Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Ubytek, spalanie oleju mk5 1,25 Zetec - gdzie on się podzie
Autor Wiadomość
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Sty 2019, 10:25   Ubytek, spalanie oleju mk5 1,25 Zetec - gdzie on się podzie

Witam - zakładam nowy, jeśli był, proszę o przeniesienie.
Do rzeczy - moja fieścina w trasie, np wczoraj w terenie górzystym spaliła ok. 150-200 ml na ok 100km. !! I to dziwne, bo nie dymi na luzie, nie dymi w czasie jazdy, wydech jest dość czysty i nie jest to czarna sadza. Świece /wykręciłem wszystkie/ czyste, suche elektrody, izolator, porcelanka czysty jasny kolor. Silnik NIE ma żadnych wycieków, jest suchy z dołu i góry. Nie ma oleju w gniazdach świec ani pod pokrywą zaworów. Nie przybywa płynu w zbiorniczku cieczy chłodzącej ani nie ma w nim śladów oleju.
Ciekawostka - wrześniowy wyjazd w Pieniny z Krakowa ok. 130km. Na miejscu nie stwierdziłem zużycia oleju. Po powrocie z Pienin do Krakowa już było, ok. 100 ml.
Ciepły/zimny odpala od kopa, fajnie przyśpiesza i potrafi być nawet oszczędny, rekord to w zimie ok. 5,6 l/100 km.
Więc gdzie się podziewa olej!!! Nie mam już pomysłu.
Ktoś coś doradzi, czekam na jakieś sugestie, dzięki i pozdrawiam.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Lut 2019, 19:21   

Kolejny wypad w góry, przejechane ok. 360 km. Spalanie 5,1l/100 km. Po odkręceniu korka wlewu oleju i wyjęciu bagnetu - nie dymi, końcówka rury - ciemnopopielata, ubyło ok. 150 ml. oleju.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Lut 2019, 21:05   

Zapieczone pierścienie olejowe i przez nie sobie podpija, im wyższe obroty i wyższe obciążenie tym większe zużycie oleju.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lut 2019, 09:01   

Dzięki, to właśnie podejrzewam. Ciekawostka potwierdzająca diagnozę, w mieście nie zużywa oleju. Ktoś robił remont, czyli wymianę pierścieni bez ściągania głowicy jedynie OD dołu - po zdjęciu miski olejowej?/
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Lut 2019, 09:56   

Wymiana pierścieni z dołu silnika to to taki średni sport moim zdaniem...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lut 2019, 10:13   

Jaszczur napisał/a:
Wymiana pierścieni z dołu silnika to to taki średni sport moim zdaniem...

Dzięki Jaszczur, tak tylko rzuciłem temacik. Auto jest pełnoletnie, więc nie opłaca mi się robić generalny remont czyli górę i dół /kapitalka głowicy i pierścienie, ewent. tłoki/
jak na razie dolewam olej i cieszę się, że mało pali i nic większego do tej pory się nie zepsuło.
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 10 Lut 2019, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Lut 2019, 10:15   

Ja bym się przyjrzał uszczelniaczom zaworowym zanim bym się zabrał za pierścienie. To przynajmniej można zrobić bez kompletnego rozbierania silnika.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lut 2019, 10:18   

Ale wałki i pasek muszę zrzucić, więc trochę rozbierania jest. Na razie nie dyskutuję o kosztach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.