Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia |
Autor |
Wiadomość |
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 10 Sty 2019, 13:13
|
|
|
Jestem częściowo po serwisie związanym z door edge protector
Płyn w chłodnicy został dolany, kazano mi obserwować sytuację, bo już znany jest problem i pewnie będzie jakaś akcja - nieoficjalnie od serwisanta.
Druga sprawa to dowiedziałem się, że mam silnik z odłączanym cylindrem - jednak... (nie wiem czy to prawda).
Teraz najlepsze - Wymieniono mi wszystkie prowadnice w 3 drzwiach oprócz tych od pasażera.
Okazało się, że wymaga to kolejnych części, których nie mają i muszą zamówić. Następny dzień w plecy.
Olej nie wymaga wymiany, filtry też. Dostałem sporo pytań o moje opony - są rewelacyjne nawet na śniegu bardzo polecam.
Na koniec sync3 - zalecono mi nie aktualizowanie i czekanie na rozwój sytuacji... |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 10 Sty 2019, 22:04
|
|
|
Zauważyłem coś dziwnego.Ogólnie cały czas jeżdżę z AC włączonym i nie było żadnych dziwnych akcji.
I taka sytuacja wracam wieczorem AC włączone.Rano odpalam i przy AC lampka się nie świeci i muszę ręcznie włączyć.Już mi się tak wczoraj i dzisiaj stało.Możliwe,że akumulator jest niedoładowany i system odcina klimę albo coś zaczyna się psuć hmm |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Sty 2019, 10:49
|
|
|
U nas też to zauważyłem, chyba na dużym mrozie sam wyłącza kompresor. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 12 Sty 2019, 12:37
|
|
|
A to nie jest tak, że poniżej +4'C klima się nie włącza? Mamy tak w MK7 żony- kontrolka klimy się świeci, bo układ jest w gotowości, ale kompresor się nie włącza ze względu na zbyt niską temperaturę. Tak mi to kiedyś wytłumaczono.
ALE NIGDY sama kontrolka się nie wyłączyła. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 13 Sty 2019, 16:25
|
|
|
Po kolejnych dniach obserwacji temp (-4-0)zauważyłem takie coś :
klima na auto,
ac włączone,
1 bieg prędkości
zmieniam na 2 bieg,ac gaśnie,więc mówię dobra,w lato zmieniając na wyłączonej było odwrotnie i zmiana prędkości powodowała włączenie ac. Przyjeżdżając na parking na tym 2 biegu prędkości gaszę auto.Wracam odpalam i ac już się pali Trochę to dziwne ale widocznie tak ma być |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2019, 14:08
|
|
|
A co tu taka cisza?
Czy ktoś z Was miał problem wieszającego się SYNC 3? Co prawda przez te 8 miesięcy miałem takie 2 przypadki, ale po odpaleniu silnika następuje zwiecha i ekran nie reaguje na dotyk, tzn. klikam np. na telefon, muzykę i nic... Ustawienia działają, a reset nie pomaga. Dopiero zgaszenie i zamknięcie samochodu, odczekanie chwile i ponowne uruchomienie naprawia sprawę. |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 26 Sty 2019, 20:34
|
|
|
Miałem parę razy sytuację,że np ekran czarny wszystko gra i dopiero zgaszenie auta,otwarcie drzwi,ponowne odpalanienie rozwiązywały problem
jest też szybsza opcja.Trzeba wcisnąć jednoczenie włącznik+przewijanie w prawo albo w lewo (nie pamiętam dokładnie) i wtedy sync się uruchomi ponownie |
|
|
|
|
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28 Sty 2019, 10:17
|
|
|
Też tak miałem raz, zmieniałem radio na ekranie komputera pokładowego ; ) Trzeba było zgasić auto, odczekać chwilę i potem już działało : ) |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2019, 23:43
|
|
|
Tared napisał/a: |
jest też szybsza opcja.Trzeba wcisnąć jednoczenie włącznik+przewijanie w prawo albo w lewo (nie pamiętam dokładnie) i wtedy sync się uruchomi ponownie |
Dziękuję! Dzisiaj miałem okazję przetestować. włącznik+przewijanie w prawo -> zresetowało się -> pomogło |
|
|
|
|
tantal
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 22 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 31 Sty 2019, 10:12
|
|
|
Fiesta ma już 3000 km, może napiszę coś od siebie.
