Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
Autor Wiadomość
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Paź 2020, 15:01   

Jeszcze inna tonacja wnętrza, tym razem srebrna.
Poprzednia leży na działce.
Elementy samodzielnie pomalowane RAL 9006.


Profil Facebook
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Lis 2020, 12:30   

Taka ciekawostka :devil:
Jeżdżę dość dynamicznie.
Ostatnio jeździłem na odcinkach 15-20km głównie,
po mieście i pod miastem, parę razy na S2.
Przejechałem 512km, zatankowałem 33 litry paliwa.
Wychodzi prostą matematyką 6,4 litra spalanie (!)
Profil Facebook
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Lut 2021, 15:17   

Zmieniam hamulce z tyłu.

Ogólnie to jedna z tarcz kotwicznych przerdzewiała, pękła i tył mi prawie nie hamuje.
Choć 50 tys km temu robiłem te hamulce, to zostałem zmuszony sytuacją to zmian.

Nadal bębnowe zostają, bo nie udało mi się znaleźć części pod tarczowe.

Z bębnami też był problem, bo tarcze kotwiczne to towar deficytowy, albo kosmicznie drogie w ASO (ponad 600zł/szt.), albo nie ma ich w sprzedaży wtórnej. W końcu od kogoś kto auto rozbierał kupiłem używki w średnim stanie.

I ten post jest im poświęcony. Rdzę z kupionych usunąłem tarczą drucianą i wiertarką. Potem oddałem resztę do piaskowania i malowania proszkowego. Policzyli sobie po 35zł/szt.

PRZED




PO







Montaż wkrótce.
Profil Facebook
 
 
Wirus 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: ....
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 47
Skąd: ...
Wysłany: 18 Lut 2021, 16:12   

Tarczowe to tylko z ST150 podejdą, ale wtedy masz taką samą średnicę z przodu i z tyłu.
Ps fajny kolor
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Lut 2021, 17:57   

Wirus napisał/a:
Tarczowe to tylko z ST150 podejdą, ale wtedy masz taką samą średnicę z przodu i z tyłu.
Ps fajny kolor


Dzięki.
Tarcze/klocki to nie był problem. Nigdzie nie widziałem jarzm i zacisków na tył. (przednich nie założę, bo musi być ręczny) Owszem są fordowskie do Mondeo mk3 przykładowo, ale tam są większe koła, a ja zimą mam 14" i już by mi moja koła nie weszły. Tyłu z ST nigdzie przez miesiąc poszukiwań nie widziałem w ogłoszeniach, poza jednym ale gość sobie śpiewał 900zł, jak przez telefon śpiewał "bo rzadkie, a jak rzadkie, to musi być drogo".
Profil Facebook
 
 
Wirus 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: ....
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 47
Skąd: ...
Wysłany: 18 Lut 2021, 18:15   

Mogę zapytać na grupie ST, czy ktoś ma tył na zbyciu. Przednie nie pasują do tyłu. Ja dorwałem za 200.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 21 Lut 2021, 12:09   

Wiecie, że jarzma z ST150 i Focusa mk1 mają takie same nr katalogowe? Zamiast kombinować z szukaniem gratów z Fiesty wystarczy swapnąć tarcze z Foki.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1619
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 21 Lut 2021, 19:45   

Dokładnie tak jak kolega pisze :brawo:
_________________

 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1619
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 22 Lut 2021, 19:25   

[quote="slawomirro"]

Z bębnami też był problem, bo tarcze kotwiczne to towar deficytowy, albo kosmicznie drogie w ASO (ponad 600zł/szt.), albo nie ma ich w sprzedaży wtórnej. W końcu od kogoś kto auto rozbierał kupiłem używki w średnim stanie.

Czy taki problem.
Fiesta mk5 od 2000 roku.
Puma też od 2000 roku.
Sprawdziłem mam 2 komplety :ok:
_________________

 
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Lut 2021, 09:37   

modell1 napisał/a:


Czy taki problem.
Fiesta mk5 od 2000 roku.
Puma też od 2000 roku.
Sprawdziłem mam 2 komplety :ok:


Już po ptokach, bo skompletowałem nowe części pod bębny, tym razem komplecik szczęk i cylinderków od TRW, nowe linki ręcznego z gumami/osłonami, regulatory szczęk i sprężynki, nowy czop piasty i łożysko i nawet śruby mocujące wszystkie elementy.
No i już polakierowane tarcze kotwiczne.

Do Twojej listy jeszcze można dodać Ka II, co nie zmienia faktu, że jako osobne części są prawie niedostępne w sprzedaży na żądanie. Trzeba polować.

Natomiast hamulce tarczowe na tył miały tę wadę, że części nie było. Co z tego, że tak jak bębnami, pasuje kilka modeli, skoro ich nie było w sprzedaży? Albo były, ale w stanie tak złym, że nieadekwatnym co żądanej ceny. Na dzień dobry chciałem robić tarcze na tył, szukałem, szukałem i bez efektu skompletowania w miarę nowego zestawu, a same tarcze na tył droższe od tych na przód (oczywiście tylko nówki mnie by interesowały). Finansowo po podliczeniu elementów się nie skalkulowało.

edit

komplet pod tarcze na tył tj taki znalazłem:

tarcza kotwiczna:
https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy-hamulcowej-ford-focus-fiesta-fusion-9263941595
62zł x2 = 124zł

piasta koła z łożyskiem:
https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy-hamulcowej-ford-focus-fiesta-fusion-9263941595
160zł x2 = 320zł

zacisk na tył:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulcowy-tyl-lewy-ford-focus-i-mk1-nowy-9063947984
140zł x2 = 280zł

jarzmo zacisku:
https://allegro.pl/oferta/jarzmo-zacisku-tyl-lp-do-ford-fiesta-vi-focus-mk1-9658376397
180zł x2 = 360zł

tarcze+klocki komplet TRW:
https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-i-klocki-tyl-ford-focus-mk1-9407673152
170zł

części montażowe ABS, linka ręcznego i czop piasty są chyba takie same jak w wersji pod bębny.

= w sumie = 1250zł
+ lakierowanie jarzm/zacisków dało by ok 1500zł.

A pod nowe bębny wyszło mi tak:
Bębny TRW (nowe, wyprzedaż magazynu) + nowe szczęki TRW komplet= 350zł
tarcza kotwiczna x2 + piaskowanie/lakierowanie = 200zł
czop piasty + łożysko x2 = 180zł
linki ręcznego, auto regulatory szczęk, części montażowe = 150zł
cylinderek TRW x2 = 100zł
= w sumie = 980zł

Wychodzi, że markowe części bębnowe są zwyczajnie tańsze o sporą kwotę.


Swoją drogą to przed zmianą tyłu musiałem pojechać na przegląd na SKP, jakoś tył dał radę przejść, ale około 1100Nm siły hamowania z tyłu to tragedia (choć w normie stacji kontroli). Ja robiłem w 2016 nowe bębny to nówka osiągnęła ponad 2600Nm. (a nowy przód 3,3k Nm)
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.