Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 13 Lip 2020, 20:30   

west, daruj sobie mazdę 3 to grat! :)
Znajoma ma i przeżywa walkę z schodzącym lakierem...
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Sie 2020, 10:38   

Zbliza sie 50 000 km Fiescie i mialem napisac, ze jestem zachwycony tym samochodem... i tak jest w istocie. Ale dzis mocno mnie Ford wkurzyl.
Bo samochod ma niby gwarancje na 7 lat. Ale gdy przyszlo do malej awarii, za same sprawdzenie chca 360 zl!
A wiecie o co chodzi? O oslone przeciwsloneczna, ktora nie zostaje przy dachu, ale odstaje o 5 cm. Niby nic, ale jestem dosc wysoki i czasem przy pochylaniu sie o nia uderzam. Zapewne ta czesc trzymajaca oslone, maly plastik z prawej, sie wyrobila. A moze z lewej? Nie wiem jak dziala ten mechanizm i gdzie jest realizowane blokowanie pozycji - rzeczywiscie obstawialbym teraz bardziej lewa czesc.

A co do dzienniczka.
48600 km
Bylem z rodzina na wakacjach w kotlinie klodzkiej. Kto jara sie jazda po zakretach, ten wie, jak kultowe sa to drogi. Fiesta spisala sie REWELACYJNIE. Szczerze to chyba byl idealny samochod na te drogi - ktore sa zbyt ciasne na wszelkie wieksze samochody (widac bylo jak juz male SUVy musza zatrzymywac sie na zakrecie, jak cokolwiek jedzie z naprzeciw), nawet focus ST nie mialby szans na komfortowe jezdzenie tam, nie piszac o jakis szerokich porsche itp. Nawet moja mx5 nie mialbym raczej frajdy, bo nie ma tam miejsca by np tyl mogl uciec, to raczej frajda z jazdy i przeciazen lewo-prawo, a bron boze miejsce na jazde na czas. A i na niemieckiej autostradzie na plaskim potrafila rozwinac 208 kmh, a utrzymywanie 180 przychodzilo jej bez trudu, choc tak naprawde tak jechac moglem, gdy bylo pusto, a pusto prawie nie bylo, wiec 95+% czasu jechalem 140 kmh/120kmh (na ekspresowej). Na "autostradzie wolnosci", ktora powinna nosic nazwe "autostrady smierci" (tam oczywiscie tez nie szaleje, tempomat na 140), byly az 3 sytuacje (raz w strone gor, i 2 razy w strone Warszawy), ze gdyby nie aktywny tempomat to kto wie, czy nie byloby karambolu. Niesapodziewane zatrzymanie przede mna, bez zadnej przyczyny - tempomat to wychwycil zanim w pelni ocenilem co sie dzieje i zahamowal lagodnie, bez aktywowania ABS, oczywiscie migajac na czerwono ostrzezeniem. Dzieki temu typowi polscy kierowcy, czytaj siedzacy na zderzaku, dali rade wyhamowac, choc juz z piskiem opon, ale jeszcze bez giecia blachy.
Wspanialy samochod, nadaje sie do wszystkiego. Srednie spalanie z calego wyjazdu to 6.2 l na 100 km (liczone na dystrybutorze). Wypalilem 3 baki z ogromna przyjemnoscia.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
Ostatnio zmieniony przez Wojtek Wawa 18 Sie 2020, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Sie 2020, 10:59   

EDIT tu wrzucilem czesc uzywana za 90 zl, sa i za 50, ale wydaje mi sie, ze lepiej kupic nowa - o czym ponizej.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
Ostatnio zmieniony przez Wojtek Wawa 18 Sie 2020, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Sie 2020, 11:58   

Jak zwykle na zywo tworze moje posty - a wiec definitywnie oslona przeciwsloneczna kierowcy jest wadliwa. Nowa taka sama kosztuje 250 zl, na szczescie chyba ford sie zorientowal, ze jest ona wadliwa, bo podczas zamawiania czesci wyskoczyla wiadomosc, ze czesc zostala zmodyfikowana i nowa poprawiona kosztuje 280 zl.

Dostalem rabat 10%, wiec ~250 zl za te czesc, nie bede bawil sie w uzywane, zwlaszcza ze jest szansa, iz nowa bedzie poprawiona.

