Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Autor Wiadomość
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Gru 2018, 09:42   

@Jacoo,
wbili pieczątkę :-) A tak naprawdę była żona w ASO na tym przeglądzie (przy okazji mocowania fotela), stąd nie wiem, ale czego się spodziewać po usłudze, która w ASO kosztuje 49 zł - to akurat roboczogodzina pozwalająca na wypełnienie druku.
@kris_IV
czyli ze skrzypieniem bez zmian, mk8 tak ma (poza Vigniale). Ciekawe Twoje wrażenia z ST-Line, nie sądziłem, że jest tak dobrze. Napisz coś więcej o silniku, od jakich obrotów czuć ten ekstra power?
Twoje spalania są wysokie, ale spodziewane po tak krótkich trasachw zimie. Też się rok temu lepszego spalania spodziewałem, zakładałem, że benzyna się będzie szybciej nagrzewała w mieście niż diesel, to i spalanie będzie lepsze z silnika 1.0 niż prawie 2.0 diesla... a tu praktycznie to samo. Tej kierownicy grzanej zazdroszczę, miałbym ją za 300 zł, gdyby sprzedawca był chociażby przyzwoity i cokolwiek ogarniał. A w folderze był błąd i już 1000 zł dodatkowo nie chciałem dać (dziś bym i 1000 zapłacił).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Gru 2018, 10:40   

Wojtek Wawa, również brakuje mi tej kierownicy :(
A co do pakietu zimowego, to miałem dziś rano rozmowę z sąsiadem.
-"Nie skrobiesz?" (szyby w obu autach z lodem)
Ja - "puszczę nawiew i puści zaraz"

Po minucie - mina sąsiada bezcenna :] (fakt ślepy jest, może nie widział z bliska drucików)
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 12 Gru 2018, 13:58   

Wojtek Wawa napisał/a:
czyli ze skrzypieniem bez zmian, mk8 tak ma (poza Vigniale).


Oraz poza ST-Line mojej żony <8> Fiesta ma nalatane 6 tysięcy i leci druga zima, więc do tego czasu jakby miało zacząć trzeszczeć to już by trzeszczało.
 
 
Kubuch 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 56
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Gru 2018, 22:08   

1,0 EB ma zdaje się żeliwny blok i rzeczywiście strasznie długo się nagrzewa. Miałem 1,0 EB teraz mam 1,0 TSI i ten drugi rozgrzewa się momentalnie. Niestety kultura pracy w porównaniu z ecoboostem jest słaba, bardzo słaba :( Także nie ma złotego środka ;)
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 16 Gru 2018, 22:33   

Nie mam porównania do innego silnika,ale u Mnie wygląda to tak,że jadąc do pracy odc 6km praktycznie przed samą pracą zaczyna mocno dmuchać ciepłe powietrze,mam ustawione na auto,ale gdy ręcznie ustawie sobie gdzie ma dmuchać to już przy 2 km leci ciepło z nawiewu.A jeśli chodzi o nagrzewanie się płynu to faktycznie trwa to długo :)
 
 
kris_IV 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 10 Wrz 2018
Posty: 21
Skąd: Wlkp
Wysłany: 18 Gru 2018, 11:51   

Wojtek Wawa, porównując 140KM z wersją 100KM, którą jeździłem w salonie - różnicę czuję w zasadzie od obrotów powyżej 2500, może nawet nieco niżej. Dodatkowo wrażenie z jazdy jest nieco inne - tam była to wersja titanium, więc subiektywnie tutaj jest nieco "ostrzej" co może wpływać też na wrażenie z przełożenia mocy silnika.

Nie wiem jak wygląda to "na papierze" ale w odczuciu moc jest rozłożona dość liniowo od 2000. Poniżej jest bardzo słabo, "eko niańka" pokazująca moment przełożenia biegu wg. mnie działa źle i powoduje jazdę na zbyt niskich obrotach, a przy 1600 na takim 4 biegu wyraźniej czuć wibrację i brakuj mocy.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Gru 2018, 11:00   

Te 140 KM może dużo lepiej jechać w każdych obrotach w porównaniu do 100 i 125 KM - bo ma krótsze przełożenie główne skrzyni biegów. Dzięki za wrażenia!
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
kris_IV 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 10 Wrz 2018
Posty: 21
Skąd: Wlkp
Wysłany: 19 Gru 2018, 14:31   

