Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.4 - problem z przewodem
Autor Wiadomość
michal89 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 08 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 8 Maj 2019, 22:27   1.4 - problem z przewodem

Witam :)

Przy wiosennym serwisie (wymiana oleju etc), natknąłem się na sparciały, pęknięty przewód, który zaczyna się gdzieś pod kolektorem ssącym z lewej strony, a kończy z prawej również pod nim (patrząc z przodu na silnik). Po konsultacji ze znajomym mechanikiem, który stwierdził, że silnik dostaje "lewe" powietrze przez ten przewód, zalecił mi jak najszybszą wymianę, ponieważ mogą mi od tego zacząć falować obroty i świrować silnik krokowy przepustnicy (?). Stąd pojechałem z moim problemem do aso, gdzie koleś zrobił oczy jak 5zł i w sumie wysłał mnie z kwitkiem do domu.

Silnik jak dotąd pracuje prawidłowo, jedyne co raz na jakiś czas (sporadycznie raz na 2 tygodnie) są problemy z uruchomieniem- trzeba trochę wcisnąć pedał gazu podczas kręcenia i łapie, podczas samej pracy nie ma żadnych problemów. Tydzień temu wymieniony filtr powietrza, paliwa, olej, świece, rok temu przeowody WN.







Pytania mam w sumie 2:
1) Jak się poprawnie nazywa ten przewód?
2) Gdzie go mogę dostać? :V:

Z góry dzięki za pomoc i wszystkie odpowiedzi peace
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Maj 2019, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Maj 2019, 12:16   

Jest to pewnie odma z układu przewietrzania silnika - leci tam gorące powietrze z opadami oleju dlatego jak jest nieszczelne to mokre od oleju i silnik łapie lewe powietrze,,, wariujące obroty na biegu jałowym i problem z rozruchem pod to mogą pasować - zdejmij wąż z końcówki jak nie ma tam żadnego wymyślnego zatrzaski to olejoodporny wąż o odpowiedniej średnicy wewnętrznej z metra i 2 cybanty powinny rozwiązać problem
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 16 Maj 2019, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michal89 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 08 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 9 Maj 2019, 22:24   

w sensie coś podobnego jak z takiego typu aukcji?

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Maj 2019, 22:31   

:yes:

Tylko kwestia mocowania, w starych silnikach był króciec i cybant,,, a czy w nowszych nie wykombinowali jakiegoś "specjalnego" zatrzasku to nie wiem,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
michal89 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 08 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 16 Maj 2019, 22:30   

Dzięki na za informacje :) Napiszę jak zakończyła się historia, może ktoś kiedyś będzie w podobnej sytuacji, to już będzie wiedział :)

Ogólnie w aso znaleźli w końcu ten przewód (po tygodniu kombinowania razem z przesyłką), nazywa się "rurka wentylacyjna wału korbowego", nr katalogowy 1761516. Co do samej wymiany to z prawej strony kolektora wymiana jest stosunkowo prosta, byłem w stanie przy zimnym silniku włożyć tam rękę i ściągnąć rurke z krućca. z kolei z lewej strony jest naprawdę ciasno, rurka wchodzi tam z boku przepustnicy, zaraz obok alternatora, ale za gniazdem elektrycznym do ktróego jest podpięta przepustnica. Tutaj przydaje się kobieca, mniejsza ręka :-) albo jakiś rodzaj długich i cienkich szczypiec. Ogólnie nie ma żądnych cibant ani innych zacisków, zakłada się ja po prostu na "wcisk". Po samej wymianie przy pierwszej próbie odpalenia silnik wskoczył na obroty i od razu zgasł, dopiero za drugim razem sterownik mniej więcej załapał o co chodzi i po przegazowaniu było już ok. Póki co odpala od strzała i wydaje mi się, że ciut łatwiej wkręca się na obroty, (ale to może moje subiektywne odczucie).

Dzięki JoeMix za pomoc :yes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów problem
szarpie...
knd Mechanika 2 11 Paź 2007, 13:37
vis
Brak nowych postów Problem z OC
maciek1224 Ubezpieczenia i rejestracja aut 12 9 Cze 2012, 10:12
Docio
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Problem
XXXDZIKIXXX Tuning mechaniczny 2 24 Sie 2007, 21:43
Daras84
Brak nowych postów Problem
immobilizer
knd Elektryka 5 9 Sie 2007, 23:54
knd
Brak nowych postów Problem z CB
Allmag Elektryka 6 24 Kwi 2009, 21:11
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.