Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
Frauka 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Sync Edition
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Imię: Monika
Dołączyła: 07 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 11 Lut 2019, 14:46   

Asystenta pasa ruchu wyłączyłam od razu co spotkało się z oburzeniem sprzedawcy, że nie korzystam z technologii ;)
_________________
Fiesta 2018 -1.1L Duratec TI-VCT PFI 85PS, Moondust Silver (metalik)
 
 
Aquoss 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Lut 2019, 19:19   

Dla rodziców załatwiłem jako jeden z pierwszych w Polsce Titanium z dodatkowymi pakietami w kolorze Ruby Red. Rodzice jeżdżą nim od września 2017, przebieg 22 tysiące, wszystko działa jak należy, nic nie stuka, nie piszczy, plastiki wciąż cicho gdy katuje w nim (nawiasem świetne) audio od czasu do czasu. Auto godne polecenia. :) Ecoboost 100KM daje radę, tak skonfigurowane kosztuje około 75 tysięcy, a wytargowałem za 62 tysiące, no ale to było w 2017, nie wiem jak teraz.
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 25
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: nie wazne
Wysłany: 11 Lut 2019, 20:30   

Ja tam mam asystenta cały czas włączonego,pomimo jazdy po mieście.Zastanawia mnie tylko to.Dlaczego jadąc tą samą drogą 1 dnia auto samo dokręca gdy Ja specjalnie tego nie robię,żeby sprawdzić jak system zareaguje,a innego dnia już tego nie robi pomimo ,że pasy widzi ,bo są zielone paski na wyświetlaczu

Po zakupie mnie to wkurzało.Teraz olałem temat widocznie system jest niedoskonały i nie ma co się tym przejmować.To samo z brzęczeniem przy dodawaniu gazu.Na razie nie wyłapuje tego dźwięku,ale gdy zaczynam go szukać to dodając-ujmując gazu słychać,że coś tam jednak gruchocze.Zobaczę jeszcze po zimie,bo teraz jak mówiłem specjalnie tego nie wywołując jest cicho :ok:

Ale tego,że ktoś wali bassem i boczki drzwi mu nie wpadają w wibracje od dołu to nie uwierzę ;/
Generalnie po roku Mam wrażenie,że teraz jest ciszej niż po zakupie,może się wyrobiło :-P Jednak z prawej strony zdarza mi się wyłapać jakieś odgłosy(zależy od nutki).Wydaje mi się,że gatunek muzyki jakiej słuchamy ma duże znaczenie co do tego problemu i jedni będą zadowoleni,a inni,że jednak mogło by być lepiej :)

Wojtek Wawa napisał/a:
Co ciekawe problem z hałasem z tyłu mają rodzice, ale wynika on z tego, że nie mają elektrycznych szyb z tyłu i tam te okna same po pewnym czasie się uchylają (klamki obracają się na wybojach) i zaczyna się szum.

No i to może być problemem,bo też mam korbki.Ich pozycja w pozycji zamkniętej jest nieprzemyślana.Zauważyłem,że najczęściej okna są lekko uchylone(lewe lub prawe ,gdy ktoś z tyłu siedzi,gdy nikogo tam nie ma,to nie ma problemu z uchyloną szybą :fox: Możliwe też,że el.szyby mocniej się domykają i dlatego jest ciszej ;/

Na szczęście u Mnie 90% to miasto.Więc nie mam problemu z hałasem spowodowanym dużą prędkością,bo rzadko kiedy jadę pow 100km/h :ups:
 
 
AdamEbb 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 0
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Lut 2019, 11:47   

