|
Luz na półosi wale napedowym |
Autor |
Wiadomość |
semimatt
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 04 Wrz 2018 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21 Sie 2019, 14:50 Luz na półosi wale napedowym
|
|
|
Mam taki 2-3 mm luz na połosi - w takiej płaszczyznie jak narysowana - gdyby był miękki to bym się nie zdziwiił ale ruszenie reką gdy auto jest na podnosniku sprawia , ze słychac uderzenie metal/metal,
Teraz pytanie, czy to normalne i tak ma być (wątpie) czy generalnie słabo i nie jest to normalne ?
Dodatkowo gdy obracam kołem to przy zmianie kierunku obrotu mam takie samo stukniecie. (łożysko piasta ok)
|
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 434 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sie 2019, 16:28
|
|
|
Nie mam Fiesty z rocznika 09', ale w moim MK5 jest taki luz. W Focusie MK1 i MK2 też jest, po obu stronach. TAK ma być. Tak ma pracować półośka na wieloklinie w przegubie. |
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 17 Paź 2019, 13:22, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sie 2019, 22:08
|
|
|
https://www.rmfmaxxx.pl/n...dzie,36233.html
semimatt, serio uważasz ze tam nie powinno być luzu,,,? puki podczas jazdy nie stuka i klakocze to jest Ok,,,
Koło pracuje w każdej płaszczyźnie, między innymi że tak powiem na boki, i będzie to duże uproszczenie ale raz koła na osi są bliżej siebie, raz dalej,,, to jedno, druga sprawa, sam przegub też ma minimalny luz i tryby w skrzyni a dokładniej w mechanizmie różnicowym też mają minimalny luz bo by się wszystko zatarło na śmierć,,, dlatego jak włączysz bieg i podniesiesz auto to kołem można lekko w jedną i w drugą stronę ruszyć, i dopiero po chwili zaczyna "za sobą wszystko ciągnąć" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 15:09
|
|
|
jeśli uważasz że nie może tam być żadnego luzu, to go zlikwiduj i zobacz co się wtedy stanie. Tak ma być |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
semimatt
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 04 Wrz 2018 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25 Sie 2019, 15:14
|
|
|
JoeMix napisał/a: | https://www.rmfmaxxx.pl/news/Jak-pracuje-zawieszenie-w-samochodzie,36233.html
semimatt, serio uważasz ze tam nie powinno być luzu,,,? puki podczas jazdy nie stuka i klakocze to jest Ok,,, |
od dluzszego czasu probuje wyeliminowac wlasnie stukanie przy zmianie kierunku obrotu kola kierowniczego i tylko wtedy - maglowica i reszta ukladu kierowniczego w porzadku. ... luz luzem ale po prostu wydaje mi sie ze ten jest juz za duzy jesli to on przenosi "pukniecie" na kierownice.
bede miał z powrotem żabke to sprawdze jak w drugim kole to wyglada,... i prosze bez nasmiewania i mowy nienawisci |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sie 2019, 19:03
|
|
|
Weź Ty może podjedz na stacje diagnostyczną na szarpaki,,,
Kręcisz kołem w lewo, zmieniasz kierunek w prawo i jest stukniecie? Zmieniasz ponownie w lewo i znowu stuknięcie? Podczas jazdy? postoju? Zawsze? Na uniesionym przodzie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Cacodaemon
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: krzysiek
Dołączył: 07 Sty 2019 Posty: 2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 16 Paź 2019, 18:00
|
|
|
idealnie. półoś jest na wieloklinie z każdej strony od przegubu zewnętrznego i wewnętrznego, trzymają się na okrągłych zapinkach aby nie przesuwał się w nadmierny sposób.
Pomyśl i szerokości. |
|
|
|
|
tom5151
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 01 Kwi 2020 Posty: 8 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 4 Wrz 2020, 09:55
|
|
|
semimatt napisał/a: | JoeMix napisał/a: | https://www.rmfmaxxx.pl/news/Jak-pracuje-zawieszenie-w-samochodzie,36233.html
semimatt, serio uważasz ze tam nie powinno być luzu,,,? puki podczas jazdy nie stuka i klakocze to jest Ok,,, |
od dluzszego czasu probuje wyeliminowac wlasnie stukanie przy zmianie kierunku obrotu kola kierowniczego i tylko wtedy - maglowica i reszta ukladu kierowniczego w porzadku. ... luz luzem ale po prostu wydaje mi sie ze ten jest juz za duzy jesli to on przenosi "pukniecie" na kierownice.
bede miał z powrotem żabke to sprawdze jak w drugim kole to wyglada,... i prosze bez nasmiewania i mowy nienawisci |
Możliwe ze już rozwiązałeś problem ale napisze dla potomnych. Ten objaw o którym piszesz to prawdopodobnie stukanie na kolumnie kierowniczej. Poszuka takiego tematu na YT po angielsku. Rozwiązaniem jest wyciągnięcie drążka z kolumny i dodanie smaru |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|