W zadnym samochodzie dotad nie mialem problemu z oslonami przeciwslonecznymi, nawet w 13oletniej Alfie 155, czy 10letnim polonezie :-)

A za to, ze ford traktuje mechanizm plastikowej czesci, jako tapicerka, tylko po to, by podpiac do wylaczenia z gwarancji, bedzie sie smazyl w piekle.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
luk4s 


Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: KOL
Wysłany: 20 Sie 2020, 14:31   

Mnie w ostatnim czasie wysiadła klimatyzacja :| . Któregoś dnia wsiadam rano do auta, jadę i coś delikatnie syczy z nawiewu, ale temperatura była w porządku. Niestety po południu syczenie sie wzmogło, a z nawiewów leciało ciepłe powietrze. Pojechałem z tym do ASO, zrobili oględziny i orzekli, że rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji. Co ciekawe nie było żadnego uszkodzenia mechanicznego a chłodnica rozszczelniła się sama gdzieś na boku. Z tego tytułu ASO wymieniło chłodnice na gwarancji (mam wykupiony ford protect).
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Wrz 2020, 20:35   

Kolejne kłopoty u mnie :)
Auto myte jak trzeba, nocuje w garażu z cyrkulacją powietrza (kuny ganiają myszy), a ruda żre już z lewej strony drzwi próg (tuż pod napisem fiesta) ... Cyrk :D
 
 
xMaraSSx 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marek
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 23
Skąd: Osielsko
Wysłany: 21 Wrz 2020, 12:09   

Dziwna sprawa, nadwozie jest fabrycznie ocynkowane - sam sprawdzałem zaawansowanym miernikiem lakieru.
_________________
-= Fiesta Active Race Red automat =-
-= Mustang GT Shadow Black automat =-
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Wrz 2020, 14:06   

msky, Fordy to masakra z ta blacha, jak bedzie mnie stac to za rok odnowie konserwacje, bo rudej nie lubie. A Ty i tak chyba sprzedajesz za chwile, wiec to nie Twoj problem, ale oczywiscie wspolczuje.

xMaraSSx, progi tez sprawdzales tym miernikiem? Bo zwykle jak ocynk jest, to na bocznych blachach, a nie na progach. Czego absolutnie nie rozumiem, ale sie domyslam po co to robia producenci - zeby samochody ladnie wygladaly na ulicach i nie straszyly, ale tez by szybko wymagaly zlomowania...
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
xMaraSSx 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Inna
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Marek
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 23
Skąd: Osielsko
Wysłany: 23 Wrz 2020, 17:47   

Wojtek Wawa napisał/a:
xMaraSSx, progi tez sprawdzales tym miernikiem? Bo zwykle jak ocynk jest, to na bocznych blachach, a nie na progach. Czego absolutnie nie rozumiem, ale sie domyslam po co to robia producenci - zeby samochody ladnie wygladaly na ulicach i nie straszyly, ale tez by szybko wymagaly zlomowania...


Aby rozwiać wątpliwości sprawdziłem dokładnie progi. Okazuje się, że miernik wykrywa ocynk, jednak warstwa lakieru w tym miejscu jest absurdalnie cienka (50-70). Prawdopodobnie każde poważniejsze zarysowanie lub odprysk narusza zarówno warstwę lakieru jak i ocynku. Osoby wożące dzieci powinny rozważyć oklejenie progów folią.
_________________
-= Fiesta Active Race Red automat =-
-= Mustang GT Shadow Black automat =-
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Wrz 2020, 17:56   

Zrobię zdjęcia, bo znalazłem jeszcze dwa inne ogniska korozji.

Wojtek Wawa, fakt z autem albo pożegnam się, albo będzie jeździć moja kobieta ;)
Czekam tylko października i celuję w coś innego ...
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Wrz 2020, 16:23   

Grubosc lakieru jak w mojej mx5 (i to ten trojwarstowy soul red ma 60 mikronow), a jakosc lakieru jeszcze gorsza. Dzieki za sprawdzenie.
Swoja droga to wrecz zabawne, ze ford zaczal cynkowac, a samochody po 2 latach nadal rdzewieja. Geniusze :-)

A wracajac do dzienniczka.
Caly czas ponizej 50 000 km (oboje z zona pracujemy w domu, do szkoly z dzieckiem chodzimy na piechote), za to przyszla poprawiona oslona przeciwsloneczna. 250 zl, juz zamontowalem. Ciekawe, czy wystarczy na dluzej, niz niecale 3 lata. I czy to ostatnia awaria forda, za ktora mimo gwarancji musialem sam zaplacic.

