Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Skrzynia mk6
Autor Wiadomość
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 11 Sty 2020, 18:48   

Powtórzę jeszcze raz praktyka to jedno teoria to drugie. W życiu na oczy nie widziałeś zdjętej skrzyni biegów, już nie wspomnę o jakiejkolwiek podstawowej elementarnej wiedzy nt mechaniki samochodowej i działania poszczególnych elementów. Działanie wedle zasady nie wiem ale wypowiem się. Zwraca ci się uwagę to napinacz się jak guma w starych gaciach. Od tej pory każdy bzdurny post jest zgłaszany do administracji aż dostaniesz permanentnego bana pisania w działach mechanicznych. Przypomina mi to sytuację z poprzednich for gdzie też cię tam ludzie szorowali za każdą bzdurę bo mieli serdecznie dość pisania farmazonów nie trzymajacych się kupy. Czytać potrafię myśleć również. I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 11 Sty 2020, 19:02   

Bobofrut napisał/a:
Powtórzę jeszcze raz praktyka to jedno teoria to drugie.

No jasne. Na ograniczeniu do 50, jedziesz 100, bo wg swojej praktyki tyle można? :rotfl:
Cytat:

Od tej pory każdy bzdurny post jest zgłaszany do administracji aż dostaniesz permanentnego bana pisania w działach mechanicznych.


Ależ zgłaszaj sobie cokolwiek chcesz.

Cytat:
I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać


Pamiętaj tylko że grożenie drugiej osobie to nie jest dobry pomysł, niezależnie kto ma rację.
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2020, 11:41   

Bobofrut napisał/a:
I wierz mi że doprowadzę do tego że przestaniesz w tych działach pisać


Pewny jestes ?
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Sty 2020, 13:51   

Bobofrut, nie chcesz nie czytaj, ale zabraniać pisać to tu nikomu nie będziesz

slawomirro, a ty przestań prowokować, możesz w pewnym momencie odpuścić tutaj nie odpuściłeś
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Sty 2020, 19:59   

Rzucanie słów bez pokrycia to trochę słaby manewr, ale rozumiem rozgoryczenie.

slawomirro - byłeś już kiedyś proszony, żebyś się nie wypowiadał, jeśli nie masz o czymś pojęcia. Byłeś proszony na forum. Byłeś proszony w pw. Ile można? Nie wiem, acz niebezpiecznie zbliżasz się do poziomu, który w naprawdę wielu miejscach byłby już traktowany jak trollowanie, a za to niejednokrotnie lecą spore bany. Zastanów się trochę nad sobą, bo jeśli ten trend będzie kontynuowany, to będę pierwszą osobą, która za takie zachowanie będzie Ci wlepiać warny skutkujące brak możliwości pisania. Informuję tu, jawnie i szczerze w wątku, żeby inni z moderacji/administracji widzieli - tak Panowie, to nie jest ani 1, ani 2 raz. W nieskończoność machać ręką nie można, zwłaszcza jak ktoś ma takie podejście.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Sty 2020, 20:12   

a ja dodam, że wyciągałem auta:
1) stojące rok w krzakach
2) stojące miesiąc w krzakach
3) stojące nieokreśloną ilość czasu w krzakach
4) stojące w jeziorach
5) stojące w innych zbiornikach wodnych

I nigdy nic takiego ze sprzęgłem się nie działo. Ba, nawet robiłem sprzęgło w aucie pływającym pod wodą i w miejscu styku zamach<>tarcza<>docisk nie było rdzy. Wszystko się ładnie wyciera podczas pracy. Natomaist reszta na około - jak najbardziej miała ślady ciężkiej przeszłości. Fun fact - tylko jedno łożysko w kole padło. Reszta okazała się wystarczająco wytrzymała ;-P
AFAIK to problemy z równością powierzchni (obojętnie po której stronie tarczy) powodowały głównie poszarpywania przy ruszaniu, a nie dziwne dźwięki.
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 12 Sty 2020, 20:56   

Puff napisał/a:
slawomirro - byłeś już kiedyś proszony, żebyś się nie wypowiadał, jeśli nie masz o czymś pojęcia. Byłeś proszony na forum. Byłeś proszony w pw. Ile można?
...
jak ktoś ma takie podejście...



Nie ma najmniejszego problemu. Nigdy nie logowałem się tu w celach towarzyskich, ani dla zabawy, bo naprawdę w życiu mam inne zajęcia. Celem moim była tu pomoc innym użytkownikom Fiest i wykorzystanie materiałów, które mam i pomoc na czym się znam.
Jak grupowo uważacie, że nie znam się, przeszkadzam, narzucam się swoim zdaniem i osobą, to naprawdę w żaden sposób nie zrobi mi różnicy jak sobie odpuszczę pisanie na forum.
Jak kogoś gdzieś kiedyś i jakoś uraziłem, przepraszam.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 12 Sty 2020, 21:28   

slawomirro napisał/a:

Jak kogoś gdzieś kiedyś i jakoś uraziłem, przepraszam.


Tu nie chodzi o przepraszanie i to, że kogoś uraziłeś.

Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur. Niestety często rzucasz jakąś dziwną teorią nie popartą absolutnie niczym którą uznajesz za słuszną i prawdziwą. Wtedy jak ktoś poda Ci argumenty, że jest inaczej to nie potrafisz odpuścić, zrozumieć tylko idziesz w zaparte ze swoją "racją". Rozkręca się gównoburza i efekty dalej znasz.

