Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
17 Gru 2011, 17:55
[MK3] FIESTA z WLKP by luk-90
Autor Wiadomość
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Mar 2020, 08:28   

Taka szybka wrzutka kilku rzeczy.

Wybiegając w przyszłość zacząłem myśleć większych hamulcach, bo może trzeba je będzie zmienić, ale bez harkoru pozostać muszę w 15 calach, więc nie było mowy o czymś większym niż 280mm. Kumpel dołożył cegiełkę do prodżektu i przesłał swoje stare hamulce z st200 278mm. Ja mając hamulce 260mm z mk1/mk2, potrzebuję podmienić tylko jarzma. Zamysł mój to kupić tarcze z st150, które będą pasowały p&p z tymi jarzmami do moich zwrotnic fiesty mk6.


Nie podobały mi się ori śruby od zamachu, znalazłem za dobry preis ARP tylko musiałem poczekać ok miesiąca


Aerocatch do mocowania maski, miałem chińczyki, ale wideła z jutuba trochę mnie zniechęciły, i bardzo dobrze, bo jakość wykonania jest nie do porównania, na kluczyk oczywiście


Przymierzałem i kombinowałem któregoś razu co tu z dolotem zrobić, bo pierwotny pomysł z budowaniem dolotu z frontu leżał mi jak kula u nogi topielca. Zadzwoniłem do Boba i mu mówię, że trzeba wymyślić coś lepszego w działaniu i mniej problematycznego, Andrzej rzucił pomysł zbudowania dolotu z podszybia, ta wizja już znacznie bardziej mi odpowiadała. Zaczęliśmy mierzyć i kombinować, dmuchawa okazała się niezbyt kompatybilna z naszą wizją. Trzeba było przebudować, wybór padł na wymiarowo mniejszą jednostkę Spal i upchać ją najgłębiej jak się da.
Najpierw usuwanie starej jednostki i pozostawienie samej ramki dmuchawy oryginalnej

Osadziłem spala źle, co dało mi totalnie nic, replay i znowu budowanie

W ostatecznej wizji dmuchawa musi być w narożniku, aby dobrze dmuchała w tunel centralny zrobiłem taką kierownicę powietrza

I dmuchawa wylądowała tak, skręcona do pleksy śrubkami samochamownymi i uszczelniona


Wspomniałem, że zabrałem się za spawanie plastiku? Nie? to zabrałem się za spawanie plastiku na swoje potrzeby.
Dmuchawa wypada idealnie pod kratką podszybia i woda skapywała by bezpośrednio na styki elektryczne i silnik to wykonałem małą osłonę

Aby wszystko grało, trzeba było podgiąć ramię mechanizmu wycieraczki i teraz jest miejsca, a miejsca, będzie ok 10mm, foto z przed doginania

Dmuchawa dostała uszczelkę na spód i skręcamy docelowo, wiadomo jest wszędzie dookoła wszechsyf, ale będzie posprzątane


Pojawiło się info, że oryginalny mechanizm otwierania przepustnic z motocykla nie wydoli, bo jest stanowczo za krótki, okazało się to prawdą, kolejny temat z miliona innych do ogarnięcia, stary został zdemolowany, żeby odzyskać połówkę ważniejszą z blokadą, na całe szczęście moje przepustnice są tutaj rozbieralne, bo są takie zabite na stałe.

Powstał prototyp z plastiku

kółko znitowałem do oryginalnej części, niby dawało to radę, jednak jakieś takie plastikowe się wydaje i według mnie długo nie pożyłoby, zdecydowałem się na alu, które jest dość łatwe w obróbce garażowymi metodami. Kółko było robione na oko i wyszło praktycznie idealnie ok 64mm, linka idzie po okręgu ok 59-58mm, wyszedł skok od początku do końca ok 43mm, przy plastiku było 45, ale tutaj pogłębiłem rowek skracając jej drogę

Do regulacji linki posłuży taka śruba regulacyjna z quada, ma gwint m6, ta długa nakrętka to mój pomysł, natnę ją wzdłuż i będzie przytwierdzona do stelaża przy przepustnicach


Andrzej podsunął pomysł z zakupem linki i pancerza w sklepie rowerowym, działa pięknie.

