Przesunięty przez: van 2 Lip 2017, 20:20 |
Fiesta Mk3 by Mały:) |
Autor |
Wiadomość |
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Cze 2019, 14:03
|
|
|
Super. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 13 Cze 2019, 22:13
|
|
|
Wrócił do mnie blok po piaskowaniu(zdążył się już nalot zrobić) i planowaniu, wymyty w myjce ultradźwiękowej, zrobiłem też otwor pod tulejke na czujnik położenia wału bo to blok z erst:-) teraz tylko omalować i supek można poskładać, na szpilki ARP głowicy musze poczekać gdzieś dwa tyg bo jadą prosto od producenta z USA.
Blok został splanowany i niestety bylo to 0,2mm bo był krzywy i były wrzery i zastanawiam sie teraz o ile wzrosło CR, nie wiem czy nie trzeba bedzie teraz zebrać z tłoka teraz deczko mięsa...
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Cze 2019, 11:18
|
|
|
Wydaje mi się (celowo pisze, że wydaje bo markę znam jeszcze słabo), że 0,2 nie powinno być kłopotem. Tłoki bym dotykał jako ostatnie. Przykładowo w innych markach planowałem 0,3 i tylko kompresja wzrastała wraz z mocą - brak negatywów. Te 0,3 wysnułem wtedy z wiedzy zawartej na forach w USA (oni tam się nie pierdzielą i planują na potęgę myśląc chyba:"a najwyżej to wybuchnie i się wsadzi drugi"
Są chyba dostępne kalkulatory (przynajmniej do hondy takie miałem), na których wyliczysz ile możesz na maxa. Chociaż z doświadczenia wiem, że w nich też jest zapas. Czyli, że np. kalkulator mówił, że max można splanować 0,6 a w sumie (sprawdziliśmy na żywym silniku) splanowany był 1mm i nie było puknięcia
0,2 wydaje się bezpieczne (na oko) - będzie trochę więcej koni |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14 Cze 2019, 12:11
|
|
|
Tutaj mówimy tylko o planowaniu bloku, a jeszcze jest głowica, która była i być może będzie jeszcze planowana, więc sumarycznie będzie więcej niż 0,2 |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Cze 2019, 12:13
|
|
|
zwardek napisał/a: | Tutaj mówimy tylko o planowaniu bloku, a jeszcze jest głowica, która była i być może będzie jeszcze planowana, więc sumarycznie będzie więcej niż 0,2 |
słusznie...
wypadałoby wrzucić wiec do kalkulatora... w ostateczności można szukać wyższej uszczelki |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 14 Cze 2019, 14:51
|
|
|
Zwardek dobrze gadasz, jak porownalem stara głowice z ta co teraz bede zakladal to ta jest wyższa niecaly mm. Nie boje sie o spotkanie tlokow z zaworami bo napewno to bede sprawdzal tez(pewnie plastelina) nie chce tylko zeby CR wzroslo bo mam zamiar dodmuchac motor, po to zakówałem:-):-) hehe.
Musze zaczekac i zobaczę ile zbierze z glowicy i wtedy bedziemy wiedziec ile w sumie glowica bedzie nizej.
LCFR wtedy policzymy CR.
Przydalby sie wzor na CR...
LCFR wyższa uszczelka to koszt kolo 700zl bo gosc mi wycenial metalowa 3-warstwy, duzo troche a jak by trza bylo glowice sciagac kiedy to 700zl w plecy, myślałem nad wycieciem z blachy miedzianej uszczelke i ustawic to na loctite...nie wiem juz |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Cze 2019, 20:34
|
|
|
Mały napisał/a: |
LCFR wyższa uszczelka to koszt kolo 700zl bo gosc mi wycenial metalowa 3-warstwy, duzo troche a jak by trza bylo glowice sciagac kiedy to 700zl w plecy, myślałem nad wycieciem z blachy miedzianej uszczelke i ustawic to na loctite...nie wiem juz |
Kompletnie nie znam forda (niestety )...
