Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Sie 2019, 11:14   

Napiszę w tym temacie pożegnalnego posta, ponieważ moja przygoda z Fiestą (jak i w ogóle Fordami) się na ten moment kończy.
Przejechałem w rok nieco ponad 30.000 km. Podtrzymuje plusy: świetne prowadzenie i stabilność, wygodne fotele, dobrze świecące LED-y.
Minusy także zostają: kiepskie spasowanie w środku, średnie wykonanie, trzeszczy wszystko, chyba że jedziemy po równej nawierzchni.
Niestety po roku wyszła jeszcze jedna rzecz. Fatalny lakier "metalizowany specjalny", za który trzeba było zostawić sporo pieniędzy w salonie. Mój zderzak z przodu po roku jazdy miał miejscami pozdzierany lakier i zostawały tylko czarne plamki. Trochę w tym zasługa nieznanych sprawców parkingowych. Lakier schodził też na krawędziach grilla. Jestem bardzo rozczarowany, tym bardziej że poprzednio miałem Mk7 FL z podstawowym "Blazer Blue" i tam po 3 latach / 80.000 km lakier był w dużo lepszym stanie. A skoro przy Mk7 FL jesteśmy, to byłem z niej bardzo zadowolony. Być może dlatego, że była z jakieś 15 tysięcy tańsza ;-). Momentami bardzo żałuję, że ją sprzedałem. W stosunku do Mk8 postawiłem chyba zbyt wysokie wymagania, które nie do końca spełniła. Gdybym dziś miał kupić samochód segmentu B to pewnie byłaby to Fiesta, ale ze 100-konnym silnikiem i nie tak doposażona. Zdecydowanie ten samochód nie jest warty zostawienia 60 i więcej tysięcy zł w salonie i żadne dodatki tego nie ratują.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Wrz 2019, 15:53   

Kolejny wpis do pamiętniczka 35000 km za nami, naprawa w ASO opisanych rzeczy przed nami (wczoraj chcieli dać żonie zastępczego... focusa kombi diesla, bardziej się nie dało dobrać samochodu do miasta, żona nie wozi prosiaków, nie wiem po co takie dają we flocie w Warszawie).
Natomiast bardzo fajnie jeździ się naszą Fiestą - patrzę na post osoby, która pożegnałą się z Fiestą. Sam za naszą po dużych rabatach dałem 68500 zł, i jedyne czego żałuję, że nie kilka k zł więcej, bo np szklanego dachu bym teraz używał. Z czasem wyleczyłem się z Vigniale (ma za duże, za głośne koła) i już nie żałuję, że nie była wówczas jeszcze produkowana. W ostatni weekend zrobiłem Fiestą ponad 1000 km i szczerze nie widzę powrotu do większych samochodów - na autostradzie wyrosłem z marszowej jazdy ponad 220 kmh, ustawione na tempomacie 150 kmh (na GPS to 145 kmh) mi wystarcza w zupełności, a najbardziej lubię sunąć 100 kmh (95 na gps) na VI biegu bocznymi drogami - i tak ustawiam trasy. Jest wtedy cicho a i spalanie mieści się w okolicach 5.5 litra na 100 km.

Co do systemu parkowania - żona powiedziała, że bez niego woli jeździć SKMką do pracy. To tyle w temacie, czy działa. Licze jednak, że jak dadzą nam fiestę bez tego, to może jednak spróbuje kilka razy nią do pracy pojechać. Naprawa ma zająć tylko 3 dni.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Wrz 2019, 08:59   

Wojtek Wawa, co konkretnie będziesz naprawiał oprócz przerysowania? Daj też opinię na temat serwisu.
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 71
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Wrz 2019, 22:20   

mskgs, Przyznam, że lakier to kpina po 15 tys. km widzę podobne zużycie.
Swoim pojeżdżę jeszcze z 3 lata i zastanowię się czy wybrać następnego forda.
Kusiła mnie nowa Puma, ale raczej spasuje pseudo suva.

Być może kupię e-corsę w końcu 90% czasu jeżdzę po mieście...

Wojtek Wawa, Autko ładnie jeździ 100-140 km/h przyznać trzeba.
Co do tego park asistu, to do 20 km/h można sunąć i szukać miejsca :)

Wyleczyłem się z wersji ST - dwie jazdy mi wystarczyły. Zmieniłem sof silnika, też wystarczy.
Pewne rzeczy denerwują jak za głośny system cofania i ostrzegania (może da się to regulować).

Trochę drażni mnie podgrzewana szyba,a raczej druciki...
Oraz totalny brak blokady na wlewie paliwa.

Za auto dałem równo 70 tys. zł czy to dużo hmm i tak i nie.
Wszystko było by do zaakceptowania gdyby nie ta jakość.
Podobno nowe Clio jest bardzo dobrze wykonane, dużo lepiej od fiesty :/
_________________
spalanie 125 KM do 30.06, 141 KM od 1.07
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Wrz 2019, 08:10   

No właśnie, wszystko się rozchodzi o jakość. Mnie też denerwuje lakier, prawie całość pod maską w tym miejscu gdzie opiera się o piankę przy wycieraczkach już zeszła... spasowanie elementów na drzwiach jest bardzo słabe. Nie mógłbym przeżyć gdybym dał za swoją więcej, na szczęścia moją w titanium wyrwałem za 58 tyś... i myślę zę 60k to górna granica za taką jakość, niestety. Fiesta broni się jednak silnikiem, skrzynią i prowadzeniem. Obecnie nie ma lepszej alternatywy za 60k w tych kwestiach.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 25
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 76
Skąd: nie wazne
Wysłany: 10 Wrz 2019, 20:49   

msky napisał/a:
Trochę drażni mnie podgrzewana szyba,a raczej druciki...
Przyzwyczaiłem się już,ale fakt początkowo trochę mnie to irytowało.Szkoda że nie wprowadzą podgrzewania bez drutów ;-|


A co do lakieru początkowo przejmowałem się każdą ryską,ale teraz nie zwracam na to uwagi :-)
No i u mnie 90% to jazda po mieście,więc nie będzie tak źle jak u was po autostradowej jeździe :-P
 
 
Wasabi 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Konrad
Wiek: 31
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 10
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11 Wrz 2019, 22:27   

Spasowanie wnętrza w stosunku mk7 to rzeczywiście poziom niżej. Nie wiem jak u Was ale u mnie pas kierowcy porysował słupek B. Co do lakieru to w mk7 miałem midnight sky, a teraz blue island desert. I ten nowy sprawia wrażenie solidniejszego, tamten rysował się od samego patrzenie. Co do problemów to u mnie pojawił się problem z blutufem, 2 różne telefony rozłacza podczas próby zadzwonienia badz próby słuchania muzyki. Kolejny to czujniki zapięcia pasów tylnej kanapy. Teraz działa to tak, że jak się usiadzie to nie ma sygnału. Natomist jeżeli osoba z tyłu zapnie pas, później go odepnie i wysiadzie z auta to pojawia się irytyjacy sygnał ( który znika po zapięciu pasa dla pustego miejsca kanapy, badz po wyłaczeniu zapłonu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 20:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 17:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 14:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.