Musiałem jakoś zasilić serwo hamulcowe podciśnieniem, wymyśliłem sobie, że połączę potrzebę zasilenia serwa z potrzebą zaślepienia otworów wtryskiwaczy przepustnic. Kupiłem adaptery z 14mm na 8mm alu, otwory w przepustnicach mają 13,9mm, trochę autoweld i po delikatnych wbiciu siadły, że mucha nie siada

To zdjęcie mi się podoba najbardziej, jak równiutko wyszły wszystkie


Zabrałem się za sprawy elektryczne, tu wyciąć, tam dołożyć, tam przerobić.
Wiązka do cewek razem z czujnikami ciśnień paliwa i oleju, Andrzej to genialnie wymyślił, EMU będzie miało kontrolę nad tym i jednocześnie jest na żywo podgląd do ciśnienia paliwa na listwie


Wiązke silnikową też trzeba było przebudować, dołożyć musiałem ok 20 przewodów, między innymi różne kontrolki, Launch control itd :fox:

Znikają z oczu kable z fartuchów, będą pochowane i nowe wiązki lamp


Zakupiłem wiązkę wtrysków z focusa mk1, nawet nie musiałem jej jakoś super przerabiać, kilka wtyczek, przedłużyć kabelki i zarobić swoją wtyczkę łączeniową, wyszło schludnie, tak myślę.


Dalej Podwaliny Airboxa revA. Mam fajny filtr powietrza do starego opla kadeta pipercrossa, ale nie bardzo mi pasował, tam jest na prawdę ciasno. Założenia były, aby zbudować układ dolotowy zasysający powietrze z podszybia, ale żeby było w miarę odseparowane od komory silnika, czyli seryjna ścianka grodziowa zostaje i guma na grodzi uszczelniająca komorę. Stwierdziłem, że zabiorę się za zrobieni filtra powietrza. który będzie dopasowany do mojej wizji, wziąłem na początek alu kątownik


Początki nie są łatwe


Okazało się, że w takiej konfiguracji trąbki przepustnic będą walić w sufit, co wydawało mi się niezbyt trafione :666:
Zacząłem poszukiwania alternatyw. Okazało się, że w Sokole Wędrownym(Suzuki Hayabusa) drugiej generacji były montowane trąbki wygięte. Poszukałem, znalazłem, tanio nie było, ale było warto, tu macie porównanie z gsxr750


Tutaj widać, jak ładnie trąbka Hayabusy bije w światło podszybia


Moje przepustnice mają średnicę montażową trąbek 54mm, a Hayabusa ma 56mm, dlatego połączyłem obejmy z Hayabusy z moimi 750 i jest idealnie. był mały rant na wejściu przepustnic, zebrałem go frezem do metalu i wygładziłem


Dalej tą drogą mój początek boxa poszedł do śmieci, bo w ogóle mnie nie satysfakcjonowało to w pewnym momencie, z żywicą zaczeło to ważyć, zacząłem kombinować, mierzyć, myśleć, jak by tu to ogarnąć tak na prawdę spoko w garażu. Powstaje RevB wykorzystując airboxa z gsx1300r, gdyby udało się zmienić tylko rozstaw otworów pod trąbki to seryjny airbox, w większości by dał radę u Mnie. Gdyby tak nie spróbować ze spawaniem plastiku? Sapnął wkurzony miś :devil: Kupiłem najtańszy hotair i jazda z koksem. Po drodze wyszło, że ten airbox jest zrobiony z plastiku PP, czyli Polipropylen, jest to jeden z łatwiej spawalnych plastików, nie przejmuje tak ciepła z otoczenia, jest odporny na oleje i paliwo itd. Zaczęła się sroga rzeźba w kupie, rzekłbym druciarstwo według niektórych :rotfl: . Pomiary powiedziały, że nowy rozstaw trąbek zmieści się na milimetry w ori airboxa, to jazda z koksem, płyta PP 6mm wgrzana, wspawana, jak kto zwie


Wymierzone i wycięte


Udało się troszeczkę zmienić kąt pod jakim airbox atakuje rozpórkę, bo była kolizja, a teraz nie ma.


Dalej tworzyłem z płytą 4mm


Nie podpasowało mi to, uciąłem to i odrobinę inaczej zrobiłem
[/URL]



Zrobiłem łapki do zamocowania filtra, który i tak mocno siedzi bez tego


W tym momencie trzeba napisać o filtrze powietrza, zdecydowałem zrobić go od podstaw. Trafił się filtr kabinowy z mazdy 3 bk, miał ramkę z plastiku PP, cięcie, spawanie, i powstaje filtr.