Na plus:
- fajnie się prowadzi, komfortowe zawieszenie (jak na miejskie auto)
- kultura pracy silnika ecoboost (tylko na postoju lekko czuć te 3 cylindry), 6 biegowa skrzynia
- dużo gadżetów uprzyjemniających podróż, np. android auto, podgrzewana szyba, utrzymanie pasa ruchu itp.
- spokojnie można się nim wybrać w dłuższą trasę, dobrze wyciszone wnętrze, nawet przy wyższej prędkości
- reflektory LED
Na minus:
- sync 2.5 momentami działa dość ślamazarnie, odczuwalne szczególnie po podłączeniu telefonu przez kabel
- fotele przy dłuższych podróżach są mało komfortowe
- hamulce czasem zbyt czułe, raczej przy prędkości parkingowej
- sygnalizacja zmiany biegów za wcześnie sygnalizuje zmianę na wyższy
- brak wyświetlanej godziny na wyświetlaczu między zegarami jeśli włączone są google mapy
Ogólnie z auta jesteśmy z żoną bardzo zadowoleni. |
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 31 Sty 2019, 19:24
|
|
|
Wczoraj Fieście żony stuknął roczek Auto przejechało dokładnie 7302,5 km. W tym czasie został wymieniony olej oraz filtr oleju. Po roku użytkowania stwierdzamy, że jest to fajne auto zwłaszcza do poruszania się po mieście. Fiesta klei się do drogi a układ kierowniczy idealnie przekazuje informacje dla kierowcy o sytuacji na drodze. Na ten moment nie mamy jej nic do zarzucenia
|
|
|
|
|
BRUNNER
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019 Posty: 69 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lut 2019, 16:25
|
|
|
CZy MK8 St-line 140KM ma przełącznik trybów jazdy eko/normal/sport? Sprzedawca zarzeka się, ze to jest w tej wersji.... |
|
|
|
|
msky
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018 Posty: 92 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Lut 2019, 19:03
|
|
|
BRUNNER, nie ma.
Jest tylko przycisk eco.
Takie tryby ma focus, oraz fiesta ST (nie st-line) |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 7 Lut 2019, 22:01
|
|
|
dokładnie,sprzedawca jak widać nie ogarnia |
|
|
|
|
BRUNNER
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Brunner
Dołączył: 07 Lut 2019 Posty: 69 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lut 2019, 08:34
|
|
|
Aż szkoda... swoją drogą, odczuwacie jakąś znaczącą różnicę pomiędzy norma a eco? |
|
|
|
|
tantal
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 22 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 8 Lut 2019, 15:37
|
|
|
Na eco jest odczuwalnie słabsze przyspieszenie. |
|
|
|
|
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Lut 2019, 21:43
|
|
|
Oczywiscie ze odczuwam. Jest znaczna roznica. Jedzac na eco i potem wylaczajac ten tryb masz wrazenie jakbys ktos mocno zachipowal auto. Przepustnica jest znacznie przymknieta w trybie eco. Czy znaczaco wplywa na spalanie.. nie zauwazylem. |
|
|
|
|
seee8a
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Sebastian
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Lut 2019, 21:47
|
|
|
Ostatnio zauwazylem ze mam peknieta obudowe lusterka. Wszyscy mowia ze to po myciu i silnym mrozie w nocy. Mylem jednego wieczora auto i zaczynalo mrozic juz, w nocy byl juz niezly mroz. Zauwazylem dopiero dzis bo ostatnio autem jezdzilem o 6 i 18 wiec jak bylo ciemno... skoro plastik pekl sam z siebie mozna probowac to zareklamowac? Zadnego uszkodzenia mechanicznego nie bylo, wiec chyba do ubezp.nie ma co zglaszac. To ewidetnie slabosc materialu. |
|
|
|
|
Tared
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30 Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 93 Skąd: nie wazne
|
Wysłany: 9 Lut 2019, 11:39
|
|
|
Spróbować możesz,tylko nie mów im ,że stało się to po umyciu auta na mrozie |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Lut 2019, 08:56
|
|
|
Przejechałem z rodziną Warszawa-Szczawnica-Warszawa i poniżej wrażenia z wypadu narciarskiego:
1. średnie spalanie zarówno z wyprawy jak i dotychczasowych ~24500 km 6.8 (na wyświetlaczu), spalanie na kalkulatorze było wyższe o maks 0.3 l/100 km
2. uwielbiam stabilność fiesty - jechała procesja 60 kmh na ograniczeniu 90 kmh, za to z naprzeciw nikt nie jechał - była biała droga (pierwszy dzień ferii woj. mazowieckiego). Wyprzedzanie to była bajka - to też ogromna zaleta napędu na przód - ciągle przyśpieszając mamy zapewnioną stabilność na zmiennej przyczepności. O zakrętach w górach nie ma co pisać. Powrót pustymi suchymi drogami ekspresowymi (specjalnie wracaliśmy o nietypowej porze) to przelot z vmax. Jakoś ten hałas opisany przez Tareda nie występował. Co ciekawe problem z hałasem z tyłu mają rodzice, ale wynika on z tego, że nie mają elektrycznych szyb z tyłu i tam te okna same po pewnym czasie się uchylają (klamki obracają się na wybojach) i zaczyna się szum. Mi czy to 190 czy 150 jest w fieście w miarę cicho (chyba, że jedziemy pod huragan, co też przeżyłem i opisałem w tym wątku).