A z innych tematow - ta nowa puma naprawde mi sie podoba, jestem wciaz wewnetrznym dzieckiem, i otwieranie/zamykanie klapy bagaznika przyciskiem, to naprawde swietny bajer. Na szczescie w obecnej koronarzeczywistosci moim zmartwieniem jest czy dam rade wykupic fieste, a nie czy wydac 30 k zl wiecej na niemal identyczny samochod za rok. Do tego chyba puma nie ma door edge, a jednak my te funkcje uwielbiamy.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Lis 2020, 13:29   

I juz powyzej 50 000 km. Przyznam sie, ze mialem mala faze na Pume. Fakt, ze zyje z samolotow mnie finansowo ostudzil, i to ze w pumie chyba nie ma door edge protection. Tak samo jak z fiesty ST wyleczyl mnie brak park assist. Za to w pumie podoba mi sie wyglad i przede wszystkim elektryczne zamykanie klapy bagaznika :-)

Pora na podsumowanie - wszystko zostalo spisane na biezaco, wiec dodam, ze jestem z naszej fiesty bardzo zadowolony. Zastanawiam sie, co napisze za 3 lata przy 100 000 km. A moze nigdy nie dobijemy do tego przebiegu? Mamy szczescie pracowac z zona zdalnie, a dalej zwykle latalismy samolotami. Jesli to sie utrzyma, to przez najblizsze 10 lat nie osiagniemy przebiegu, ktory kwalifikowalby ten samochod do wymiany, a zaleta samochodu skonfigurowanego pod siebie jest, ze sie nie nudzi, idealnie pasuje i nie kusi zadna glupia wymiana na okazje ze stocku/demo itp, bo te inne samochody zawsze maja cos nie tak.

Duzo bezawaryjnych km Wam zycze.

P.S.
Z ciekawosci skonfigurowalem sobie yaris hybrid, bo fakt spalania fiesty sa rowno 2 razy wyzsze (i to z okladem). I wyszlo cos w okolicach 100 000 zl, o ile nie wiecej. To w sumie tyle w temacie zmiany samochodu :-) I narzekania, ze fiesta jest droga (gdzie jest taniej, poza dacia?).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Frauka 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Monika
Dołączyła: 07 Lis 2018
Posty: 78
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 3 Lis 2020, 17:32   

Tak samo uważam. Jak się skonfiguruje auto pod siebie to mijają lata a ciągle cieszy. Ja akurat mam wersję 1.1, bez turbo ale takie auto chciałam ponieaż jeżdzę mało i po mieście. Sync3 z android auto, grzana szyba i podgrzewane fotele, kamera cofania, cisza w kokpicie, wygodne fotele i nic mi więcej nie potrzeba. Może inaczej bym na auto patrzyła gdybym w nim spędzała pół życia ale do moich potrzeb wystarcza. Nadal sprawia mi frajdę jazda, zwrotność, dobre prowadzenie. Poza tym podoba mi się od zewnątrz i od środka. Kokpit nie jest przekombinowany, ładnie podświetlony. Jest dobrze :) W tym miesiącu czeka mnie przegląd bo mijają 2 lata.

W innym temacie pisałam o przerwach dzwięku. Minęły jak pod dotknięciem różdżki i do tej pory nie wiem co to było. Poproszę, żeby podczas przeglądu podociskali co się da :)

Wczoraj czytałam, że jakaś firma opracowuje usb sticka, dzięki któremu w aucie mozna będzie odpalić wszystko z telefonu, nawet Netflixa. ;)
_________________
Fiesta 2018 -1.1L Duratec TI-VCT PFI 85PS, Moondust Silver (metalik)
 
 
Wasabi 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Konrad
Wiek: 35
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Wysłany: 9 Sty 2021, 12:30   

Co do Fiesty to dla mnie minus za politykę Forda, bębny w ST-Line (poza najmocniejszą hybrydą), Sync 2.5 zamiast 3.0 - chociaż nie widzę jego wad, poza brakiem sterowania głosowego po polsku i brakiem aktualizacji - podoba mi się ten ciemno niebieski interfejs w 3-ce, teraz wyleciał jeszcze blue desert island, wcześniej deep impact blue. Z kolorami jest ciężko. U mnie po 1,5 roku zaczął się łuszczyć przycisk otwierania szyby tylnej - w ogóle nie używany. A co do wyposażenia, to door protector i tak nie ochroni Twoich drzwi przed uderzeniami innych, park assist - nie wiem jak działa w Fieście, ale w Megane działa fatalnie. Za to przydałaby się elektrycznie podnoszona/ zamykana klapa bagażnika oraz fotel kierowcy z pamięcią - często zamieniam się autem z żoną i chętnie bym za to dopłacił.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 10 Sty 2021, 03:12   

Ja jestem zadowolony z asystenta parkowania - świetny bajer i działa super! Za to utrzymanie pasa ruchu, to trochę słabo działa.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Mar 2021, 10:25   

Ostatnio mialem porownanie Renault Kadjara z Fiesta - jakosc kamery cofania i systemu parkowania to przepasc na korzysc Fiesty.