Tyle z mojej strony.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 12 Sty 2020, 21:53   

bobson napisał/a:

Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur. Niestety często rzucasz jakąś dziwną teorią nie popartą absolutnie niczym którą uznajesz za słuszną i prawdziwą. Wtedy jak ktoś poda Ci argumenty, że jest inaczej to nie potrafisz odpuścić, zrozumieć tylko idziesz w zaparte ze swoją "racją". Rozkręca się gównoburza i efekty dalej znasz.
.


Masz rację, konkrety nie bzdury.
Niektóre tematy pomijam, bo są mi obce (np lpg, diesle) to się nie udzielam, czytam, ale się nie wypowiadam. W tym temacie też bym się nie udzielał, bo na skrzyniach biegów wiele się nie znam. Odezwałem się, bo mam wg mnie unikatowe materiały nt temat i zostałem przez Was "zjedzony" bo nikt z Was o tym nie słyszał. Nie mogąc pokazać online dokumentu z góry zostałem skazany na przegraną, w grupie siła.

Przy okazji pojawiła się się sprawa rdzy. Pewnie jest jak piszecie, z drugiej strony stałem sobie i patrzyłem jak mechanik u mnie w aucie sprzęgło wymieniał, moje było w nalocie, on mówił, że takie przecieranie z nalotu to norma i przy każdej wymianie tak robi. Byłem, wiedziałem, ale nie mam jak tego poprzeć, więc znów w grupie siła i wychodzi że gadam bzdury.

Wydawało mi się, że forum to też miejsce na dzielenie się swoimi różnymi doświadczeniami jeśli są różne, ale widać źle myślałem.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 12 Sty 2020, 21:56   

Wymiękam :kaput: :kaput: :kaput:

Na PW podsyłam Ci @ do tych unikatowych dokumentów, z chęcią się zapoznam :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 12 Sty 2020, 22:25   

bobson napisał/a:
Dla mnie idea pisania na forum polega na pomaganiu i pisaniu konkretów a nie bzdur.



W pełni popieram. Dodam tylko że znam przypadek kiedy ktoś gdzieś przeczytał takie złote porady na innym forum i skończyło się to grubym remontem silnika. To ja poleciłem koledze Wirus by zgłosił się do bobsona, tym bardziej że jeździłem tym autem i wiem że ze skrzynią nie jest za ciekawie. Moje rozgoryczenie jest tym większe, że dostałem osta, bo często i gęsto zwracałem uwagę na takie dyrdymały bo nie trawię jak ktoś coś gdzieś podchwyci, nie zweryfikuje informacji i powiela je dalej.
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 15 Sty 2020, 00:03   

Slawomirro - otrzymałem materiały, dzięki.
Tak jak mówiłem, materiały są dostępne na necie. Nie koniecznie po polsku ale po angielsku już je przeglądałem.

Masz rację, faktycznie po 2010 zmienili przesuwkę 5 biegu o czym pisałem wcześniej.
Zmodyfikowana sprężyna poprawia wbijanie wstecznego biegu jednak tu chodzi tylko o moment podczas szybkiej próby wbicia biegu po wciśnięciu sprzęgła. Faktycznie wtedy ta przesuwka przytrzyma wałek i zniweluje zgrzytanie przy wbijaniu wstecznego. Ogólnie jest to bardzo prosta i sprytna modyfikacja (w/w przesuwka i sprężyna).

Niestety dalej nie rozwiązuje to problemu oporu przy wbijaniu wstecznego - trzeba wtedy przepiąć na inny bieg aby wałki się obróciły. Tego nie da się zniwelować bez bardzo poważnej zmiany.

Jeśli zmodyfikowali skrzynie w 2010 to trafiła ona do wszystkich modeli z iB5 bez wyjątku.

Co do numerów skrzyń itd - ostatnia literka definiuje rewizje danego modelu skrzyni. Im wyższa literka tym świeższa rocznikowo skrzynia.
Przykładem jest np skrzynia z Pumy na wodzikach. Jej ostatnia rewizja o literze H (roczniki 2000/2001 do końca produkcji) pozwalają na montaż biegów z tej Pumy do nowszych skrzyń na linkach, np do MK6.
Tak zwane IB5+ zastosowane w ST150 to tylko i wyłącznie większe 1 łożysko wałka atakującego ;) .
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 21 Sty 2020, 08:39   

Co tu dużo pisać, szok że to w ogóle jeździło.
Więcej na moim FB.
https://www.facebook.com/bobsons.workshop/

_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Sty 2020, 21:51   

W skrzyni biegów jeżyk siedzi
Biedny wzdycha gdy to widzi
Gdy oleju w środku ni ma
To łożysko szybko znika
Było lato, przy szła zima
Na jeżyka zimno czycha
Zrobił kupę i go ni ma. :V:


Jeżyk to magnes w skrzyni, tak go nazywam :hahaha:
Taka mała wena na wierszyk mnie naszła

Tak na prawdę to niezły ambaras tam został dopuszczony, patrząc po fotach ciężko będzie z doprowadzeniem tej skrzyni z tym przełożeniem głównym do ładu, łożyska na dyfrze to pikuś, ale tam jest wytarty wałek wyjściowy, ale to już Bobson oceni w jakim jest stanie, nieźle :9:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 10 Lut 2020, 11:25   

Skrzynia ogarnięta zgodnie z ustaleniami właściciela.
Mam nadzieje, że jest zadowolony.
Wiecej na moim FB
https://www.facebook.com/bobsons.workshop


_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 11 Lut 2020, 09:43   

Cytat:
bobson
ja już miałem nawet okazję potestować w sobotę, bardzo ciekawa alternatywa do tego silnika. Wcześniej, moim zdaniem, główne przełożenie było nieco przykrótkie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.