BTW - pisząc post po 1000km zapomniałem o 2 dodatkowych drażniących mnie rzeczach:
- przełożenia u dołu są bardzo krótkie więc w korku w zasadzie ciągle przełącza się biegi - następne auto to na 100% automat. Teraz też bym wziął ale do 140KM nie było opcji... Szkoda.
- reakcja pedału hamulca jest totalnie nieprzewidywalna. Gdy zbyt szybko przełoży się nogę z gazu na hamulec hamowanie wspomagane jest automatycznie i jest znacznie silniejsze niż normalne. Nie mogę się do tego przyzwyczaić. Pewnie jadąc bardzo delikatnie nie ma się z tym problemu, przy agresywniejszej jeździe niestety mnie to bardzo denerwuje.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Gru 2018, 17:41   

Hamulce w fieście to żyleta, za niemal każdym razem mnie zaskakują. Ale gdy już chwilę pojeżdżę, hamuję normalnie - pojeździsz więcej, to się przyzwyczaisz. Tylko inne samochody zaczną Ci się wydawać w ogóle słabo hamujące.

Pisałeś wcześniej, że nie ma sensu jeździć poniżej 2000 rpm jak pokazuje eko-nianka, to pokrywa się z moimi wrażeniami z pierwszego postu tutaj. Kompletna głupota słuchać tych podpowiedzi. Jakby tego nigdy nie przetestowali w praktyce. Choć może mi się zdaje, ale po 20 000 km toleruje niższe obroty niż na początku - kto wie, może kiedyś będzie dało się jeździć tak jak zaleca komputer.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
kris_IV 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 10 Wrz 2018
Posty: 21
Skąd: Wlkp
Wysłany: 24 Gru 2018, 11:14   

Wojtek Wawa, co do jakości hamulców nie mam uwag - są bardzo dobre. Moje uwagi tyczą se tego elektronicznego systemu zmieniającego siłę hamowania, który jest wg. mnie nieprzewidywalny, szczególnie w mieście czy na parkingu gdzie często hamujesz i przyspieszasz, a zmiany pedałów są dynamiczne i wtedy zachodzi sytuacja, którą opisałem, że delikatne dotknięcie pedału hamulca powoduje hamowanie jak z wciśnięciem do oporu.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Gru 2018, 12:01   

Kris_IV,

Oczywiście wiem o co Tobie chodzi... ale wg mnie jeśli będziesz jeździł tylko fiestą, po pewnym czasie się przyzwyczaisz. Przynajmniej mi się udało. Co nie zmienia faktu, że za każdym razem, gdy wracam do fiesty choćby po tygodniowej przerwie, mam objawy jak Ty.

A wracając do pamiętniczka, umówiłem na 8 stycznia przegląd z okazji 2 lat/30 000 km. Tak naprawdę to minie raptem 1 rok i kwartał, a kilometrów będzie około 23000 km. Teraz przy 21500 pokazuje stan oleju na 8%, a poziom oleju oczywiście jest ciągle wysoki. Szczerze po tym jak zobaczyłem stan oleju poniżej 10 % chciałem jak najszybciej umówić wymianę oleju, ale nie było wcześniej dogodnego dla żony terminu.
Ale macie dowód, że jakiś algorytm jest, a nie tylko licznik przebiegu celujący w wymianę oleju co 30 000 km.

Przy okazji zgłosiłem
- odpadnięty plastik trzymający maskownicę bagażnika
- brak klimy w sync 3
- brak (wg mnie) ogrzewania spryskiwaczy (a za to zapłaciliśmy)
(zapomniałem, ale zgłoszę):
- piszczącą pokrywę bagażnika w górnym położeniu (co hejcił Marek Drives)
- wolno działające ogrzewanie*

* potwierdzam to, co inni tutaj pisali. Strasznie długo zajmuje nagrzanie się fieście. Praktycznie do 10-15 km nie ma co liczyć, że będziemy jechać nagrzanym samochodem. Zarówno mx5 jak i c5 grzeją się w 4 km (tyle zajmuje by wyleciało gorące powietrze z nawiewów). Pierwsza ma po prostu dużą nagrzewnicę, jak to kabriolety, drugi miał elektryczną grzałkę. Widać fiesta nie ma niczego - jak powiedziała mi żona, to jest jej jedyne zaskoczenie na minus w fieście, że grzeje się w zimie tak długo jak stilo diesel. Po benzynie się tego w ogóle nie spodziewałem. Aż chciałbym, by wynikało to z braku odpowietrzenia nagrzewnicy, ale obawiam się, że to niemożliwe.