3. pierwszą godzinę podczas powrotu Android Auto/Sync3 się zawiesił. Nie było dźwięku. Byłem przekonany, że spalił się bezpiecznik od głośników. Ani radia, ani muzyki ze smartfona nie dało się odpalić. Restart przez kombinację klawiszy nic nie dał, i to 2 czy 3 razy. Dopiero wyłączenie silnika i otworzenie-zamknięcie drzwi i ponowne odpalenie.
Jestem rozczarowany, że Ford na Polskę nie dał ani jednej oficjalnej aktualizacji softu - bardzo to psuje obraz całości - inne samochody przez lata trwania gwarancji stają się coraz lepsze, tutaj ani nowego softu nie ma, ani nawet naprawy brzęczenia obiecanej miesiąc temu.
4. Do nart nie trzeba bagażnika dachowego - do 4 osób (a jechaliśmy w 3) narty można upchnąć tak, by przechodziły pomiędzy przednim fotelem a ścianą boczną kabiny. Nie kolidują z pasem bezpieczeństwa. Przynajmniej do 172 cm długości nart. Po raz kolejny fiesta okazała się rewelacyjnie pakowna.
5. wkurza, że radar tempomatu i hamulca awaryjnego/ostrzegania przed kolizją, jest tak nisko. Suche ekspresówki w okolicy Radomia stały się obiektem ataku sporej śnieżycy. Oczywiście zwolniłem i cieszyłem się, że na nosie mam dobre okulary z filtrem polaryzacyjnym (wg mnie rewelacja we mgle itp.) a samochód wykrywa inne samochody sam (ustawiłem 4 belki - najwyższy dystans). Serio ledwo było widać, mało kto (zapewne w szoku) włączał tylne przeciwmgielne. Jechało się więc superkomfortowo... przez pierwsze 50 km. Potem radar się zalepił śniego-lodem i trzeba było sobie radzić samemu. To naprawdę niefajne uczucie - zwolniłem jeszcze bardziej, ale znalazłem się w sytuacji, której nigdy więcej nie chciałem przeżywać z rodziną na pokładzie - mgła, droga ekspresowa i strach że coś się zaraz z niej wyłoni w rodzaju karambolu, albo stojących samochodów na obu pasach - tak najczęściej giną na takich drogach ludzie. Tempomat z 4 belkami już kiedyś mnie komfortowo od czegoś takiego uchronił (chyba we wrześniu) - zatrzymałem się wtedy płynnie, włączając samodzielnie światła awaryjne i ci kierowcy za mną też mieli łagodne hamowania. Tu zapewne sam zdązyłbym zahamować, ale czy jadący za mną? Mogłoby być różnie. Na szczęście z 20 km dalej wyjechaliśmy ze śniegowej chmury.
6. odkryciem tego wyjazdu jest, że asystent pasa ruchu przeszkadza i super, że można go wyłączyć jednym kliknięciem na lewej dźwigni za kierownicą. W górach wiadomo - są zakręty, to trzeba je brać płynnie, a nie skokowo, jak działa ten system. Na dorgach ekspresowych też nie, bo przy dużej prędkości należy jechać maksymalnie płynnie. Ten system dobry jest do wolnego toczenia się autostradą, gdy jesteśmy zmęczeni/coś musimy ogarnąć na wyświetlaczu, i chcemy by samochód przez chwilę nas pilnował.
Nie miałem pojęcia, że Fiesta ma tak przyjemny układ kierowniczy dopóki nie wyłączyłem asystenta pasa ruchu Naprawdę polecam ten eksperyment na innych drogach niż proste.
Dodatkowo po opisanym wyjeździe pojechałem z synem w inne góry mx5 i tam dołączyli do nas rodzice fiestą 85 KM - opiszę jazdę nią po prawie roku w odpowiednim temacie. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
|