Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK7] Problem z mocą silnika - rozrząd po wymianie
Autor Wiadomość
Tomuss910 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sty 2019, 10:20   [MK7] Problem z mocą silnika - rozrząd po wymianie

Witam wszystkich :)

Jestem nowym użytkownikiem tego forum.

Mam problem z fiestą 2009 z silnikiem 1,6 120 km (bądź 125 nie wiem dokładnie)

Ostatnio wymieniłem rozrząd, przy 100 000 km, niby Ford podaje żeby to robić po 170 000 km ale autko było ściągnięte ze szwajcarii więc w sumie nie wiadomo ile ma przebiegu.

Sprawa wygląda tak, że problem zauważyła moja narzeczona, który usilnie twierdzi, że po tej wymianie samochód ma mniej mocy, na niższych biegach. Osobiście twierdzę, że może minimalny ubytek mocy nastąpił.

Dzwoniłem do mechanika, który to wymieniał, który jest nota bene moim dobrym znajomym i naprawdę lata już naprawia samochody, więc wątpię żeby źle rozrząd założył, bądź go źle ustawił.

Mechanik twierdzi, że w tym silniku przeskoczenie rozrządu nawet o jeden ząbek, spowodowało by kolizje i silnik nadawałby się do najwyżej na stolik na kawę.

Trochę poczytałem na ten temat, i z tego co widzę to przy źle ułożonym rozrządzie samochód by inaczej chodził, np nierówna praca silnika (odgłos typowego diesa) - tego nie ma. Silnik nie faluje, nie wydaje dziwnych dźwięków, słowem silnik pracuje równo i miarowo. I teraz nie wiem czy po protu ja wariuje i sam już w to zaczynam zauważać, czy faktycznie jest coś nie tak.

Proszę o pomoc, napiszcie mi proszę jakie są objawy źle ustawionego rozrządu i co ewentualnie można zrobić.

Ps. nie wyświetlają się również żadne błędy na konsoli.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Sty 2019, 18:01   

Tomuss910 napisał/a:
Mechanik twierdzi, że w tym silniku przeskoczenie rozrządu nawet o jeden ząbek, spowodowało by kolizje i silnik nadawałby się do najwyżej na stolik na kawę.


kurde, ja w starych zetecach o 2 ząbki potrafilem przestawić (szczura przemieliłem paskiem rozrządu...) i wszystko żyje ;>


Z tego co patrze, to 1.6 ti-vct nie ma klina na kole pasowym - także jak najbardziej istnieje szansa przestawić rozrząd np o pół ząbka.

Mechanik ma blokady do ustawiania, czy robi 'na marker'?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [MK7] 1.6t TDCi 90KM - Problem z mocą, notlauf ?
phan Silniki diesla 18 21 Mar 2013, 15:26
artax
Brak nowych postów [MK4] Rozrząd w 1.25 Zetec - problemy po wymianie
tasek30 Mechanika 16 29 Lis 2011, 17:15
tasek30


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.