Kupiłem siatkę alu z dużym ziarnem do wewnątrz, materiał filtrujący do motocykli, na zewnątrz siatkę z małym ziarnem


Nie prezentowało się super, ale ja miałem cały czas wizję w głowie i to mnie motywowało


Teraz kolejny etap budowy, zbudowanie kołnierza do podszybia, aby było to w miarę szczelne na przedmuchy powietrza do komory silnika, niech chłodne pozostanie chłodnym, a zimne zimnym. pomiary, cięcie, guma 3mm nbr i tajemniczy składnik X i tak oto powstały atomówki


Tak to mniej więcej wyszło

Tyle wyszło miejsca do rozpórki


Od strony podszybia wyszło super, bo perforacja tej blachy okazała się naturalnym daszkiem dla dolotu


ja nie miałem ochoty ani samozaparcia na obróbkę airboxa, kumpel wziął to na klatę i bardzo dobrze, bo byłoby gówno wizualne z tego

Tutaj zacząłem się martwić, bo słyszałem tylko "więcej towaru" Szpachla do plastiku, nic nie popęka



Psiknąłem ramkę filtra


Zapomniałem o IAT, chciałem wkleić śrubę montażową w dno airboxa, ale zostawiłem plastik z ori mocowaniem z Hayabusy, okazało się, że jest tam taki sam gwint, cyk, fuch spawareczka w dłoń


I efekt końcowy, pomalowany farbą strukturalną matową



Dolot jest oddalony od ściany grodziowej ok 8-10mm, silnik nie powinien o nic pukać, bo na tak rozwiązych mocowaniach jest znacznie mniejszy wychył. Po zważeniu airboxa z filtrem wyszło 1074gramy :razz:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Mar 2020, 11:44   

Łukasz, co tu dużo pisać ŚWIETNA ROBOTA ale to już Ci mówiłem nie raz.

Srogiego challenge mi dałeś z tym UPem - będe musiał się postarać aby go przebić :P
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 30 Mar 2020, 16:18   

No elegacko.
Jaka konkretna fotorelacja.
:ok: :yes: :brawo:
_________________

 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 31 Mar 2020, 15:37   

Piękna realcja. Grubo poleciałeś z tematem. Jestem ciekaw jak o będzie latać i co pokażą cyferki szczególnie te od czasów na drodze :)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Paź 2020, 11:49   

Cześć, mineło znowu trochę czasu, trochę godzin w garage, udało się pchnąć do przodu złomka. Chciałem do lipca uruchomić paździerza, nie udało się, więc teraz nie obieram żadnych ram czasowych, będzie to będzie, oby zdążyć do 2030 zanim będą chcieli zabraniać wszędzie aut spalinowych :fox:

Się działo od ostatniej aktualizacji na przykład tu

i tu

oraz tu


Bardzo źle podszedłem do tego wszystkiego, bo powinienem zacząć od zrobienia budy, a głupi łudząc się, że skoro na wierzchu wydaje się przezwoicie to w środku też tak jest.... nie było.
Dużo zeszło na walce z rudą w różnych miejscach, ale nie bardzo było wyjście inne z sytuacji

Nie chciało się, ale mając już tak duży rozkład karoserii to wyjąłem kolejny raz bak i zabrałem się za korozje podłużnicy tylnej, nie było źle, ale dobrze, że ogarnąłem, jestem spokojny o mocowanie tylnej belki.





Jak wyrzuciłem już belkę tylną z pod auta to wdrożyłem w życie pomysł stabilizatora z mk3 do belki mk5, trzeba było dorobić mocowania, obejmy na szczęście kilka lat temu kupiłem nowe z aso, jedne z ostatnich


Jak widać poniżej przy mk5 jest o kilka milimetrów szerzej niż przy mk3 i stab się wygina w lekki banan

W tym celu dospawałem płytki 5mm pod końcówki stabilizatora i wjechały inne, dłuższe śruby

Belka poszła do piaskowania, stabilizator do piasku i proszku, efekty:


Błotniki zeszły na zawał i są nowe na nitonakrętki


Jeden zamiennik, jeden oryginał. Jaka między nimi jest przepaść jakościowa to kopara opada

Jakaś walka z rdzą i naprawa miejsc mocowań błotników


Obudowa nierządu :razz:


Obudowa termostatu + Bobson znalazł chłodniejszy termostat 80C


Niestety brak wiedzy na temat lakiernictwa+ różne materiały i się pogryzło


Rant progu kierowcy odmówił dalszej jazdy


U kumpla znalazł się dawca


Kolejne w kolejce mocowania pod aerocatch'e


Wiele wątków pominąłem, to tylko taki z grubsza skrót.

