland
Wysłany: 25 Lis 2022, 00:21   

martus napisał/a:
Dziękuje wszystkim za pomoc!

diodalodz napisał/a:

Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie.


I tu tkwił problem z polaryzacją czujnika - trza zamienić kabelki tutaj :-) .
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.


Te wskazówki pomogą również mi! dziękuję za Twoje pytanie
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Gru 2022, 22:39   

Tu widze też w cytacie podmieniony link na hazardowy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Moduł ESC
Pjoter Kupię 0 6 Paź 2021, 13:13
Pjoter
Brak nowych postów moduł ESC mk3
finster Elektryka 3 7 Mar 2007, 10:10
Gość
Brak nowych postów [MK3] Czy da sie zastapić edis na esc ???
Filek Elektryka 5 23 Wrz 2011, 08:45
Filek
Brak nowych postów Czy pokretlo regulacji świateł z fiesty mk3 podejdzie do esc
Pawełos666 Elektryka 1 3 Cze 2011, 16:41
JoeMix
Brak nowych postów Sterownik?
Samo przełącza na gaz.
devill1991 LPG 1 21 Sie 2010, 09:42
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.