[MK 5] 1.8 DI Problem wspomagania. Czy zapowietrzone? |
Autor |
Wiadomość |
PugL1fe
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Kuba
Wiek: 25 Dołączył: 08 Lut 2019 Posty: 4 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 8 Lut 2019, 18:07 [MK 5] 1.8 DI Problem wspomagania. Czy zapowietrzone?
|
|
|
Witam
Spotkałem się od jakiegoś czasu z problemem. Mianowicie, podczas jazdy pękł pasek klinowy i samochód był ciągnięty do domy na lince, póki palił to jechałem bez świateł dopóki mogłem. Wydaje mi się że po tej sytuacji zapowietrzył się układ wspomagania. Nie wiem czy takie coś jest możliwe, wydaje mi się że tak. Nie wiem w jaki sposób go odpowietrzyć.
Zauważyłem, że gdy dodaje gazu przy skręcaniu to jakby wspomaganie działało trochę sprawniej, ale gdy auto stoi w miejscu kierownica kręci jakby nie było wcale wspomagania.
Z góry dziekuję za odpowiedź. |
_________________ |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 8 Lut 2019, 22:11
|
|
|
W tym aucie wspomaganie jest elektrohydrauliczne i nie ma nic wspólnego z paskiem klinowym (nie bierze z niego bezpośrednio napędu).
Przyuważ czy chodzi Ci silnik elektryczny od wspomagania (szukaj tam, gdzie wlewa się olej do wspomagania kierownicy). Po zgaszeniu silnika przez chwilę go jeszcze słychać. Wycieki/zaolejone miejsca w pobliżu pompy wspomagania też mogą sporo powiedzieć, i pomóc w ocenie sytuacji. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
PugL1fe
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Kuba
Wiek: 25 Dołączył: 08 Lut 2019 Posty: 4 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 8 Lut 2019, 22:18
|
|
|
Sprawdzałem wiele razy czy coś cieknie, ale pod autem sucho. Jednak nie sprawdzałem pod maską jak wyglądają okolice wspomagania.
Jutro zobaczę co do dźwięku po zgaszeniu silnika czy będzie słychać coś
EDIT
Sprawdziłem dźwięki spod maski i przy wyłączeniu nie słychać żadnego burczenia ani żadnego dźwięku silniczka :/ |
_________________ |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Lut 2019, 22:55
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | W tym aucie wspomaganie jest elektrohydrauliczne |
Elektrohydraulika jest tam tylko, jeśli w 1.8DI jest klima Jeśli jej nie ma, to jest "klasyczna" pompa na pasku. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
PugL1fe
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Kuba
Wiek: 25 Dołączył: 08 Lut 2019 Posty: 4 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 10 Lut 2019, 23:11
|
|
|
Klima jest. Co do tego brzeczenia po wyłączeniu silnika pamiętam, że kiedyś je słyszałem, teraz znikło :/ |
_________________ |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Lut 2019, 23:55
|
|
|
PugL1fe napisał/a: | Klima jest. Co do tego brzeczenia po wyłączeniu silnika pamiętam, że kiedyś je słyszałem, teraz znikło :/ |
Jeśli jest cisza, sprawdź bezpiecznik mocowany na boku akumulatora. Duży, 60A, niebieski. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
PugL1fe
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Kuba
Wiek: 25 Dołączył: 08 Lut 2019 Posty: 4 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 18 Lut 2019, 16:36
|
|
|
http://imgur.com/l8BBL7M
Jeżeli chodzi o ten, to ten bezpiecznik jest wporzadku, czyli wina leży gdzieś indziej :/ |
_________________ |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Lut 2019, 16:41
|
|
|
Tak, dokładnie ten.
Masz jeszcze 1 szansę - sprawdzić przekaźnik, który jest bezpośrednio przy tym bezpieczniku. Po włączeniu silnika powinno się pojawić napięcie na śrubie idącej do pompy (to ta bliżej wtyczki). Jeśli jest tam +12 czy tam więcej, to znaczy, że napięcie dochodzi i pompa umarła. Jeśli napięcia nie będzie, to zacznij grać w totka, bo ten przekaźnik powinien przeżyć 7 plag :p |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|