Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
6 Sie 2013, 17:22
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint
Autor Wiadomość
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26 Paź 2018, 22:50   

Te korby to tani chińczyk - max speeding rods, czy coś takiego?
Jak opinie?
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 2 Lis 2018, 08:36   

zwardek napisał/a:
Te korby to tani chińczyk - max speeding rods, czy coś takiego?
Jak opinie?


Akurat www.maxpeedingrods.co.uk nie ma w ofercie korb do Zeteca, brałem korby od innego sprawdzonego sprzedawcy z Aliexpress. Maxpeedingrods również są godne polecenia - te korby to jakość co najmniej PECa. Techno5 w tym przypadku są droższe i dużo gorzej wykonane (często krzywe).
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2 Lis 2018, 11:40   

To chyba też zaryzykuję, bo PEC wychodzi około 2,5k, a chińczyk do 1k się zmieszczę
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 19 Gru 2018, 22:47   

Mały UP

Było tak.


Jest tak


Blok zmodyfikowany pod nowe tłoki, splanowany. Dodatkowo pomiędzy 2 a 3 cylindrem blisko głowicy udało mi się zrobić miejsce na szpilkę M8 pod czujnik stuku lub det can.

Wał wraz z osprzętem idzie do wyważenia dynamicznego. Jak wróci będę mógł poskładać dół silnika.

W układ paliwowy wlecą wtryski 373ccm z Schaba Turbo. Paliwa będzie wystarczająco na fabrycznym fiestowym ciśnieniu 2,8b a i wtryski nie będę chodzić na granicy swoich mozliwości.



Obecnie pracuję mocno nad rajdową Fiestą ST150 znajomego, więc pracę nad XR2i chwilowo są zawieszone ale ogarniam wszelkie kwestie zakupowe i sprawy które muszę zlecić komuś.


Z takich najświeższych gratów dotarł do mnie zamówiony już jakiś czas temu pedalbox od polskiego producenta - firmy Prowork. Mówiąc krótko mega produkt i warto było zlecić to komuś niż rzeźbić samemu z ori pedałami - taki w sumie był zamysł na początku. Z takich fajnych rzeczy to dodam, że pedalbox posiada balancer między pompami i pokrętło na lince pozwalające na zmianę rozkładu siły hamowania przód/tył w locie. Przydatna opcja w lekkim fwd w trudnych warunkach pogodowych.



Przejście na pedalboxa to początek planowanej większej modyfikacji - przespawanie ściany grodziowej bo z komory wszystko związane z hamulcami robi wypad, oraz maksymalne cofnięcie i obniżenie fotela oraz skorygowanie i cofnięcie kolumny kierowniczej.
Chciałbym maksymalnie poprawić pozycje za kierownicą i przy okazji poprawić trochę rozkład mas.

Czekam jeszcze na flansze ssącą pod trąbki z GSX-Ra i w sumie chyba największe jednorazowe wydatki mam za sobą. Zostanie ogarnąć głowice, policzyć pod finalny spec silnika kolektor wydechowy i resztę wydechu i poskładać te całe puzzle w całość.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 7 Mar 2019, 08:41   

Głowica przygotowana do wysyłki do SPA :)



Za chwilę muszę też ogarnąć sprzęgło bo to co robiłem jest ujowe... jak wróci sprzęgło z AAronexu wysyłam wał wraz z osprzętem na wyważenie dynamiczne. Wtedy już zacznę składać motor.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 7 Mar 2019, 10:48   

Całkiem zacznie to się prezentuje.
Jestem ciekawy wyniku całej operacji.
_________________

 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 13 Maj 2019, 06:06   

Kilka spy foto:

zestaw zaworów Supertech +1mm


Oczywiście musiał wyjść fuckup. Nie wiem czy na etapie produkcji czy w US/AU Zetec był przeprojektowany ale zawory mają w innym miejscu wcięcia na zamki talerzyków... Trzeba będzie frezować gniazdo sprężyn aby jakoś skompensować te 2-3mm większy ścisk.


Głowica, tak było

a tak jest ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 535
Skąd: Witkowice
Wysłany: 13 Maj 2019, 09:29   

No ładnie, nowe zawory :ok: one są coś lżejsze czy tylko wieksza średnica jest:-)?
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 14 Maj 2019, 13:36   

Kiedy robisz potwora :jupi:
Już czekam za wynikiem :yes:
_________________

 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 16 Maj 2019, 07:00   

modell1 napisał/a:
Kiedy robisz potwora :jupi:
Już czekam za wynikiem :yes:


Mały - waga jest minimalnie mniejsza ale to w granicach 1-2g.

modell1 - ehhh, powoli dziubię ale obecnie skupiam się na ogarnięciu mieszkania bo lada moment córa przyjdzie na świat. Chciałbym do jesieni odpalić motor ale nie wiem jak to wyjdzie, czas pokaże.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 22 Lip 2019, 07:05   

Mały UP.