Odbyłem wczoraj jazdę testową Fiestą co prawda w wersji Sync Edition, ale przymierzam się do Titanium. Podczas jazdy testowej miałem wrażenie, że tył ucieka przy krótkich i szybkich zakrętach. Podobne uczucie miałem podczas szybkich ruchów kierownicą jadąc prosto. Wydawało mi się przez to, że auto jest nie stabilne. Przy dłuższych zakrętach było już spokojnie i można było sobie pozwolić na dużo. Czy u Wy również macie takie odczucia podczas jazd Fiestą? Czy może to przypadłość tylko tej demówki, która swoją drogą miała przejechane 20tys. Co jak na auto demonstracyjne to wydaje się bardzo dużo. Obecnie jeżdżę Hyundaiem i20 II, który wydaje mi się, że na krótkich zakrętach jest stabilniejszy, natomiast na dłuższych nie daje takiej pewności jak Fiesta.
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 184
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 24 Lut 2019, 17:33   

Tared napisał/a:
...też mam korbki.Ich pozycja w pozycji zamkniętej jest nieprzemyślana.Zauważyłem,że najczęściej okna są lekko uchylone(lewe lub prawe ,gdy ktoś z tyłu siedzi,gdy nikogo tam nie ma,to nie ma problemu z uchyloną szybą :fox: Możliwe też,że el.szyby mocniej się domykają i dlatego jest ciszej ;/
...


Żona ma fiestę mk7 po lifcie w wersji trend i z tyłu są korbki- od nowości prawa tylna szyba lekko się opuszcza. Jak widać: TTTM.
_________________
ZHDK ZDDN A Rh"-".
 
 
jkk 


Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: S
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 999/6/7
Wysłany: 25 Lut 2019, 06:49   

Mk7 w swojej klasie robi bardzo dobrą robotę. Jest kilka rzeczy o których można byłoby się przyczepić - zawsze takie rzeczy się znajdą, ale są to zwykle jakieś detale.
Z tego co zauważyłem, to jeżeli chodi o nowe - salonowe, to kupowane są opcji leasingu bądź ewentualnie użytkowane w ramach wynajmu długoterminowego (to jest taka opcja leasingu).
Proponuję sprawdzić jeszcze tutaj pod linkiem, gdzie zostało to trochę szerzej opisane.
Ostatnio zmieniony przez jkk 27 Lut 2019, 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Lut 2019, 11:16   

AdamEbb napisał/a:
dbyłem wczoraj jazdę testową Fiestą co prawda w wersji Sync Edition, ale przymierzam się do Titanium. Podczas jazdy testowej miałem wrażenie, że tył ucieka przy krótkich i szybkich zakrętach. Podobne uczucie miałem podczas szybkich ruchów kierownicą jadąc prosto. Wydawało mi się przez to, że auto jest nie stabilne. Przy dłuższych zakrętach było już spokojnie i można było sobie pozwolić na dużo. Czy u Wy również macie takie odczucia podczas jazd Fiestą?


Dla mnie Fiesta jest niesamowicie stabilna, żeby uciekł tył to trzeba mocno popracować... Jeśli dałeś radę wywołać nadsterowność zanim towarzyszący Ci sprzedawca zwymiotował, to chyba coś było nie tak z tamtą demówką :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 68
Skąd: Otwock
Wysłany: 25 Lut 2019, 20:25   

Proponuję jazdę wersją ST. Znajomy kupił i miałem okazję jechać jako pasażer. Barrrrdzo fajna moc i stabilność :)
Największe zaskoczenie to spalanie średnie jakie ma po 4000 km - 8,3 l
Żałuję, że nie poczekałem na ST :(
_________________
spalanie 125 KM do 30.06, 141 KM od 1.07
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Mar 2019, 10:05   

26000 km, problem z oszukującym komputerem spalania rozwiązany (opisane na forum technicznym).
Średnie spalanie 6.9 l /100 km.
Zalety widziane po tym czasie - wszystko co ten samochód potrafi i robi.
Wady - chciałbym zmienić żarówki na LED, ale się boję konsekwencji (że Ford się przyczepi i cofnie gwarancję na instalację elektryczną, że na przeglądach się przyczepią <ale tego boję się znacznie mniej>) i przede wszystkim ta twarda jazda - wolałbym by samochód na autostradach bardziej płynął. A to titanium i tylko 16 cali. Amortyzatory zapewne z czasem trochę stracą skuteczności i staną się miększe :-) A oświetlenie - cóż, za 6 lat się odnowi samochodzik LEDami.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Mar 2019, 10:32   

