Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
2 Lip 2017, 20:20
Fiesta Mk3 by Mały:)
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Mar 2020, 23:33   

termostat masz z 1.6 cvh wolnossaka, czy rs turbo? Czy może takie same były?
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Mar 2020, 01:38   

Po numerach takie coś znalazłem, z temperaturą otwarcia 82 stopnie, normalnie jest 88
https://www.iparts.pl/cze...2g1-153987.html
Średnica taka sama jak cvh, nie wiem czy wysokość pasuje
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Mar 2020, 03:34   

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1516131415140-TH141087J-O6650-termostat-cieczy-chlodzacej.html
montuj normalny na ~87 stopni, bo będziesz na niedogrzanym jeździł, to nie zetec żeby robić za piekarnik. Chłodnicą oleju wystarczająco go wychłodzisz
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 24 Mar 2020, 06:33   

"Vegetagt" termostat raczej z turbo, caly czas byl od poczatku nic nie zmienialem, a nie przyjzalem przy skladaniu na termostacie bo chyba sa numery bym sprawdził, ścigane obudowe termostatu i sprawdzę:-)😁
"Kuba87" wiec zdania sa podzielone, juz nie wiem jaki ewentualnie założyć, olejem napewno schlodze, podstawke pod filtr oleju mam tez z termostatem.
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Mar 2020, 08:21   

Ten motor się mocno grzeje przez to, że turbina jest wpięta w obieg wody. Wentylator chodzi niemal cały czas.
Masz teraz t3 z chłodzeniem wodnym czy bez? Jak z chłodzeniem to można iść w termostat 82, jak nie to zostaw normalny
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 24 Mar 2020, 09:44   

Ciekawy macie tok myślenia - seryjny motor i grzeje tak, że wentyl chodzi cały czas.
Celujecie w 2x wyższą moc i nie myślicie o układzie chłodzenia. Serio?

Im szybciej otwarty termostat w takim aucie tym lepiej będzie chłodzić bo będzie szybciej na dużym obiegu krążyć. I nie ma opcji, że motor będzie niedogrzany...
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 24 Mar 2020, 10:30   

"Bobson" dobrze myślisz. Ja ta turbine mam bez płaszcza wodnego.
Chyba kupie i zaloze ten zimniejszy termostat bo jak przyjda w lecie temperatury rzędu 30-35°C to bedzie gorąco pod maską... <oki> :)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Mar 2020, 10:49   

Większa chłodnica niż seryjne rst i termostat na 82 stopnie powinny mocno pomóc.
Angole montują T3 bez płaszcza wodnego tak jak Mały, żeby jeszcze mocniej obniżyć temperaturę silnika.
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 24 Mar 2020, 12:55   

Polecam pójść z termostatem do dobrego sklepu motoryzacyjnego. Kiedyś szukałem do imprezy turbo, podpasowali z czegoś termostat z otwarciem bodajże 79*C
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 24 Mar 2020, 17:43   

"Zwardek" ja mam kupioną chlodnice z diesla grubsza od ori xrki. :ok:
"Mariox003" dzięki za info, nie widzialem ze z Pisarzowic jestes...😁
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 24 Mar 2020, 18:20   

Mały, Jestem z Jeleniej Góry, teraz mieszkam w Pisarzowicach ale tych koło Lubania :-)
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 24 Mar 2020, 21:59   

Aahhaaaa😁 myślałem ze to te koło Bielska-Białej😁
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 8 Kwi 2020, 21:49   

Coś tam działam, ale jak zwykle nie obywa sie bez problemów, turbo po regeneracji nie mialo prawa funkcjonowac tak jak nalezy, zawor wastegate nie dolegał do korpusu, musialem ściągnąć część gorącą i podfrezowac zeby ladnie i szczelnie dolegało i nie puszczalo spalin. Przy okazji gosc wyrownal plaszczyzny gdzie skrecam z kolektorem i downpipe, byly tragicznie krzywe.
Zastanawia mnie też luz poprzeczny tej turbiny po regeneracji, nie wiem czy nie jest za duży, nie wiem jaki ma być i czy ma być luz poprzeczny, wzdłużnego nie ma. Różne opinie słyszę. Czekam na chłodnice oleju i uszczelki do turbo.





Szukam też jeszcze adaptera do przykrecenia podstawki filtra oleju bo ta co byla jest za krotka i chwyta do bloku moze ze trzy obroty, szukam i nie moge znaleźć takiej co tulejka ma okolo 30mm długości i srednicy 24mm.
Zastanawiam sie jeszcze nad świecami, te co miałem teraz do tej pory DENSO Iridium Power IQ 24 szlak je trafił, wiekszego gowna nie widzialem, lekki wstrząs i po swiecy, nie wiem czy kupić oryginały Motorcraft czy jakieś moze NGK, szukam irydowych ale też nie orientuje sie jakie moge kupic lub z czego podpasować.


Podstawka:


A tu moje bomble zbierają śrubki :-P Zawsze to jakaś pomoc. Hehe :hammer: :ok:

_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 8 Kwi 2020, 23:08   

Świece kup ori, jak znajdziesz w dobrej cenie daj namiar
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 9 Kwi 2020, 00:55   

Mały, kiedyś mi gościu powiedział, który turbiny regeneruje, że luz poprzeczny jest dopuszczalny dopóki wirnik nie trze o korpus. W czasie pracy olej "likwiduje" luz poprzeczny
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 9 Kwi 2020, 21:43   

Myślałem właśnie nad świecami z Motorcrafta.
Z turbo też syszałem ze dopoki nie trze jest ok chociaż zdania są podzielone :-P
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 9 Kwi 2020, 23:39   

Mi to mówił szef zakładu regeneracji turbosprężarek Turbo Bocian z Lubania, teraz z Olszyny. Niby jeden z lepszych zakładów.
Świece bierz jak nie motorcraft to ngk o odpowiedniej ciepłocie. Osobiście NGK są chyba jedne z najlepszych
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 11 Kwi 2020, 20:25   

Oby miał racje:-)😁
Przyszly uszczelki turbo i chlodnica oleju 13rzedowa, problem gdzie ja umiejscowic...hm <???> :myśli:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 12 Kwi 2020, 10:17   

Mały, na dachu :-P
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 12 Kwi 2020, 15:45   

Za wysoko😁bede musial podciac w zderzaku z przodu i jakos ja tam przymocowac, jak bym mial zderzaki z xrki to by tam bylo w ch...miejsca a tak jest mało😁
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Mały regulamin działu.
Freeman Przed zakupem 0 7 Gru 2010, 01:04
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.