Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wysokie obroty na biegu jałowym
Autor Wiadomość
armando

Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Lis 2019, 16:20   

Jestem kolejną osobą którą spotyka podobny problem:
Na początku zdarzało się sporadycznie że Fiesta miała podwyższone wolne obroty do 1300-1500 obr/min.
Ale zazwyczaj problem po chwili znikał.
Około miesiąca temu zdarzało się to coraz częściej więc przy okazji wymiany obudowy termostatu, odkręciłem przepustnicę i wyczyściłem ją i silniczek krokowy.
przez 3 dni było ok a teraz jak odpalam samochód to obroty są na poziomie 1200-1500 obr/min.
Kiedy samochód trochę nagrzeje, po 5 minutach jazdy około. obroty zaczynają falować pomiędzy 1500 a 2500 obr/min. Na filmiku widać jak sama zwiększa prędkość wolnych obrotów:
https://www.youtube.com/watch?v=ZOc4ukWxJz4

Po rozgrzaniu, obroty się obniżają jednak zdarza im się zawiesić. Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=wZh13GlrM7k

Co zrobiłem:
- 2 razy czyściłem silniczek krokowy, za pierwszym razem pomogło na chwilę, za drugim bez zmian. Za każdym razem odpinałem akumulator i robiłem reset komputera
- odpiąłem sondę lambda, na kilkanaście minut pomogło potem to samo
- sprawdziłem plakiem czy nie bierze skądś lewego powietrza, wydaje się ze nie

Może ktoś ma jakiś pomysł ? chciałem kupić silniczek krokowy ale nowy dobrej jakości kosztuje około 300 zł a czytając forum może to nie pomóc
 
 
Piotr13 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 14 Lis 2019
Posty: 5
Skąd: Kościan
Wysłany: 16 Lis 2019, 20:12   

TPS sprawdzałeś ?
 
 
armando

Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17 Lis 2019, 10:06   

Niestety nie.
Możliwe że dzisiaj spróbuję.
Czy wystarczy zmierzyć opór czy najlepiej napięcie przy podłączonym czujniku ?
 
 
Piotr13 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 14 Lis 2019
Posty: 5
Skąd: Kościan
Wysłany: 17 Lis 2019, 12:34   

Na moje to jedno i drugie. Napięcie i rezystancja powinny się zmieniać płynnie przy pracy przepustnicy. Wartości prawidłowych dla Forda to musisz poszukać w manuału albo na forach. bo tego jeszcze w fieście nie robiłem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lis 2019, 13:05   

Czy tam jest rozwiązanie dalej z mk3, bo po filmiku to chyba mk6 chodzi tak?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
armando

Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Lis 2019, 18:55   

Jutro pomierzę ten czujnik bo problem jest cały czas, dzisiaj go odpiąłem na szybko na próbę bez zdejmowania przepustnicy i obroty wskoczyły i zostały na 4000 obr/min. więc wpływ na nie widzę że ma dosyć spory.
Chodzi o MK6, MK3 kupiłem dla mamy tak na dojazdy do sklepu czy na pocztę ;)
 
 
armando

Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28 Lis 2019, 19:44   

Finalnie nie chciało mi się drugi raz zdejmować przepustnicy żeby zmierzyć tylko czujnik położenia więc kupiłem nowy, wybrałem najtańszy zamiennik bo nie chciałem inwestować gdyby okazało się ze to nie to.
Założyłem, obroty dalej wariowały, odpiąłem akumulator na parę godzin, dalej to samo.
Oddałem samochód do mechanika i jedyne co zrobił to reset komputera.
Po resecie obroty utrzymują się na jednakowym poziomie, silnik zimy ponad 1000 onr/min silnik ciepły 800 obr/min. Falowanie już nie występuje.
Jeżdżę autem dopiero drugi dzień, ale liczę po cichu że usterka nie powróci.
Piotr13 Dzięki :)
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 200
Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Gru 2019, 13:05   