1) Głowica jakiś czas temu wróciła do mnie od Grzegorz Kuśmierz Motorsport (dzięki Luk za transport).
Jakość wykonania kanałów robi duże wrażenie ale sama organoleptyka to za mało.

Przed rozpoczęciem prac nad głowicą Grzegorz zrobił jej pomiar flowbench tak aby można było zestawić to z finalnym wynikiem.
Jakby nie patrzeć, nie często udaje się zyskać tyle ile udało się w Silverze.

Ogólnie port ssący został poprawiony o 50% a wydechowy o 40%. Wpływ na wynik miały też większe zawory +1mm i odpowiednio obrobione gniazda ale sam odlew głowicy pozwolił na dużo zabawy i zmian w kanałach.

Przy okazji został wyważony cały zespół wału z osprzętem, także mogę już motor składać.

2) Dodatkowo postanowiłem zmienić EasyEcu 3+ na EMU Classic, chyba głównie z powodu prac nad ST150 znajomego i poznaniu możliwości EMU i planowi wykorzystania różnych gadżetów w XRce.

W planach mam kontrole trakcji, czujniki ciśnienia i temperatury oleju, czujnik ciśnienia paliwa wpięte do EMU - daje to wiele fajnych opcji dzięki którym można zabezpieczyć motor przed awarią.

3)
Stwierdziłem, że sprawdzę na własnej skórze jak działa spiek 3 łopatkowy i zleciłem zrobienie takiego w AAronexie. Jestem ciekaw czy będzie totalnie 0-1 sprzęgło czy jednak będzie coś pomiędzy.


4)
Jak już jesteśmy przy napędzie to ponownie zmodyfikowałem skrzynie biegów. Ostatnio dotarłem do pewnych informacji i pojawiła się opcje na lepsze pierwsze dwa biegi. Tak więc wpadły biegi z Pumy 1,7 z biegami 3,15 i 1,93 vs 3,58 i 2,04. Reszta biegów bez zmian, główne z Fiesty MK7.

Krótszej skrzyni na ori gratach złożyć już się nie da.

5) Ostatnio wertując allegro trafiłem na ori nowy bak do mk3,5. Po krótkim zastanowieniu kupiłem go, do kompletu wpadnie kosz pompy z pływakiem z Fiesty MK5 na elektronicznym liczniku i 4 barowa, 100l/h pompa z Focusa MK1. Paliwa powinno być w zapasie.




6)
Zamówiłem też graty potrzebne do budowy kolektora wydechowego według wyliczeń. Przy okazji kupiłem v-bandy i pręty na wieszaki z rurą 63mm na budowę reszty wydechu. Musze jeszcze przeanalizować jakie tłumiki kupić. Zastanawiam się czy nie wybrać czegoś z oferty Rm Motors. Cały wydech oczywiście z kwasa co by z rudą chociaż nie było problemów :D


7) planuje jeszcze podziałać nad top mountami przednich kolumn, tak aby można było wyregulować negatyw i kąt wyprzedzenia sworznia zwroticy (camber i caster). Czekam na info od znajomego który ma dostęp do maszyn aby to ogarnąć.

Jak widać nazbierało się gratów, roboty jest od groma. Chciałbym do wiosny 2020 ogarnąć auto na gotowo. Mam nadzieje, że tym razem się uda.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 22 Lip 2019, 07:45   

Robi się grubo :) powodzonka
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Kwi 2020, 08:06   

Piekna robota!
Szczególne jeśli chodzi o glowicę i skrzynię biegów 🙂
Na Emu i itb 2ka z przodu pęknie na pewno 😁
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 22 Lip 2020, 12:01   

Kolejne puzzle ale Fiesta niestety dalej w proszku... :(

Myślałem, że już nie będę grzebał skrzyni ale jak przejechałem się Durateciem na skrzyni z głównym 4,56 to stwierdziłem, że kręcąc pod 8tys rpm skrzynia jest dalej za długa...

Tak więc wpadło customowe przełożenie główne zrobione w Polsce przez firmę M-Drive.
Było 4,56 a jest 5,18 :) Vmax przy 7750 rpm to niecałe 190km/h :P
Fajną kwestią jest prosty ząb na przekładni - skrzynia będzie pięknie rajdowo wyć :bigok:

_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 27 Lip 2020, 19:36   

ło mato robi sie juz potwór z tego a nie rajdówka :) che ja na żywo poczuć jak złożysz :P
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.