W hondzie można było znaleźć wyższą uszczelkę z innego modelu hondy (oczywiscie z tej samej serii silnika). Blok czesto jest ten sam a róznica z pojemnosci wynika z wysokosci tłoka (tak działą wielu producentów majac sprawdzony dobry blok na nim opiera rózne modele manipulując pojemnoscia i doładowaniem) i długosci korby a co za tym idzie uszczelki w sensie spasowania kształtem były takie same. Były wyzsze takie prasowane i metalowe 2 i 3 warstwowe - kazda w sumie inną wysokosc miała zależnie od typu silnika. Oczywiscie trzeba by to zwyczajnie pasowac - przymierzac do starej na przykład w sklepie typujac wczeniej modele, które moga pasowac...
Wiem, że to komplikacja ale poddaje tylko pomysł wtedy może sie okazac, że taka uszczelka kosztuje smieszne pieniadze i jest fabryczna na dodatek. Moze gdzies juz ktos t robił na swiecie - jakies fora o fordach itp.
Widac, że ogarniasz sporo rzeczy - szacunek! więc moze i ztym sobie poradzisz. Warto chociazby o tym pogrzebac w sieci by miec alternatywe na przyszłosc. |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 18 Cze 2019, 06:51
|
|
|
Dzieki...no jeszcze mam kilka dni na podjecie decyzji z uszczelka bo szpilek jeszcze nie mam, czekam, wiec cos ogarniemy:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 19 Cze 2019, 07:01
|
|
|
Nowa pompa oleju juz dotarła:
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 20 Cze 2019, 21:08
|
|
|
No i jedziemy dalej z tematem głowica zrobiona, nowe prowadnice, frezowane gniazda i zawory dotarte, zostalo tylko złożyć glowice znajomy musial niestety zebrać 0,15...czyli blok -0,22 i głowica -0,15 w sumie -0,37mm glowica nizej, musze teraz policzyć obecne CR i ewentualnie podebrać w tlokach:-)
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 28 Cze 2019, 22:08
|
|
|
SPIEK:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 28 Cze 2019, 23:28
|
|
|
Co to za faktura na kole i docisku? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 29 Cze 2019, 07:15
|
|
|
Docisk i zamach byl ztaczany, taka faktura jest ale czemu nie wiem chyba zeby zwiekszyć tarcie:-):-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 27 Lip 2019, 18:35
|
|
|
Szpilki głowicy ARP nareszcie dotarły, na zamówienie z USA, podstawka ori Mishimoto z wyjsciem na chlodnice oleju i dwa czujniki. Niestety budowa domu odciagnela mnie od skladania silnika. Niebawem skladanie:-)
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 29 Lip 2019, 11:46
|
|
|
Tak jest. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 4 Sie 2019, 09:46
|
|
|
Staram sie. Hehe musze skończyc przt budowie puki pogoda dopisuje, potem fiesta:-) praktycznie wszystko jest tylko poskładać silnik |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 25 Sty 2020, 20:06
|
|
|
Witojcie, fiesta ujrzała światło dzienne po...długim czasie stania w garażu, musiałem ją wypchnąć zeby ja umyć z kurzu bo bylo aż grubo...a byla pod kocem. Zabieram sie za skadanie silnika, brak mi tylko uszczelki pod glowice, jedyny problem w tej chwili, nie chce zakładać kompozytu bo długo nie wutrzyma a sciagac glowicy znow mi sie nie bedzie chcialo😁
Wiadoma rzecz ktora juz sprawdzilem to taka ze natrysku na denko tłoka nie zamontuje bo nie ma miejsca a korby kute nie maja otworu ktory podaje olej na tłok. Z tego co czytalem po innych forach to nikt nie wierci tych otworow w kuciźnie i nie maja natrysku na denko tłoka.
Ktos moze sie wypowiedziec na ten temat?
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 25 Sty 2020, 20:42
|
|
|
Natrysk na denko tłoka może być również (przede wszystkim?) z dysz umiejscowionych w bloku silnika bezpośrednio z magistrali olejowej. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 25 Sty 2020, 22:54
|
|
|
Yyy. Nie czaje😁 ori w rst nie ma natrysku na denko tłoka z głównej magistrali olejowej...hm. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
|