Zblizaja sie 4 lata z Fiesta (za pol roku:-), wiec postanowilem dac jej jakis prezent i kupilem jej nowa felge - jedna z 4 byla dosc mocno doswiadczona przez zone/krawezniki. Tu kilka ciekawostek - producent Ronal, miejsce produkcji Polska, stop ALSI7, cena przed rabatem 901 zl, a naprawa/lakierownie, sa chyba niemozliwe (firma mi nie odpisala na prosbe o wycene), wiec te jedna lekko obtarta i oczywiscie idealnie prosta (ale dla mnie nieidealna) sprzedam za 200 zl (na olx/allegro gorsze startuja od 250 zl), mozna sie targowac:
https://photos.app.goo.gl/4RaJi2kpqub2h9Sd8

Przy okazji zona zostala poinstruowana, ze na krawezniki nie wjezdzamy z rozpedem :-)

Nie dziala juz od miesiaca start-stop, czyli akumulator wymaga podladowania - ktos z Was to robil? Nie chodzi o czas nagrzewania kabiny, sprawdzilem na ekranie informacji, ze "system wylaczony z powodu ladowania akumulatora". Jakiego prostownika uzywacie? Czy po wyjeciu akumulatora bede musial kodowac system multimedialny?

Akurat w Fiescie start-stop dziala swietnie (az ciezko mi sobie wyobrazic, jak to zrobili lepiej w wersji 155km). Gorzej z zarzadzaniem energia - mimo jazdy niemal codziennie, i przynajmniej raz w miesiacu dluzszej trasy, akumulator sie rozladowal.

W temacie technicznym przymierzam sie do zarowek mijania led. Myslalem tez o w pelni legalnych H7 w stylu biala barwa +130% swiatla, ale doczytalem, ze nawet sporadycznie wlaczane noca (przy swiatlach dziennych) potrafia sie spalic po kilku miesiacach, a tego nienawidze (oryginalne H7 ciagle swieca).

Zrozumialem tez narzekania na door edge protection. Podczas duzych mrozow i wahan temperatury/zamrazajacego mokrego sniegu, raz w dwoch tylnych drzwiach mi ten system sie zamrozil, i gdybym byl nieuwazny, to zlamalbym te plastiki (i zgaduje, ze gwarancja przedluzona by tego nie objela). Pora odnowic konserwacje, poprzednia ma w koncu 3.5 roku.

Z okazji wykupu planuje tez zrobic korekte lakieru i ceramike/generalnie detailing. Tu rozchodzi sie o to, czy zona mi pozwoli zabrac sobie samochod na kilka dni. Ale to tez najlepiej pokazuje, jak kocham fieste.

Od insidera probowalem wyczaic, czy da sie upgredowac asystent pasa ruchu do wersji z Focusa (tam samochod trzyma srodek pasa jak tesla, u nas w fiestach, jak wiemy, odbijamy sie od pasa). Niestety dostalem odpowiedz, ze focus ma inne czujniki, wiec chyba sie nie da.

Samochod nie bierze oleju, plyn chlodniczy tez sie trzyma w normie. Android auto przestal dzialc, ale winny okazal sie kabel - podczas mrozow powiedzial dosc po kilku latach uzywania.