W Wigilię fiestą znów sobie pojeździłem i znów napiszę, że to wspaniały samochodzik - miłość do niego nie mija. To nagrzewanie to jedyna duża wada.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Gru 2018, 13:01   

Wojtek Wawa napisał/a:
Strasznie długo zajmuje nagrzanie się fieście. Praktycznie do 10-15 km nie ma co liczyć, że będziemy jechać nagrzanym samochodem



serio? :O

Ja wiem, że może do 90 stopni to auto nie dojdzie w 4km, bo rózne wskaźniki różnie oszukują. Ale ciepłe powietrze, to po 4-5km powinno lecieć.

Co serwis na to?
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Gru 2018, 14:10   

Zobaczymy co na to 8 stycznia. Ale o ile silnik szybko łapie temperaturę, to ogrzewanie zaczyna dmuchać naprawdę po min 10 km (piszę o zimnym starcie po nocy pod chmurką).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 92
Skąd: Otwock
Wysłany: 27 Gru 2018, 15:09   

Wojtek Wawa napisał/a:

- brak (wg mnie) ogrzewania spryskiwaczy (a za to zapłaciliśmy)


Zobacz sobie u mnie zrobiłem zdjęcia jak wygląda instalacja podgrzewania dyszy:
http://fiestaklubpolska.p...er=asc&start=20

Wojtek Wawa napisał/a:

- wolno działające ogrzewanie*


Raczej masz coś popsute...
Mam do pracy 15 km, już po 4 km z nawiewów leci wieje nieznośnie gorące powietrze (klima ustawiona na 20).
Za to wskaźnik temperatury płynu pokazuje 1/4. Dopiero po 12 km zagrzewa się do połowy.
Wszystko przy -6 st. C, oczywiście jak jest teraz 2-3 st. C to ciepło leci po 2-3 km.
Ustawienia zawsze na auto na 1 kreskę.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Gru 2018, 17:03   

Dzięki, czyli mam podgrzewanie spryskiwaczy, za to z grzaniem coś jest nie tak :-) Możliwe, że się układ zapowietrzył, w końcu w maju był Check Engine i niski poziom płynu.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 27 Gru 2018, 17:23   

Wojtek Wawa, skąd było stwierdzenie, że nie masz grzanych dyszy spryskiwaczy? Ja nie zamówiłem, a dostałem w gratisie. Tzn. jest instalacja do dysz, ale czy działa, to sprawdzę na mrozie.
Mamy także fiestę mk 7 po lifcie z 2013 roku z EcoBoostem 100 KM i tam też chwilę trwa, zanim kabina się nagrzeje.
Za to w mk 8 włącza się ogrzewanie foteli i kierownicy i po kilkunastu sekundach kierowcy jest ciepło. Siedzisz na ciepłym fotelu i trzymasz ciepłą kierownicę- bajera!
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
Tared 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 30
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 93
Skąd: nie wazne
Wysłany: 27 Gru 2018, 20:07   

kris_IV napisał/a:
, szczególnie w mieście czy na parkingu gdzie często hamujesz i przyspieszasz, a zmiany pedałów są dynamiczne i wtedy zachodzi sytuacja, którą opisałem, że delikatne dotknięcie pedału hamulca powoduje hamowanie jak z wciśnięciem do oporu.
Miałem już 2 takie sytuacje.Ostatnio zjeżdżam z ronda zauważyłem w tym samym momencie pieszego,na wysepce,więc szybko przekładam nogę z gazu na hamulec i auto trochę ujechało(a było lekko po górkę i mokro),bo zaraz pełną parą zaczęło hamować chodź lekko go tylko musnąłem Trzeba z tym uważać :twisted:

