Klimatyzacja - sprężarka chodzi a nie wieje zimnym powietrze |
Autor |
Wiadomość |
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 26 Kwi 2019, 18:12 Klimatyzacja - sprężarka chodzi a nie wieje zimnym powietrze
|
|
|
Witam
tak jak w temacie , czuć że sprężarka załącza się (obroty się zwiększają i słychać) a mimo wszystko klimatyzacja nie chłodzi ,
Klimatyzacja była uzupełniania czynnikiem w tamtym roku i dużo na klimie nie było jeżdżone, więc wątpię żebym wykorzystał cały - nieszczelność ? czy jestem w stanie to sprawdzić ?
Raz w miesiącu zimą uruchamiałem i jeszcze tak w Połowie Lutego pamiętam że na pewno mroziła
Jakie sugestie czy jestem coś w stanie sam zrobić ? z góry dzieki za pomoc
FORD FIESTA MK6 2002 R 1.3 51kw |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Kwi 2019, 08:43
|
|
|
frankez napisał/a: | Klimatyzacja była uzupełniania czynnikiem w tamtym roku i dużo na klimie nie było jeżdżone, więc wątpię żebym wykorzystał cały | Czynnik się nie zużywa ze tak powiem
frankez napisał/a: | nieszczelność ? czy jestem w stanie to sprawdzić | Bardzo prawdopodobne, podjechać na punkt gdzie robią klimę podłączą i sprawdza,,, koszt około 150 za przebieg maszyny + jakaś kasa za każda jednostkę dobitego czynnika |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 9 Lip 2019, 16:22
|
|
|
JoeMix napisał/a: | frankez napisał/a: | Klimatyzacja była uzupełniania czynnikiem w tamtym roku i dużo na klimie nie było jeżdżone, więc wątpię żebym wykorzystał cały | Czynnik się nie zużywa ze tak powiem
frankez napisał/a: | nieszczelność ? czy jestem w stanie to sprawdzić | Bardzo prawdopodobne, podjechać na punkt gdzie robią klimę podłączą i sprawdza,,, koszt około 150 za przebieg maszyny + jakaś kasa za każda jednostkę dobitego czynnika |
Witam ponownie klimatyzacja naprawiona , jednak mam problem, bo mimo wyłączenia klimatyzacji auto zaczęło gasnąć lub wbija na 1500 obrotów jakby ssanie się włączyło ...
naprawiony był kondensator od wiatraka chłodnicy oraz coś tam lutowane , nie wiem dokładnie co |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 17 Lip 2019, 11:53
|
|
|
frankez napisał/a: | mimo wyłączenia klimatyzacji auto zaczęło gasnąć lub wbija na 1500 obrotów jakby ssanie się włączyło |
Przy tak małym silniku sprężarka obciąża silnik, więc i obroty rosną, nawet u mnie w 1.6 z nominalnych 750 na klimie mam stałe 950. Ty masz mniejszy silnik, a układ klimy taki sam, więc obciążenie większe, ale nie aż tyle powinno być.
W 1.3 obroty reguluje się ręcznie (nie wiem jak dokładnie), ten kto ustawiał, coś źle ustawił. |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 19 Lip 2019, 11:08
|
|
|
slawomirro napisał/a: | frankez napisał/a: | mimo wyłączenia klimatyzacji auto zaczęło gasnąć lub wbija na 1500 obrotów jakby ssanie się włączyło |
Przy tak małym silniku sprężarka obciąża silnik, więc i obroty rosną, nawet u mnie w 1.6 z nominalnych 750 na klimie mam stałe 950. Ty masz mniejszy silnik, a układ klimy taki sam, więc obciążenie większe, ale nie aż tyle powinno być.
W 1.3 obroty reguluje się ręcznie (nie wiem jak dokładnie), ten kto ustawiał, coś źle ustawił. |
Wytłumacz jak można ręcznie regulować obroty przy wielopunktowym wtrysku. Co do obrotów wszystko wskazuje na silniczek krokowy i od tego bym zaczął |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 19 Lip 2019, 11:58
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Wytłumacz jak można ręcznie regulować obroty przy wielopunktowym wtrysku. Co do obrotów wszystko wskazuje na silniczek krokowy i od tego bym zaczął |
No właśnie - krokowy. Jak w Lanosie. Obroty szaleją, myliśmy krokowca
i obroty wracały do normy. Tu w 1.3 jest tak samo. Mycie, to ręczna praca, nie? |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 19 Lip 2019, 19:09
|
|
|
slawomirro napisał/a: | Bobofrut napisał/a: | Wytłumacz jak można ręcznie regulować obroty przy wielopunktowym wtrysku. Co do obrotów wszystko wskazuje na silniczek krokowy i od tego bym zaczął |
No właśnie - krokowy. Jak w Lanosie. Obroty szaleją, myliśmy krokowca
i obroty wracały do normy. Tu w 1.3 jest tak samo. Mycie, to ręczna praca, nie? |
Praca tak, regulacja nie. Regulować można było gaźnik który od początku lat 90-tych był zastępowany układem wtryskowym. Najpierw jedno a potem wielopunktowym. Poza tym budowa silniczka krokowego Lanosa a Fiesty to zupełnie dwie różne sprawy. W domu była Mk5 z tym silnikiem, pamiętam że czyszczenie pomogło na bardzo krótką chwilę, ostatecznie tato wymienił ten silniczek na nowy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2019, 22:19
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Wytłumacz jak można ręcznie regulować obroty przy wielopunktowym wtrysku | to trzeba sobie w profilu ustawić 1,3i a nie 1,3 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|