Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Dywagacja o RQC uszczelka z Black Top i obrotowy bol serca
Autor Wiadomość
Oyasumi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 25
Dołączyła: 12 Mar 2020
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Lis 2020, 00:54   Dywagacja o RQC uszczelka z Black Top i obrotowy bol serca

Hejka, niedługo będę grzebała silniczek, pewnie wpadną jakieś śrubki ARP, rozrządy, graty pokroju panewki i inne w silniku owiewki. No i pomyślałam, że jak już coś tam rozbieram to i uszczelkę pod głowicą bym może wymieniła... Głównie chcę zdjąć głowicę, bo pare razy tak z 2, 3 była sytuacja, że się "poślizgnęły" biegi i na obrotach bliskich odcinki wszedł nie ten co trzeba i silnik prawie się w Hondowski nie zamienił i nie zaczął kręcić w drugą stronę od tych obrotów. Czyt. odwalona została lipa i chcę zobaczyć czy się zawory z tłokami za bardzo nie polubiły i nie zderzyły ze sobą, albo cokolwiek mogło się przy okazji wydarzyć.(Jak ktoś wie czego stan jeszcze sprawdzić to prosze o info :D ) Obawiam się trochę o kondycje pieca, choć mocy nie straciła... No, ale do sedna jak już tę uszczelkę zmieniam to słyszałam, że podobno da sie wrzucić taką od Black Topa i ma mieć to ponoć cudowne efekty (oprócz konieczności lania 98 w górę). I teraz pytania: Czy taką usczelkę idzie dostać do 1.8, czy tylko dla 2.0 takie cuda. Czy to gra warta świeczki, co mozna uzyskac po takiej wymianie i czy silniczek z takim rozwiązaniem nie staje sie jakis awaryjny i czy lepiej jednak zostać przy oryginalnej i nie wymślać? Auto jezdzi bardzo czesto i gesto, ogień na tłoki idzie praktycznie cały czas od rozgrzania aż po blady świt praktycznie codziennie. Moja Fufu ma spinę ze sporą iloscią aut więc każdy konik mechaniczny jest pożądany. Mam nadzięję, że się za mocno nie rozpędziłam w aspekcie literackim tego posta i dało się go przeczytać. :D

P.S. czy jest inny sposób na sprawdzenie czy silnik coś oberwał po takim obrotowym incydencie? Jakiś test olejowy czy coś? Kompresja? Czy tylko zdjecie głowicy?

Dzięki za odpowiedzi! :przytul:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lis 2020, 09:51   

Zawsze można zajrzeć przez gniazd świec bez sciągania głowicy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Oyasumi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 25
Dołączyła: 12 Mar 2020
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Lis 2020, 10:26   

Chyba ciężko, choć spróbuję. A ktoś może wie coś na temat tych uszczelek jak one pasują, która do czego czy warto i czy się to psuje? :D
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 15 Lis 2020, 10:30   

Jeśli się bawić w mody, to p zdjęciu głowicy oddać ją do zakładu gdzie zrobią porting, i przy okazji mogą nieco zlizać głowice celem zwiększenia cr. Od razu przy robocie warto zmienić pierścienie i panewki
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lis 2020, 12:56   

Nie lepiej zacząć od diagnostyki jak napisał Joe, zainwestować w kamerkę pod smartfona i sprawdzić czy zawory odbiły się na tłokach, dalej pomiar kompresji na zimnym, ciepłym silniku, próba olejowa i wtedy oceniać co dalej.
Po zrzuceniu remont głowicy, można oddać na wygładzenie kanałów też, uszczelka z blacktopa do danej pojemności czyli 1.8 i wzrośnie stopień sprężania, a za tym i efektywność pracy silnika, nie powiedziane jest, że pb98 będzie potrzebna, może bardziej dla pewności, choć przy odpowiedniej obróbce głowicy(komory spalania) można zminimalizować efekt spalania detonacyjnego i jeździć na pb95.
Śruby ARP na korbowody to dobra inwestycja jeżeli planujesz często i wysoko kręcić motor, choć one wskazane są według mnie powyżej 7300-7400 obr/min, jeżeli zostaniesz przy seryjnym komputerze rs czyli 7 tys to bardziej forma twojego spokojnego snu i wydania ok 300zł na owe śruby, pamiętaj, że zetec silvertop/blacktop mają m8 śruby
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Oyasumi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 25
Dołączyła: 12 Mar 2020
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Lis 2020, 16:13   

Tak, kamerkę już zamówiłam. Pomiar zrobię i jeszcze powstrzymam się przed zdjęciem głowicy, może wszystko jest okej i doprężenie przesunie się w czasie skoro jeszcze jeździ na zimę. Śruby mam zamiar zmienić, bo motor kręcę wysoko praktycznie zawsze, a wolę spać spokojnie. Ktoś zna jakieś zaprzyjaźnione zakłady z FKP, do których były wysyłane głowice zetka do obróbki? :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Różnice między Silver top a Black top 2.0
FiFa Tuning mechaniczny 1 27 Mar 2017, 07:01
Jaszczur
Brak nowych postów [Ogólny] Black Top z głowicą od ST170
ArekBinek_86 Tuning mechaniczny 3 7 Sty 2013, 20:46
Stunt_Man
Brak nowych postów [Inny] Uszczelka pod głowicę 2.0 16V z black topa do silvera
radekbox Tuning mechaniczny 4 24 Maj 2011, 20:27
radekbox
Brak nowych postów [Solved] Fiesta 1.8D MK4, przeszczep serca i problemy
Problem po przekladce silnika
GilU Elektryka 5 27 Maj 2009, 09:56
GilU


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.