Dalej zmierzało to wszystko w stronę malowania budy, ze dwa tygodnie szlifowałem to gówno


Długo musiałem czekać, żeby została obrzygana, Akryl ral 7016


Od dawna chciałem ten smaczek zamontować


Cięcie maski, jednorazowe podejście, brak kolejnych sztuk na stanie :666:


Z racji, że maska została wykonana na biało to trzeba było się zabrać za znienawidzoną lakierke :sad:


Tak wygląda na budzie


Wyszedł babol, bo klapa była malowana w innym terminie i wyszedł inny odcień, musiałem sam malować znowu, początki było na prawdę trudne, taki tam zaciek :666:

Przy drugim podejściu już bez zacieku :666:


Wyścigowe okno, żeby odzyskać telefon


Lotka


Lusterka Mattig dostosowane do mk3, są w pełni manualne (ustawiane palcem), ale super lekkie, Mi się bardzo podobają


Ściągnąłem pierwszy mod jaki robiłem w zasadzie 10 lat temu, folie na kierunkowskaz tylnych lamp


Zanabyłem takie nowe cosie w liczbie dwóch sztuk


Naciągnąłem w końcu opony na felgi i dochodzi mały detal, ale bardzo mi podchodzi, napisy na toyo


Elementy wydechu są już też wszystkie, będzie wydech 2,5 cala z końcowym tłumikiem 2,25 z nierdzewki z końcówką 90mm


Czekając na malowanie złożyłem motor do kupy, rozrządy, pierdoły itd


Na ten moment buda ma złożone szyby, drzwi, klape bagażnika, maske, zapinki, silnik z kołem zamachowym, sprzęgłem, skrzynia biegów, półosie, zwrotnice mk6, alternator, napinacz z durateca przerobić trochę musiałem, ale jest i gra gitara, więc pasek wielorowkowy też na swoim miejscu, spowalniające koło pompy wody, na razie nie zakładam ładnych rzeczy, żeby nie uszkodzić przy pracach, które szybko teraz nie nastąpią


Teraz auto wylądowało na twardym gruncie pod chmurką i plandeką, zanim tu staneło wchrumkało sporą ilość wosku do profili zamkniętych


Wybrałem parę wątków od ostatniego up'u, as always have a nice day :mrgreen:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Mar 2021, 21:29   

Się składa


Pierwsze minuty odpalenia, także dopiero co mapka ustawiona na odpalenie, w końcu oznaki życia



_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Mar 2021, 20:30   

Ale fajny prodżekt :9: bardzo przyjemnie się go czytało i mocno trzymam kciuki by dojechał do końca :yes:

Z ciekawości mam pytania:

1) skrzynia to ib5 czy MTX75, pytam bo nie wyłapałem tej informacji a po częściach składowych jej to zgłupiałem :hahaha:

2) Czy jestem już stary i ślepy czy zrezygnowałeś z VCT ? Jeśli jednak dobrze widzę, to czemu po prostu nie wziąłeś głowicy od zwykłego BT ??

Jeszcze raz gratuluje projektu :yes: :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Mar 2021, 21:45   

VCT usunięte, bo nie chciało mi się z tym bawić, oba wałki przestawione na parametry jakie angole niby testowali i się sprawdzają najoptymalniej przy seryjnych wałkach. VCT mogę przywrócić w każdej chwili, solenoid i koło wałka ssącego mam, wystarczy dorobić do wiązki przewody dwa i wyjąć korek/zaślepke z kanału zmiennej fazy, także jest furtka powrotna :-P

Skrzynia IB5

Autem chciałbym się w końcu trochę nacieszyć, bo tylko stoi od prawie 3 lat ;-( więc taki kamień milowy usłyszeć motor, choć są jeszcze problemy, bo nie czytał mi wałka rozrządu i uruchomiłem to w półsekwencji wtrysku

Silnik taki się trafił, swój sprzedałem, st170 ma większe kanały i najlepsze seryjnie wałki, choć kupno czegoś lepszego to 3k PLN.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Mar 2021, 21:59   

Jakie tam masz ecu?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Mar 2021, 22:38   

EcuMaster Emu classic
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 25 Mar 2021, 21:23   

luk-90, dzięki za odp. czyli wałki masz seria z ST170 jakoś tam ustawione.

