Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
2 Lip 2017, 19:20
Fiesta Mk3 by Mały:)
Autor Wiadomość
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Cze 2019, 13:03   

Super. :ok:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 13 Cze 2019, 21:13   

Wrócił do mnie blok po piaskowaniu(zdążył się już nalot zrobić) i planowaniu, wymyty w myjce ultradźwiękowej, zrobiłem też otwor pod tulejke na czujnik położenia wału bo to blok z erst:-) teraz tylko omalować i supek można poskładać, na szpilki ARP głowicy musze poczekać gdzieś dwa tyg bo jadą prosto od producenta z USA. :ok:
Blok został splanowany i niestety bylo to 0,2mm bo był krzywy i były wrzery i zastanawiam sie teraz o ile wzrosło CR, nie wiem czy nie trzeba bedzie teraz zebrać z tłoka teraz deczko mięsa... :hammer: :ups:



_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Cze 2019, 10:18   

Wydaje mi się (celowo pisze, że wydaje bo markę znam jeszcze słabo), że 0,2 nie powinno być kłopotem. Tłoki bym dotykał jako ostatnie. Przykładowo w innych markach planowałem 0,3 i tylko kompresja wzrastała wraz z mocą - brak negatywów. Te 0,3 wysnułem wtedy z wiedzy zawartej na forach w USA (oni tam się nie pierdzielą i planują na potęgę myśląc chyba:"a najwyżej to wybuchnie :rotfl: i się wsadzi drugi"
Są chyba dostępne kalkulatory (przynajmniej do hondy takie miałem), na których wyliczysz ile możesz na maxa. Chociaż z doświadczenia wiem, że w nich też jest zapas. Czyli, że np. kalkulator mówił, że max można splanować 0,6 a w sumie (sprawdziliśmy na żywym silniku) splanowany był 1mm i nie było puknięcia :)
0,2 wydaje się bezpieczne (na oko) :-P - będzie trochę więcej koni :)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14 Cze 2019, 11:11   

Tutaj mówimy tylko o planowaniu bloku, a jeszcze jest głowica, która była i być może będzie jeszcze planowana, więc sumarycznie będzie więcej niż 0,2
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Cze 2019, 11:13   

zwardek napisał/a:
Tutaj mówimy tylko o planowaniu bloku, a jeszcze jest głowica, która była i być może będzie jeszcze planowana, więc sumarycznie będzie więcej niż 0,2

słusznie...
wypadałoby wrzucić wiec do kalkulatora... w ostateczności można szukać wyższej uszczelki
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 14 Cze 2019, 13:51   

Zwardek dobrze gadasz, jak porownalem stara głowice z ta co teraz bede zakladal to ta jest wyższa niecaly mm. Nie boje sie o spotkanie tlokow z zaworami bo napewno to bede sprawdzal tez(pewnie plastelina) nie chce tylko zeby CR wzroslo bo mam zamiar dodmuchac motor, po to zakówałem:-):-) hehe.
Musze zaczekac i zobaczę ile zbierze z glowicy i wtedy bedziemy wiedziec ile w sumie glowica bedzie nizej.

LCFR wtedy policzymy CR.
Przydalby sie wzor na CR...

LCFR wyższa uszczelka to koszt kolo 700zl bo gosc mi wycenial metalowa 3-warstwy, duzo troche a jak by trza bylo glowice sciagac kiedy to 700zl w plecy, myślałem nad wycieciem z blachy miedzianej uszczelke i ustawic to na loctite...nie wiem juz <???>
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Cze 2019, 19:34   

Mały napisał/a:


LCFR wyższa uszczelka to koszt kolo 700zl bo gosc mi wycenial metalowa 3-warstwy, duzo troche a jak by trza bylo glowice sciagac kiedy to 700zl w plecy, myślałem nad wycieciem z blachy miedzianej uszczelke i ustawic to na loctite...nie wiem juz <???>