I tyle pamietniczku.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 10 Mar 2021, 18:52   

Ja akurat bardzo mało jeżdżę, bo po 3 latach mam 16.000 km i też start stop potrafi w zimie się nie uruchomić ze względu na "ładowanie akumulatora", a raz z powodu "zbyt niskiej temperatury zewnętrznej". Mam ładowarkę z lidla i już raz ją profilaktycznie podłączyłem. Nie wyciągałem akumulatora, bo nie trzeba tego robić. Dzisiaj, po kilku tygodniach od tego dodatkowego ładowania, mimo włączonego grzania kierownicy i foteli, start stop uruchomił się normalnie.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Mar 2021, 12:08   

Jakby ktos sie zastanwial, jakie napiecie na klemach oznacza jaki poziom naladowania akumulatora, to wrzucam tabele:
https://carbatteryworld.com/wp-content/uploads/2013/01/Car-Battery-Voltage-Chart.jpg

U nas fiesta po kilku dniach stania miala tylko 11.92V, a po kolejnej dobie juz 11.58V i ledwo zapalila! Ale samochod stoi pod chmurka. Do tego jezdzi nim zona, ktora lubi rozmawiac przez telefon nawet po wylaczeniu silnika. I tak czasem konczy rozmowe kilkadziesiat minut, a system B&O 360W i nie tylko wtedy prad ciagnie. I dopiero teraz wie, zeby tak nie robic.

Ladowanie, przy wlaczonym wszystkim, 10 s od odpalenia, 13.5V. Wiec dobrze.

Co ciekawe, przejechalem sie samochodem ledwo 3 razy, w tym raz wyjatkowo daleko (bo z 7 km, zwykle nasza fiesta lata po 2 km). I juz start stop znow dziala. I to wszystko przy grzaniu przedniej i tylnej szyby (sniezyca, znow Trzaskowski nasypal zlosliwie w stolicy), fotela, audio.

Wiec czekam sobie spokojnie, az Chinczyk wrzuci prostownik na statek, bo akumulator powstal jak feniks z popiolow.

Czyli dobra rada - dajcie znac Waszym partnerka/sobie samym, by nie rozmawiac w samochodzie przez telefon po wylaczeniu silnika na postoju
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Mar 2021, 16:50   

Prostownik z aliexpress za cale 85 zl doszedl i samochod sie juz laduje pod chmurka. Jesli ktos sie boi czegos takiego, to go doskonale rozumiem - sam wierzylem, ze akumulator mozna ladowac jedynie po wyciagnieciu z samochodu. Ale przy dzisiejszych jezdzacych komputerach, lepiej tego wlasnie nie robic. O braku meczenia sie z noszeniem akumulatora tez warto wspomniec.
Kabel idealnie wychodzi przez podszybie, prostownik ma swoje wygodne miejsce obok turbiny. Do tego w moim wypadku przedluzacz 20 m (wystarczyloby 15) za 32 zl i juz 2h sie Fiesta laduje. Bylo niecale 40% stanu naladowania, prostownik daje maks 8A, ale teraz juz tylko 5.2A, wiec troche to zajmie, zwlaszcza ze przy 80% powinien zwolnic.

A jutro zmiana opon na letnie + zmiana porysowanej felgi na nowa.

W temacie technicznym opisalem zmiane zarowek na ledy. I oczywiscie jestem zachwycony, jednak chce dosypac lyzki dziegciu do garnka miodu, ktory tam zaserowalem. Po kilku dniach i nocach jazdy fiesta z ledami chalupniczymi, powrocilem do mojego codzinnego samochodu ze swiatlami full led. I niestety nie ma porownania, swiatla od zawsze przystosowane do led swieca duzo lepiej. I nie chodzi o jazde na swiatlach drogowych, porwnuje jedynie swiatla mijania.
Czyli zapisujac matematycznie H7 << samodzielny montaz LED w soczewkach << LED fabryczny.
Jednak wciaz jest lepiej od H7, ale juz nie biore fiesty noca majac wybor :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Mar 2021, 18:09   

Wczoraj, po jezdzie do wulkanizatora i z powrotem, start-stop przestal znow dzialac. Czyli podladowanie okolo 6 h nie wystarczylo. Zglebilem temat i sie z Wami podziele:
1. Mamy akumulator EFB, wiec ladujemy go zwyklym programem prostownika dla akumulatorow olowiowo-kwasowych, a nie AGM, jak zrobilem wczesniej. Tak rzecze anglojezyczny internet.
2. Jesli Wasz prostownik ma opcje repair, nalezy jej uzyc po naladowaniu akumulatora. Choc znalazlem tez opinie, ze niektore prostowniki robia to przed wlasciwym ladowaniem automatycznie.

Ogolnie internet polskojezyczny jest niemal pusty, a po angielsku jest wszystko, ale czy to prawda, nie wiem.
Uzywam tej ladowarki:
https://www.akumulatory.i...408d/#more-1200

Jak nikt mi kabla nie przetnie, to w trybie repair bedzie dzialac ponad 30h, mam nadzieje, ze wystarczy.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 20:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 17:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 14:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.