Odnośnie głowic, czyli mimo tego że jest tam materiał do zebrania to i tak kanały seryjnie są większe niż w BT.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Mar 2021, 22:39   

Zawory są dłuższe względem blacktopa o 5mm i o tyle powiększyli kanały
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 26 Mar 2021, 10:33   

PumaRST napisał/a:

Odnośnie głowic, czyli mimo tego że jest tam materiał do zebrania to i tak kanały seryjnie są większe niż w BT.


Co nie oznacza, że ta głowica szczególnie po protingu jest najlepsza. W serii jej przepływy też są specyficzne - najlepszy parametr dla kanału ssącego względem silvera, blacka a zarazem najgorszy dla wydechu...
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 26 Mar 2021, 19:25   

Dzięki za odpowiedzi, zgłębiam bo z tego co widzę w zasadzie w 9 na 10 przypadków gdy turbią BT biorą dół od ST170 ale nie zostawiają głowicy tylko wkładają od zwykłego 2,0 BT.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Mar 2021, 19:49   

St170 ma znacznie mocniejsze korby, lepsze tłoki, seryjnie miejsce na czujnik stuku(to akurat bez problemu do dorobienia), a czapa z blacktopa oferuje lepszy stosunek kosztów do możliwości. Rozebrałem do śrubki oba silniki i wiem już na czym polegają dokładne różnice, doświadczenie niestety kosztuje :-) Zresztą opisywałem ten silnik:

http://www.ford-tech.pl/viewtopic.php?t=1871
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 28 Mar 2021, 20:43   

dziękuję za lekturę :yes:

To już wiem czemu pod turbo kładą głowę od BT z sprężynami zaworowymi od ST170.

Sorry za OT ;)
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Mar 2021, 22:35   

czapa z 2.0 blacktopa do dołu st170 ma też ten plus, że odpręży motor ze względu na większą pojemność komory spalania, dorzucając uszczelkę 1mm lub nawet 1,3mm MLS myślę, że w zasięgu jest CR w okolicach 9:1 :fox:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 29 Mar 2021, 10:58   

Dokładnie o tym pomyślałem jak doczytałem o różnicach w komorze spalania
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwi 2021, 20:48   

Coś się pomału dzieje, z zewnątrz zostały lusterka(zderzak przód tymczasowy, bo docelowy NOWY z futury trzeba pomalować), w środku jeszcze parę rzeczy zostało do zrobienia. tak się dziś pokazała :yes: Poprawiłem naciąg przepustnic, zrobiłem ich synchronizacje, potem zamontowałem airboxa z filtrem, rozpórka i catchtank :ok:




Jeszcze poprawiałem ustawienie kolumny kierowniczej, bo lekko w prawo celowała, teraz jest super, kierownica jest tylko przymiarkowa, wypadałoby teraz poszukać czegoś porządnego skórzanego z odsadzeniem 90mm. Dźwignia zmiany biegów jest trochę za daleko ode mnie i będę ją modyfikował, fotel wyjechał ile się dało do tyłu i lewarek też, ale linki zmiany biegów już mi nie pozwolą na dalsze manewry. Fajnie zobaczyć auto w jednej "kupie" po prawie 3 latach :serduszka:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Lut 2022, 21:52   

Dorwałem fajnego fanta w postaci lotki zendera do fiesty mk3, przedmiot wręcz unikatowy, do tego ciemne lampy tylne




http://www.youtube.com/watch?v=-67GBM9fzZc

Poza tym stan jest constans czyli bez zmian od roku, brak czasu na zabawke
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FKP w obiektywie WLKP :)
czyli powspominajmy razem
Żabcia Frakcja wielkopolska 4 22 Cze 2010, 20:32
Żabcia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.