To jest jedna z rzeczy, która mi przeszkadza. Ten brak "płynięcia". W moim odczuciu ten samochód nie do końca sprawdza się na trasach. Jest zaskakująco czuły na boczne podmuchy wiatru. Trzeba być naprawdę skupionym, gdyż jest to taka raczej pchełka skacząca po drodze...
A ja mam w dodatku sportowe zawieszenie, które czuć zapewne jeszcze bardziej.
W wersji zimowej mam opony 15stki. Ciekawy jestem gdy zaraz zmienię na 17stki. Pewnie komfort jazdy jeszcze się pogorszy, ale autko powinno sie stać bardziej stabilne w zakrętach. Teraz czuć, jak się na tych balonach buja...
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Kwi 2019, 12:56   

Kolejny wpis do dzienniczka samochodu otwierającego ten wątek (swoją drogą 27 stron na forum w półtora roku - miło mi, że tylu właścicieli mk8 tutaj komentuje).

Dziś w ASO dokonano naprawy brzęczenia/układu chłodzenia zgodnie z numerem od Tareda. I chyba działa - nic nie brzęczy! Rewelacja!

Do tego w salonie oglądałem fiestę st-line (ST nie mieli ani na salonie, ani do jazdy testowej) i z zewnątrz bardzo mi się podoba, ale brak czujników parkowania z przodu oraz przycisku z automatycznym parkowaniem kompletnie zabiera to co w naszej fieście z żoną bardzo lubimy. Stąd wiem, że ST kompletnie nie jest dla nas.

Powsiadałem też z przodu i z tyłu do różnych nowych focusów. I przeżyłem szok - wnętrzne naprawdę jest niemal identyczne z Fiestą. Do tego przycisk start-stop pod dzikim kątem. A najlepsze w wersji 5D są te tylne drzwi - jak się otwiera, można się uderzyć. Ergonomia poziom zero. W kombi problem nie występuje.

Na domiar złego kilka dni wcześniej siedziałem w nowej maździe 3. Focus wygląda jak jej bardzo ubogi krewny, niestety na salonie nie stała żadna wersja Vigniale. Może tam jest mniejsza przepaść? Bo warto wiedzieć, że wszyscy krytykują wysokie ceny mazdy 3, ale jakoś bawiąc się konfiguratorem focusa wyszła mi identyczna cena, więc na pewno porównywałbym te dwa kompakty, gdybym szukał tej wielkości samochodu.

Jak widać w tym wpisie więcej o innych samochodach niż o Fieście. Ale mam nadzieję, że to koniec co chciałem od Forda uzyskać (brzęczenie i ubywanie płynu chłodniczego, innych wad samochód nie miał). Gwarancja się kończy we wrześniu, rozszerzona za 5.5 roku :-)

Teraz kombinuję, jakby tu oddać tę fiestę na detailing i ceramikę, oraz porządną konserwację - żal mi patrzeć jaka jest odrapana i szczerze uwielbiam ten samochód, nie chcę go zmieniać. Ten dźwięk na wysokich obrotach jest rewelacyjny - doceniłem go dziś pierwszy raz od dawna, bo nic nie brzęczało :-)
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
BRUNNER 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Kwi 2019, 14:23   

a możesz jeszcze raz przypomnieć kwestię tego brzęczenia? Gdzie to było słychać?
Ja słyszę dwie rzeczy: jedna to podczas dodawania gazu takie nietypowe coś, ale to podobno dźwięk pomp od wtryskiwaczy.
druga, to coś jakby trzeszczenie w okolicy prawego przedniego słupka. Jest to albo trzeszczenie elementu plastikowego, ale równie dobrze może być jakiś przekaźnik elektroniczny...
Co prawda jak mam włączone radio, to nie słyszę, ale fakt pozostaje faktem... :)
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Kwi 2019, 15:36   