Jak będziesz chciał krokowy wymieniać, to powiem ci, że z 2 lata temu kupiłem Topran za ok. 100zł. Działa do dziś i nic sie nie dzieje
_________________
Pozdrawiam
 
 
saimon214 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 24
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 4 Sty 2021, 09:15   

A ja wam powiem znów, że kupiłem topran, i jak wymieniłem z oryginału który falował i dziczał w zimie to było gorzej niż na starym. Obroty trzymał na 1500/2000 obrotów mimo że silnik był zagrzany, a chwilowo do 3000obr leciał. Po kilkukrotnym odłączeniu akumulatora, nic się nie zmieniło. Po włożeniu starego, wszystko w normie, więc topran to loteria. Albo trafisz na dobry albo na wadliwy.

Jedna tylko rzecz mnie zastanawia. Jak zdjąłem kolektor z przepustnicą to było tam pełno oleju. Wiem że do kolektora dochodzą 2 wężyki, idą One od jakiegoś urządzenia (?) które nie jest połączone ani z klawiaturą ani ze skrzynią korbową. Auto od jakiegoś czasu nadmiernie pali olej (1l/400km). Z tym że palenie oleju występuje tylko na 1i2 cylindrze. Podejrzewaliśmy z mechanikiem uszczelniacze zaworów ale w głowicy widać tylko taką stróżkę czarnego oleju jakby przy zasysaniu powietrza, zasysało też ten olej z dolotu po dolnej ściance kolektora(ciężko mi to opisać a zapomniałem zdj zrobić). Zawory są czyściutkie tylko właśnie jakby tą ciecz zaciągało i to podejrzewam może być przyczyną spalania oleju.

Powiedzcie gdzie u was te wężyki dochodzą finalnie i czy też w dolocie macie 1-2mm oleju i wszystko od niego brudne. Bo wychodzi powoli na to, że to nie uszczelniacze zaworowe tylko jakiś spływ olejowy do skrzyni korbowej jest nie drożny i ten olej, nie mając innego wyjścia leci do kolektora dolotowego i tam jest spalany. Dodam tylko że olej jest dopiero ZA przepustnicą, wszystko przed nią jest czyściutkie. Dopiero przepustnica częściowo od zewnątrz i w środku oraz dolot są całe ubabrane z oleju. Macie jakieś pomysły?
Profil Facebook
 
 
dudu$ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: MARIUSZ
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 25
Skąd: ZĄBKI
Wysłany: 27 Paź 2022, 13:48   

No i niestety mnie a raczej moja fiestę dopadła przypadłość wysokich obrotów biegu jałowego, ich falowaniu oraz samoistnego dodawania gazu podczas jazdy. Wszystko zaczęło się od tego, ze po zakupie w lutym zauważyłem, ze czasem po rozgrzaniu obroty na biegu jałowym są w okolicy 1100 a po wyłączeniu i włączeniu silnika wracają do prawidłowych czyli +/- 750. Od tygodnia objawy się nasiliły i częściej zaczęły występować. Po przeczytaniu wielu opinii w Internecie stwierdziłem, że wymienię silniczek krokowy ( okazało, się że poprzedni właściciel już musiał to robić bo siedział jakiś zamiennik). Zakupiłem silniczek firmy SKV, z kumplem zdemontowaliśmy przepustnice, kolektor ssący, wszystko dokładnie zostało umyte, założyliśmy silniczek krokowy oraz nowe uszczelki kolektora ssacego. Auto skręcone i po porządnym nagrzaniu problem z obrotami jeszcze bardziej się nasilił tz. występuje tak jak na filmikach u kolegów. dzisiaj postanowiłem wymienić jeszcze czujnik TPS ( położenia przepustnicy) ale jego wymiana nic nie dała. Znajomy elektryk samochodowy ( dobry spec, wielbiciel focusów) podpiął się pod komputer skasował błędy, które od zawsze były i nie wpływają na pracę silnika , zresetował komputer i niestety dalej są problemy. W poniedziałek jestem wstępnie umówiony na sprawdzenie wiązki w okolicy przepustnicy ale nie wiem czy to tam występuje problem. Czy komuś udało się wygrać z tą usterką? Przeczytałem mnóstwo wątków na naszym i różnych innych forach dotyczący tych objawów w tym silniku, i nikt nie nie rozwiązał tego problemu - przynajmniej o tym nie napisał. Pomóżcie bo już to auto zaczyna mnie doprowadzać do załamania, robiłem je pod siebie, zainwestowałem w jej stan techniczny od lutego wraz z założeniem instalacji LPG pewnie z 9 tyś zł a ona mi takie cyrki zaczęła robić... [/code]
 
