Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
Autor Wiadomość
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 21 Mar 2019, 13:27   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 22 Mar 2019, 22:41   

Masz może poprzedni wykres :ok:

_________________

 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 23 Mar 2019, 09:56   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 27 Mar 2019, 11:08   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 27 Mar 2019, 18:19   

Pałę pytanko na jakiej hamowni była fiesta :yes:
_________________

 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 28 Mar 2019, 23:37   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 15 Kwi 2019, 07:54   

Co było robione w silniku że uzyskałeś 14kuca i 12Nm względem serii?
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 15 Kwi 2019, 14:34   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 15 Kwi 2019, 14:57   

Czyli tak jak się spodziewałem - bonus 15% do mocy z warszawskiego powietrza :rotfl:

Pojedziesz na hamownie która pokazuje prawdziwe konie to już nie będziesz taki radosny :hihihi:
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 15 Kwi 2019, 19:26   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 15 Kwi 2019, 20:37   

slawomirro napisał/a:
bobson napisał/a:

Pojedziesz na hamownie która pokazuje prawdziwe konie to już nie będziesz taki radosny :hihihi:


Niedowiarek :rotfl:
Musi strasznie boleć, że temu silnikowi w łatwy sposób da się podnieść moc wbrew opinii na forum, że "się nie da i już", albo wydałeś grubą kasą na tuning, a tu chwali się jakiś gość, że w prosty sposób osiągnął też jakiś efekt.

btw Gdyby robili źle, to by nie mieli klientów, a tymczasem to jedna z lepszych warszawskich hamowni. Nawet wliczając błąd pomiarowy ciągnąc w dół, to i tak będzie m.in. ze 110 :ok:



No niestety ja się z kolegą wyżej zgodzę. Wymiana standardowych elementów układu zapłonowego, nowy wydech o takich samych parametrach jak fabryczny, nie zmodyfikiwany seryjny dolot nie dadzą takiego przyrostu. Żeby 14 koni wydłubać trzeba się dobrze napocić przy silniku wolnossacym, przede wszystkim bardzo mocno zmodyfikować układ dolotowy a o wydechowym już nie wspomnę. Przecież ty masz zwykły najzwyklejszy seryjny wydech bez kolektora 4.2.1 z katalizatorem i o standardowej średnicy rur. Bajki pisz dzieciom ale nie ludziom którzy już nieco dłubali w autach. O ile jestem w stanie uwierzyć że fabryka specjalnie zaniżała pomiary mocy (co doskonale widać na przykładzie mojego silnika, realne 224 Nm zamiast 204 potwierdzające zresztą wyniki innych Mk6 z tym motorem) to po moich doświadczeniach z wydechem co prawda w innym samochodzie, nie uwierzę w przyrost aż 14 koni. Kłamać to my ale nie nas.
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 15 Kwi 2019, 21:29   

slawomirro napisał/a:

Musi strasznie boleć, że temu silnikowi w łatwy sposób da się podnieść moc


W każdym silniku da się podnieść moc ale zasady są proste - dasz mu więcej powietrza, następnie dołożysz paliwo i na koniec ewentualnie zapłon i są z tego jakieś efekty. W silniku doładowanym turbo/kompresor wtłacza do silnika powietrze, wolnossak swoją budową (jak pompa) zasysa je stąd też niezwykle trudno bez większych modyfikacjach podnieść mu wyraźnie moc.

Absolutnie mnie nic nie boli, najprościej w świecie rozumiem z czego bierze się moment obrotowy w silniku, a Ty jak widać nie. Nie zrobiłeś absolutnie nic co mogłoby pomóc silnikowi się napełniać i wierzysz, w wykres z ~15% bonusem :) Takie rzeczy tylko w erze.

Zapytałem się o mody silnika ponieważ przerabiam właśnie rajdową Fieste która po modach o wartości Twojej Fiesty wypluła mniej niż miała wcześniej na hamowni od Rogala. Z swoich źródeł wiem, że te hamownie oferują wysokie bonusy po to właśnie aby mieć klientów.
Większość klientów właśnie liczy na wspaniałe kreski i jest zadowolona z ich fikcyjnej wartości. Później taki klient zrobi mody i jest "lekko" zawiedziony jak pomiar na dobrze ustawionej hamowni pokazuje praktycznie to samo co przed dłubaniem.