Kompletnie nie znam forda (niestety ;-( )...
W hondzie można było znaleźć wyższą uszczelkę z innego modelu hondy (oczywiscie z tej samej serii silnika). Blok czesto jest ten sam a róznica z pojemnosci wynika z wysokosci tłoka (tak działą wielu producentów majac sprawdzony dobry blok na nim opiera rózne modele manipulując pojemnoscia i doładowaniem) i długosci korby a co za tym idzie uszczelki w sensie spasowania kształtem były takie same. Były wyzsze takie prasowane i metalowe 2 i 3 warstwowe - kazda w sumie inną wysokosc miała zależnie od typu silnika. Oczywiscie trzeba by to zwyczajnie pasowac - przymierzac do starej na przykład w sklepie typujac wczeniej modele, które moga pasowac...
Wiem, że to komplikacja ale poddaje tylko pomysł :) wtedy może sie okazac, że taka uszczelka kosztuje smieszne pieniadze i jest fabryczna na dodatek. Moze gdzies juz ktos t robił na swiecie - jakies fora o fordach itp.
Widac, że ogarniasz sporo rzeczy - szacunek! :ok: więc moze i ztym sobie poradzisz. Warto chociazby o tym pogrzebac w sieci by miec alternatywe na przyszłosc.
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 18 Cze 2019, 05:51   

Dzieki...no jeszcze mam kilka dni na podjecie decyzji z uszczelka bo szpilek jeszcze nie mam, czekam, wiec cos ogarniemy:-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 19 Cze 2019, 06:01   

Nowa pompa oleju juz dotarła:
:ok:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 20 Cze 2019, 20:08   

No i jedziemy dalej z tematem :ok: głowica zrobiona, nowe prowadnice, frezowane gniazda i zawory dotarte, zostalo tylko złożyć glowice :-) znajomy musial niestety zebrać 0,15...czyli blok -0,22 i głowica -0,15 w sumie -0,37mm glowica nizej, musze teraz policzyć obecne CR i ewentualnie podebrać w tlokach:-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 28 Cze 2019, 21:08   







SPIEK:-) :-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Cze 2019, 22:28   

Co to za faktura na kole i docisku?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 29 Cze 2019, 06:15   

Docisk i zamach byl ztaczany, taka faktura jest ale czemu nie wiem chyba zeby zwiekszyć tarcie:-):-)
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 27 Lip 2019, 17:35   

Szpilki głowicy ARP nareszcie dotarły, na zamówienie z USA, podstawka ori Mishimoto z wyjsciem na chlodnice oleju i dwa czujniki. Niestety budowa domu odciagnela mnie od skladania silnika. Niebawem skladanie:-) :ok:




_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 29 Lip 2019, 10:03   

Składaj składaj, w przyszłym roku trzeba się sprawdzić na zlocie :-P
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 29 Lip 2019, 10:46   

Tak jest.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 4 Sie 2019, 08:46   

Staram sie. Hehe musze skończyc przt budowie puki pogoda dopisuje, potem fiesta:-) praktycznie wszystko jest tylko poskładać silnik :ok:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 25 Sty 2020, 20:06   

:hahaha: Witojcie, fiesta ujrzała światło dzienne po...długim czasie stania w garażu, :ok: musiałem ją wypchnąć zeby ja umyć z kurzu bo bylo aż grubo...a byla pod kocem. Zabieram sie za skadanie silnika, brak mi tylko uszczelki pod glowice, jedyny problem w tej chwili, nie chce zakładać kompozytu bo długo nie wutrzyma a sciagac glowicy znow mi sie nie bedzie chcialo😁
Wiadoma rzecz ktora juz sprawdzilem to taka ze natrysku na denko tłoka nie zamontuje bo nie ma miejsca a korby kute nie maja otworu ktory podaje olej na tłok. Z tego co czytalem po innych forach to nikt nie wierci tych otworow w kuciźnie i nie maja natrysku na denko tłoka. <???>
Ktos moze sie wypowiedziec na ten temat? :ok:






_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 25 Sty 2020, 20:42   

Natrysk na denko tłoka może być również (przede wszystkim?) z dysz umiejscowionych w bloku silnika bezpośrednio z magistrali olejowej.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 25 Sty 2020, 22:54   

Yyy. Nie czaje😁 :myśli: ori w rst nie ma natrysku na denko tłoka z głównej magistrali olejowej...hm.
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Mały regulamin działu.
Freeman Przed zakupem 0 7 Gru 2010, 01:04
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.