Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:41
Drązek zmiany biegów skrzynia 4 i 5 biegowa w mk2
Autor Wiadomość
Police
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2005, 10:02   Drązek zmiany biegów skrzynia 4 i 5 biegowa w mk2

Witam

Mam problem bo w poniedziałek urwał mi się drążek zmiany biegów :ups: . Znalazłem taki ale ze skrzyni 4 biegowej, a ja mam 5 biegową. Czy sam drążek rózni się czymś, czy moge założyc ten od skrzyni 4 biegowej. Wiem że skrzynia 4 bieowa ma inaczej rozmieszczony wsteczny i niema 5 biegu ;-) . Albo jak da się napawić stary ułamany drążek. Ułamał się przy końcu na dole tam gdzie łączy się z plastikiem. Postaram się dołączyć foto/rysunek z zaznaczonym miejscem złamania. Sprawa dość pilna bo auto jest potrzebne do pracy.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Cze 2005, 10:35   

drugi drugi ja pierwszy połamałem drążek . Hm myśleze zabierak bedzie identyczny jeśli ze starego przekręcisz ten plastik tzw jabłko .
 
 
 
Police
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2005, 10:39   

Czyli niema jakiejść róznicy w tym plastku ( co znajduje się w tej małej obudowe która jest przykręcona do stabilizatora ) na końcu drążka.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Cze 2005, 13:08   

plastkiki generalnie sie róznia bo maja troszke inne prowanice biegów poprostu inne . Ale na otowry zdaje sie pasuja i moza sobie ze starej przełożyc . I tak klucz do sukcesu to właściwe ustawienie przegubu kardana przy skrzyni i dobre poduszki wybieraka .
 
 
 
Police
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2005, 19:29   

OK. okazało się że drążek ( mechanizm ) ze skrzyni 4 biegowej jest inny, ale ten mój złamany drążek jest w tej chwili skręcony na szpilce M8. Pytanie następne czy ten cały mechanizm, drązek wodzik i stabilizator sposowałyby z fiesty mk3 gdzie jest skrzynia 5 biegowa. Teraz po zamontowaniu tego wszystkiego i wyregulowaniu według książki wodzika , biegi na wyłączonym silniku wchodzą idealnie 1 palcem. Jak silnik jest odpalony to żaden bieg niechce wejść, a przy próbie włączenia wstecznego jest charakterystyczny dzwięk tarcia kół zembatych w skrzyni jakby sprzęgło niebyło wciśnięte. A sprzęgła nieda się już bardziej podciągnąć bo jest samoregulujące się.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2005, 20:24   

Police napisał/a:
Teraz po zamontowaniu tego wszystkiego i wyregulowaniu według książki wodzika , biegi na wyłączonym silniku wchodzą idealnie 1 palcem. Jak silnik jest odpalony to żaden bieg niechce wejść, a przy próbie włączenia wstecznego jest charakterystyczny dzwięk tarcia kół zembatych w skrzyni jakby sprzęgło niebyło wciśnięte..

Czyli masz rozwalone sprzegło... zostaw skrzynke bo rozwalisz ją do konca... najpierw wymień linkę sprzegła 15 min. roboty koszt to około 15-25 zeta... mozeliwe że się wyciągła... jak na nowej lince tez bedzie na wstecznym chrobatać (wtedy wiadomo na bank że sprzegło nie rozłącza jak trzeba) - bedzie trzeba wyjąc sprzegło i sprawić - prenie docisk do wumiany, albo tarcza, albo i jedno i drugie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Cze 2005, 20:33   

hm
z mk3 to powiem ci ze cienki lód . Nie wiem czy sa ogromne różnice prawdopodobnie z pomoca migo-mata da sie wsadzić :) . Ale hm w mk3 jakość materiałów użytych jest zastraszająca w porównaniu do mk2 . Ale ja widze ze to jest problem sprzegła u ciebie a nie biegów . Moze ci wyleciało słoneczko w docisku . Bo generalnie nie ma prawa wchodzić wsteczny ze zgrzytem bo to znaczy ze jest skrzynia nie wysprzeglona.
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Cze 2005, 20:36   

diodalodz napisał/a:
hm
z mk3 to powiem ci ze cienki lód . Nie wiem czy sa ogromne różnice prawdopodobnie z pomoca migo-mata da sie wsadzić :) . Ale hm w mk3 jakość materiałów użytych jest zastraszająca w porównaniu do mk2 . Ale ja widze ze to jest problem sprzegła u ciebie a nie biegów . Moze ci wyleciało słoneczko w docisku . Bo generalnie nie ma prawa wchodzić wsteczny ze zgrzytem bo to znaczy ze jest skrzynia nie wysprzeglona.

Oj Krzysiu Krzysiu głupoty gadasz - skrzynia ma prawo zgrzytnąć (jak są wysokie obroty silnika)przy włączeniu wstecznego ponieważ wsteczy nie jest zsychronizowany.
_________________
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Cze 2005, 21:19   

czyli drążek pękł bo sprzęgło kiepsko działało i biegi były wbijane nieco na siłę tak ?

co do drążków to różnią sie mechanizmem blokady wsteka ale są wymienne ( trzeba uważać przy skrzynce 5 coby o wsteczny nie wadzić przy redukcjach jak siema drążek od 4 )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Police
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2005, 23:54   

Rzeczywiście linka od sprzęgła jest troche sfatygowana, jutro ją wymienie, jeśli to niepomorze to pozostaje sprzęgło, ale podobno było wymieniane około 2 lata temu. Niepodejżewam żęby od tego czasu już wymagało wymiany, bo raczej dużego przebiegu na nim niezrobiła ta Fiesta. W każdym razie jak linka niepomorze to idzie do jakiegoś mechanika co ją uzdrowi, bo od tygodnia ciągle coś trzeba zrobić, wymianić lub naprawić. a w kieszeni niestety już dno ....
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2005, 00:05   

Łokmen nie załamuj mnie . ja ufam ze kolega Police jest człowiekiem myślącym i nie wrzuca biegów przy 5 tyś obrotów/min :) po wcześniejszym wciśnięciu sprzegła . Myśle ze wymiana linki da duzo bo nie ukrywajmy potrafi sie znacznie wyciągnąć . A produkuje je firma z częstochowy o nazwie LINEX w dobrej cenie tego co pamiętam ,
 
 
 
Police
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2005, 10:37   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
czyli drążek pękł bo sprzęgło kiepsko działało i biegi były wbijane nieco na siłę tak ?


Raczej tak, przed wystąpieniem usterki biegi zaczeły stopniowo cięko wchodzić i trzeba było użyć nieco siły ( niedużo ), a wsteczny to najlepiej było wrzucać na wyłączonym silniku.

diodalodz napisał/a:

Łokmen nie załamuj mnie . ja ufam ze kolega Police jest człowiekiem myślącym i nie wrzuca biegów przy 5 tyś obrotów/min po wcześniejszym wciśnięciu sprzegła . Myśle ze wymiana linki da duzo bo nie ukrywajmy potrafi sie znacznie wyciągnąć . A produkuje je firma z częstochowy o nazwie LINEX w dobrej cenie tego co pamiętam ,


No wstecznego nigdy nie wrzucam jak jest 5000 rpm. ale przyznam się że zdażało się zmieniać biegi przy 4000/4500 rpm tylko w przypadku agresywniejszej jazdy co XR2 troche lubi ;-)

[ Dodano: Czw Cze 23, 2005 3:12 pm ]
Ehh .... Jednak to niejest linka sprzęgła, po wymianie jest taki sam efekt.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.