Dla Twojej wiedzy - Zetec SE to bardzo fajny motor, podatny na tuning. Rajdowe Fiesty R2 na ti-vct miały 170kuca, a w PL latają i takie z mocami 220kuca na seryjnym nie zakutym dole.
Jednak taki motor to worek kasy i moc w nich nie bierze się z srebrnych świec, wkładki Knechta czy też oleju Ravenola ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 15 Kwi 2019, 21:54   

bobson, o zamienniku seryjnego wydechu zapomniałeś wspomnieć :-)
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 15 Kwi 2019, 23:34   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 15 Kwi 2019, 23:47   

Wystarczą źle wprowadzone parametry choćby dotyczące kół. Na innym forum gdzie jestem ludzie zawsze robili po modach pomiary na różnych hamowniach. Andrzej ma rację jest o ile się dobrze orientuję to u nas w okolicy też jest miejsce gdzie auta wyjeżdżają z 20 procentowym bonusem bo tak działa psychika ludzka. Wykres z V-tech jak najbardziej to znana firma zajmująca się tuningiem i w ten wynik jestem w stanie jak najbardziej uwierzyć. Dla uwiarygodnienie pojechałbym jeszcze raz tam by się upewnić. Ja znam trochę ludzi w tym światku - ba, mój kuzyn, którego dobrze zna tu stara gwardia po modyfikacjach dolotu i wydechu uzyskał z 2-litrowego zeteca 142,5 konia na LPG. Tam szły już grubsze mody, a nie tylko wymiana świec filtra i wydechu na seryjne odpowiedniki. To jest ściema, sorry, life is brutal. Kłamstwem mogę określić efekty wymian eksploatacyjnych materiałów, bo ninjak mają się do rzeczywistości. Dałeś się nabić w butelkę
 
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 16 Kwi 2019, 00:21   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 16 Kwi 2019, 05:52   

Dobrze. Żyj dalej w swoim świecie tuningu polegajacego na wymianie seryjnych części na seryjne zamienniki. Jesteś uparty jak( edycja ..mod) . Swoją drogą to ładnie(edycja) kasują, 150 zyla od pomiaru, niezły kawał grosza na (edycja) zarobiony
Ostatnio zmieniony przez van 16 Kwi 2019, 08:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 16 Kwi 2019, 06:00   

slawomirro napisał/a:

btw 114KM to i tak to tylko moc silnika. Dla mnie realna i wymierna informacja do moment obrotowy - 156Nm więcej mówi o sprawności silnika niż ta sucha moc.
Rzadko kręcę silnik powyżej 4500 obr, a bardzo rzadko powyżej 5000, więc tam może być nagle i 200KM, ale co z tego, jak ich nie wykorzystam?


Nie masz bladego pojęcia czym jest moc i z czego się bierze :) Skoro nie lubisz kręcić motoru kup sobie diesla, tam moment który tak bardzo lubisz jest już od niskich obrotów i w dużej ilości.

slawomirro napisał/a:

Mylisz silniki. Ti-vct to już inny silnik, rozwinięcie konstrukcyjne tego co mam,
fabrycznie ten nowszy miał/ma od 110 do 134KM.


Możesz się zdecydować? Inny silnik czy jednak rozwinięcie?
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
slawomirro 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 1199
Skąd: wawa
Wysłany: 16 Kwi 2019, 07:32   

---
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 16 Kwi 2019, 08:24   

Ojoj (edit) się obraził. Ja natomiast nie trawię lidzi, którzy wypisują banialuki, co już nieraz udowodniłeś na tym forum i nie tylko. Tak jak bobson pisze, nie masz zielonego pojęcia na jakiej zasadzie działają silniki spalinowe w układzie korbotłokowym. Pisząc takie dyrdymały robisz z siebie pośmiewisko. Nic tu po mnie pamietaj jednak że jeśli jakąkolwiek bzdurę zobaczę w działach mechanicznych, będzie od razu torpedowana
Ostatnio zmieniony przez van 16 Kwi 2019, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.