Wojtek Wawa napisał/a:
A wracając do pamiętniczka, umówiłem na 8 stycznia przegląd z okazji 2 lat/30 000 km.
Napisz po wszystkim ile kosztował pierwszy serwis i co było robione :)
 
 
Maciej87 


Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 27
Skąd: Nieważne
Wysłany: 30 Gru 2018, 23:47   

Koledzy mam prośbę. Mógłby ktoś z Was wrzucić fotkę podklejonej podkładki pod ramkę tablicy rejestracyjnej w takiej wersji, która zapobiega obijaniu lakieru na rogach ramki? Jutro ma mi kurier przywieźć podkładkę, bo ta, którą kupiłem kilka miesięcy temu jakimś cudem wyparowała z domu :| i chciałbym ją nakleić, aby te narożniki nie waliły w lakier.
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 180
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sty 2019, 10:29   

Wczoraj zrobiłem autostradową trasę 500 km + 120 km ciasnymi dróżkami (Warszawa-Innowrocław-Warszawa). Na początku załamka - rzeczywiście głośno jak pisał Tared, dodatkowo coś dużo pali (okolice 8 litrów średnio przy 140 kmh, potem zwolniłem, ale nie chciał zejść poniżej 7... a pamiętałem raczej mniej niż 6), brak mocy. Sprawdzam ciśnienia kół na wyświetlaczu - w porządku. Do tego cieżko utrzymać się na trasie, a już zwolniłem i ustawiłem tylko 130 kmh na tempomacie.
Zjeżdżam na MOPie... i nie mogę otworzyć drzwi, bo tak strasznie wiało.
Kilka godzin później droga powrotna, samochód załadowany na maksa, w środku cichutko, też 130-140 kmh, spalanie cały czas poniżej 6, średnia z całej trasy 6.0 (z obu stron). Zero problemów ze sterownością

Wiatr ma ogromne znaczenie, zwłaszcza duży wiatr. Czy w innym samochodzie byłoby lepiej - zapewne tak, ale zależy, kiedyś w Automaniaku, z 5 lat temu, widziałem test zachowania samochodu na boczny wiatr i np ówczesny passat wypadł bardzo źle, wręcz fatalnie (uderzenie boczne wiatru po zakończeniu ekranów dźwiękochłonnych przesuwało go na pas obok - aż tak z fiestą źle nie było), to zupełnie bez reakcji radził sobie pug 508. Wczoraj przy tych 130 kmh wyprzedziły mnie jedynie 2 porsche i to macany (czyli suvy) oraz kilka ogromnych audi a6/8, bmw 5, widać było, że ten porywisty wiatr nie robił na nich wrażenia. Mój poprzedni citroen c5 za to bardzo nie lubił bocznego wiatru - kompletnie traciło się w nim pewność prowadzenia.

Przy przebiegu około 22750 km zaświecił się komunikat "wymień olej silnikowy" - stało się to wtedy, gdy stan oleju spadł na 5%. Co ciekawe - te pół tysiąca km nie sprawiło, że stan oleju spadł z 5 na np 4 % - widać znacznie więcej dla stanu oleju ma ilość cykli nagrzewania niż sam przebieg. Prawidłowo i bez zaskoczeń, ale fajnie, że ten algorytm to bierze pod uwagę.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
imthelegend 

Model: Inne auto
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Sty 2019, 18:03   

Jechalem dzisiaj A1 busem Renault Master plandeka. Vmax 90 km/h spalanie jak jest normalnie 10-11 to bylo caly czas 18Litrow. Lekka gorka i zwalnial do 84km/h Taki wpływ ma wiatr na spalanie. Dodam ze leciałem pusty.. nie mam pojecia co by sie działo jakbym mial tone na sobie :D
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Fieście Mk8 - wersja ST-Line
Maciej87 Hyde-Park 20 25 Sie 2018, 19:34
Tared
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Gość Mechanika 29 26 Lip 2007, 16:58
Marcinus
Brak nowych postów [MK4] Radio Ford 1000 fm stereo
ścisza się charczy rzęzi
pantygrys Car Audio i CB 0 25 Wrz 2009, 13:34
pantygrys
Brak nowych postów [MK4] Wymiana radia z Ford Radio 1000
petertohen Car Audio i CB 1 21 Sty 2018, 11:31
Arturek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.