Tared opisał wszystko na forum technicznym - znajdziesz bez problemu (łacznie z numerem ETIS). Ja wszystko już na ten temat napisałem i nie czuję się ekspertem. Ogromnie cieszę się, że problem rozwiązany.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Maj 2019, 22:13   

Czy ktoś z Was orientuje się, czy da się ustawić żeby pokrętło zmiany świateł zapamiętywało pozycję po wyłączeniu? Chodzi o to, że jak je ustawie w pozycji '0' (światła dzienne), to po ponownym uruchomieniu silnika i tak się ustawi na AUTO.
Podtrzymuję zdanie, że czujnik zmierzchu działa słabo w tym samochodzie. W lecie jak jest jeszcze dosyć jasno potrafi włączyć światła mijania, a w ostatnie deszczowe dni zostaje na dziennych, kiedy już ewidentnie powinien się przełączyć.
 
 
jkk 


Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: S
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 999/6/7
Wysłany: 14 Maj 2019, 08:55   

Ile dopłacaliście za komplet jakiś niebanalnych oryginalnych felg aluminiowych.
 
 
tantal 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 22 Wrz 2018
Posty: 18
Skąd: wlkp
Wysłany: 14 Maj 2019, 16:55   

mskgs napisał/a:
Czy ktoś z Was orientuje się, czy da się ustawić żeby pokrętło zmiany świateł zapamiętywało pozycję po wyłączeniu? Chodzi o to, że jak je ustawie w pozycji '0' (światła dzienne), to po ponownym uruchomieniu silnika i tak się ustawi na AUTO.
Podtrzymuję zdanie, że czujnik zmierzchu działa słabo w tym samochodzie. W lecie jak jest jeszcze dosyć jasno potrafi włączyć światła mijania, a w ostatnie deszczowe dni zostaje na dziennych, kiedy już ewidentnie powinien się przełączyć.


W instrukcji piszą że pozycja wraca zawsze po ponownym uruchomieniu na auto, chyba to jest nie zmienialne.
Wg. mnie czujnik działa naprawdę dobrze, światła zmieniają się wtedy kiedy powinny (od zmierzchu, do świtu). W deszczu po włączeniu wycieraczek światła załączają się samoczynnie.
 
 
seee8a 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Maj 2019, 19:41   

Wg mnie też działa świetnie, od momentu zakupu ani razu ręcznie nie ustawiałem świateł. Jak dla mnie czujnik działa idealnie.
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 68
Skąd: Otwock
Wysłany: 14 Maj 2019, 22:58   

Nie mam takich problemów z opcją AUTO. Proponuję pojeździć toyotą yaris tam to dzieją się cuda ze światłami. Przeleciał gołąb już włączały się światła mijania.
Nie kręce pokrętłem jest idealnie :)
_________________
spalanie 125 KM do 30.06, 141 KM od 1.07
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 25
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: nie wazne
Wysłany: 14 Maj 2019, 23:31   

tantal napisał/a:
W deszczu po włączeniu wycieraczek światła załączają się samoczynnie.
Też to zauważyłem :) Ale tak jak mówicie czujnik działa idealnie.Jedynie czasem rano gdy jadę do pracy 5-6 rano
to odpala mi drogowe w kilku miejscach na trasie pomimo,że jest jasno.Osobiście mi to nie przeszkadza(nie po to mam "auto" żeby samemu światłami sterować i sobie tym głowę zawracać) ale szkoda mi pieszych :-)
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Maj 2019, 08:29   

Sprawdziłem jeszcze instrukcję i piszą, że faktycznie po włączeniu wycieraczek światła się powinny włączyć. Poobserwuję jeszcze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 20:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 17:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 14:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.