 
dudu$ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: MARIUSZ
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 25
Skąd: ZĄBKI
Wysłany: 30 Paź 2022, 15:23   

Czy nikomu nie udało się rozwiązać powyższego problemu ? Walczę z ta usterka nadal i nic nie pomaga. W miniony czwartek zdemontowałem ponownie kolektor ssący i zamontowałem silniczek krokowy, który był w samochodzie do tej pory. Jedyna poprawa jaką osiągnąłem to to, że obroty nie falują w zakresie do 2500obr./min. Przy okazji, że kolektor był ściągnięty znajomy elektryk przegwizdał mi całą wiązkę i wszystko jest z nią ok, styki przy komputerze w porządku zero korozji. Przez internet zakupiem używany kolektor ssacy łącznie z oryginalnym map sensorem oraz silniczkiem krokowym. . Jak dojdzie po raz kolejny będę zrzucał kolektor.
 
 
dudu$ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: MARIUSZ
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 25
Skąd: ZĄBKI
Wysłany: 3 Lis 2022, 22:19   

Problem w moim przypadku został rozwiązany poprzez zamontowanie używanego oryginalnego silniczka krokowego VDO Siemens.
 
 
dudu$ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: MARIUSZ
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 25
Skąd: ZĄBKI
Wysłany: 20 Lis 2022, 20:45   

Witam ponownie,
zrobiło się zimniej na dworze i delikatnie powrócił problem z obrotami w Fieście. Z tego co zauważyłem silnik zaczął dłużej się nagrzewać do osiągnięciu tych 80 paru stopni C co powoduje, że obroty świrują. Wystarczy, że raz wyłączę i ponownie włączę silnik i wszystko jest ok. Teraz zastanawiam się co robić. Kolejnego silniczka krokowego raczej nie warto kupować, chyba że nowy oryginał ale to ponad 300zl i nie wiadomo czy pomoże. Termostat jest raczej sprawny, wymieniany niedługo po zakupie auta czyli w lutym br. I ma przejechane około 15tys km. Termostat założyłem firmy motorad i działa tak samo jak w poprzednich autach czyli w upalne lato utrzymyje temperaturę silnika powyżej 90 stopni a podczas jazdy w korkach około 100 stopni natomiast przy obecnych jak i ujemnych temperaturach lekko ponad 80 stopni C z tym że w innych autach nie wpływało to na obroty silnika a w Fieście już tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wysokie obroty na biegu jałowym
PawelBW62 Mechanika silnika 7 13 Lut 2017, 09:52
radxcell
Brak nowych postów Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
stiven1985 Mechanika silnika 22 14 Gru 2016, 21:37
stiven1985
Brak nowych postów [MK3] Za wysokie obroty na biegu jałowym
wykrecik Mechanika 10 23 Lis 2010, 13:14
Szymcio
Brak nowych postów [MK6] wysokie obroty na biegu jałowym 1,4 TDCI
archi4lo Silniki diesla 1 3 Wrz 2013, 18:49
mkapi
Brak nowych postów Wysokie obroty na biegu jałowym - EAC Fail - 1.4 16v
Zegan Elektryka silnika 0 11 Sty 2015, 17:42
Zegan


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.